Thailands økonomi , og valuta svingninger

MrDemongas

Kolami:
Det som har vært normalen, det er at andre stater, USA fremst, beskylder mottakeren for å holde landets valutta svak. I dette tilfellet blir LOS beskyldt for å holde Bathen kunstig høy.
Personlig tror jeg at Baht og norske kroner vil ha paritet i løpet av 10 år.
SomLao

MrDemongas skrev: 21 jan 2021, 11:29
Personlig tror jeg at Baht og norske kroner vil ha paritet i løpet av 10 år.
Vedder 100 bath i mot. :lol:
CAT

riflefish skrev: 21 jan 2021, 10:54 nå erjo dette med nattklubber , barer og resturanger så og si borte ikkno er åpne etter kl 2100,
ilegal gambling blir det nok slått ned på om det er tips,
veit ikke helt hva du legger i ordet traffiking nå?
men en ting kan jeg si ; ( ville vesten er ikke som før"
prostitusjon veit ikke jeg hvor finnes nå,
men jeg veit bombesikkert at politiet nå har
mye mete og gjøre m kriminalitet,
jeg ser vær dag. kl 0830 og 1730
går det nå to fulle busser med fanger plus en lastebil kasse vil gjette det er over 100
fanger som kjører til og fra retten i klong dan central prison,

før korona var det kun en buss,
ingen vanlig buss det er gitter foran vindua
så kjører disse nye marjene picups med fange bur
hele dagen med mistenkte som blir kjørt i varetemao synlig at det arresteres flere og politifolka jeg kjenner jobber nå støtt,
og gjør så godt de kan,
,
jeg registrerte at div politisjefer har gått ut å benektet at det eksisterer. ( illegal gambling). det har jo også blitt hevdet at det ikke foregår prostitusjon i pattaya. 😂🤔
tipper også det er endel grensepoliti/myndigheter som har sett igjen fingrene på illegal grensepassering.
hva med som jobber uten dokumenter på disse rekefsbrikkene. titusenvis, tror du politi/etterretning ikke viste om det???🤔
thailand har tusenvis av korrupte politifolk.
Lucifer is back :evil: :twisted:
SomLao

CAT skrev: 21 jan 2021, 15:22 det har jo også blitt hevdet at det ikke foregår prostitusjon i pattaya. 😂🤔
Men er det ikke noe av den samme strutseaktige logikken som gjør at man i Norge har prestert å forby kjøp av sex selv når det er ønsket av både kjøper og selger ? Forby det, og vips så er det borte, heter det her på berget. Benekt det, vips så er det borte, heter det i Thailand. (Ja, jeg innrømmer såpeglatt at jeg er helt hektet på slike sammenligninger.)
Wood1958

SomLao skrev: 21 jan 2021, 15:32 Men er det ikke noe av den samme strutseaktige logikken som gjør at man i Norge har prestert å forby kjøp av sex selv når det er ønsket av både kjøper og selger ? Forby det, og vips så er det borte, heter det her på berget. Benekt det, vips så er det borte, heter det i Thailand. (Ja, jeg innrømmer såpeglatt at jeg er helt hektet på slike sammenligninger.)
Litt artig de første bilrestriksjonene kom nå for å stoppe gateprostitusjon. Men viste ikke at det skulle bli så omfattende :D
Lå i båten på Hovedøya i de år jeg sto på torget,så ble ble en daglig tur med mine varer til salgs fra,Vippa til Stortorget opp,gjenom strøket.
Ble jo kjent med mange, en lørdag komenterte en av de. "Det er lørdag, har du aldri fri?" Jeg repliserte "i like måte"
Hun knakk sammen nesten av latter.
Men er ellers spent på fremtid med,TH også. Det er nå de samme krefter WHO, IMF, G20 , osv som sammen skal få hjulene til å,snurre på verdensøkonomien i takt med å få styr på viruset.
Det vil forhåpentlig komme de som lider nød tilgode også i TH. Om det skapes nye industri eller hva det legges muligheter for.
Selv så er vel mange her i segmentet fritid og ferie, jeg vet ikke hvor mye det kommer til å vektlegges i første omgang.
Kan være, verden trenger mye annet først selv om det er endel av økonomien.
Men globalt sett er det kanskje lite. Om en tenker på hvor mange,som kun har flydd 1 gang, og hvor mye som er foretningsreiser(som nå venner seg til digitale løsninger) allikevel er det kun 11 prosent av jordens befolkning som har flydd.
Da er vi muligens ikke i en spesielt prioritert gruppe av de som skal hjelpes. Og det store flertall setter muligens andre prioriteringer for å overleve foran?
Vi har selv omstillet store,yrkesgrupper til andre yrker opp,gjenom tidene.
https://www.nrk.no/urix/ny-studie_-1-pr ... 1.15249837
CAT

Wood1958 skrev: 21 jan 2021, 16:28 Litt artig de første bilrestriksjonene kom nå for å stoppe gateprostitusjon. Men viste ikke at det skulle bli så omfattende :D
Lå i båten på Hovedøya i de år jeg sto på torget,så ble ble en daglig tur med mine varer til salgs fra,Vippa til Stortorget opp,gjenom strøket.
Ble jo kjent med mange, en lørdag komenterte en av de. "Det er lørdag, har du aldri fri?" Jeg repliserte "i like måte"
Hun knakk sammen nesten av latter.
Men er ellers spent på fremtid med,TH også. Det er nå de samme krefter WHO, IMF, G20 , osv som sammen skal få hjulene til å,snurre på verdensøkonomien i takt med å få styr på viruset.
Det vil forhåpentlig komme de som lider nød tilgode også i TH. Om det skapes nye industri eller hva det legges muligheter for.
Selv så er vel mange her i segmentet fritid og ferie, jeg vet ikke hvor mye det kommer til å vektlegges i første omgang.
Kan være, verden trenger mye annet først selv om det er endel av økonomien.
Men globalt sett er det kanskje lite. Om en tenker på hvor mange,som kun har flydd 1 gang, og hvor mye som er foretningsreiser(som nå venner seg til digitale løsninger) allikevel er det kun 11 prosent av jordens befolkning som har flydd.
Da er vi muligens ikke i en spesielt prioritert gruppe av de som skal hjelpes. Og det store flertall setter muligens andre prioriteringer for å overleve foran?
Vi har selv omstillet store,yrkesgrupper til andre yrker opp,gjenom tidene.
https://www.nrk.no/urix/ny-studie_-1-pr ... 1.15249837
luftfarten er ikke noe stor synder. står for 2,5% av verdens CO2 utslipp.
verden kommer aldri til å bli rettferdig. jeg kommer aldri til å slutte å fly for at det lissom skulle være usolidarisk.
CAT

SomLao skrev: 21 jan 2021, 15:32 Men er det ikke noe av den samme strutseaktige logikken som gjør at man i Norge har prestert å forby kjøp av sex selv når det er ønsket av både kjøper og selger ? Forby det, og vips så er det borte, heter det her på berget. Benekt det, vips så er det borte, heter det i Thailand. (Ja, jeg innrømmer såpeglatt at jeg er helt hektet på slike sammenligninger.)
i norge har vi greid det kunst stykke å kriminalisere kjøp av sex. men salg er ikke forbudt.
var det ikke noen politkere som også ville at de som selgere (lovlige) tjenester også skulle betale skatt.
🤔🤔🤔🤣
Reinkarnert Pelle

Wood1958 skrev: 21 jan 2021, 16:28 Litt artig de første bilrestriksjonene kom nå for å stoppe gateprostitusjon. Men viste ikke at det skulle bli så omfattende :D
Ble nysgjerrig, hva er bilrestriksjoner?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Wood1958

CAT skrev: 21 jan 2021, 23:00 luftfarten er ikke noe stor synder. står for 2,5% av verdens CO2 utslipp.
verden kommer aldri til å bli rettferdig. jeg kommer aldri til å slutte å fly for at det lissom skulle være usolidarisk.
Nei det er så, la linken der for å vise hvor få som fløy, da det står litt om det.
Reinkarnert Pelle

CAT skrev: 21 jan 2021, 23:00 luftfarten er ikke noe stor synder. står for 2,5% av verdens CO2 utslipp.
Tror ikke de forskerne som ser på luftfarten som en stor synder, har tatt alt med i regnestykket :roll:

Kanskje er livet (livene) rettferdig når alt kommer til alt :roll:
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»