Beklager personangrepet, men står inne for at det du presenterer er tøys. Kanskje antall døde er 20 gangeren av hva vi har trodd? Såvidt jeg husket hadde du veldig liten tiltro til dødstallene i wuhan?CAT skrev: ↑06 okt 2020, 20:35 Jada, gå etter mannen du, og sleng med leppa.. jeg bare referer til det WHO selv sier, at det antageligvis har vært mange flere smittede. Tipper ikke WHO går ut med slike påstander uten å ha litt kjøtt beina.
Tallet «antall smittede får vi aldri vite nøyaktig. Men som WHO påstår så er det muligens 20 gangen av hva vi har trodd.
Og da blir prosent andelen smittende vesentlig lavere også.
Jeg sier ikke at det er sånn, men det er intr opplysninger who kommer med. Da forteller det meg at covid ikke er så farlig heller. Noe vi skal være glad for..
![]()
Coronavirus 2020
Takk for det, ja, jeg hadde lite tiltro til det som kom ut i starten fra Wuhan.
De videoen var dramatiske, og jeg mente vel kineserne pyntet på tallene.
Men i ettertid « fra sommeren» så har jeg den oppfatningen at covid ikke er så farlig... og blir overdramatisert i msm..
men jeg sier ikke at vi skal ta hensyn og følge reglene. Selv har jeg stort sett jobbet og vært hjemme. Ingen reiser el ferie. ( bortsett fra jobb), som har tatt meg litt rundt.
Ang trump sin uttalelse så var ikke den heldig, men jeg er enig i at vi skal prøve å leve mest mulig normalt. Og samfunnet må tilbake å gå så normalt som mulig.
Tenk smittevern, smittevern, Bruk maske og sprit henda. Ta vare på de gamle så kommer dette til å gå bra.
Ang tallene som WHO kom ut med her om dagen så håper jeg det stemmer. Da betyr det at Immunitet kommer fortere og viruset kanskje ikke er så farlig
Lucifer is back

Okay, du vet bedre, ikke sant?
Men, om samme tiltakene hadde blitt satt inn mot influensa, så hadde tallet på døde av influensa vært null. Kanskje noe å tenke på? I tillegg så er såvidt meg bekjent ingen senskader av influensa, mens de ikke har den fulle oversikten over senskader som følge av covid enda, men de har begynt å få noen følere. Det går ann å tenke litt lenger enn bare de tallene man leser i de snevre utvalgte medier man får servert av nyhetsoppdateringer som følge av algoritmer man har lagt igjen på den vide og brede web.
Tar du feil. Vi har vaksine mot influensa, og influensa er noe vi har innarbeidet då der er det masse tiltak.Phay skrev: ↑07 okt 2020, 01:44 Okay, du vet bedre, ikke sant?
Men, om samme tiltakene hadde blitt satt inn mot influensa, så hadde tallet på døde av influensa vært null. Kanskje noe å tenke på? I tillegg så er såvidt meg bekjent ingen senskader av influensa, mens de ikke har den fulle oversikten over senskader som følge av covid enda, men de har begynt å få noen følere. Det går ann å tenke litt lenger enn bare de tallene man leser i de snevre utvalgte medier man får servert av nyhetsoppdateringer som følge av algoritmer man har lagt igjen på den vide og brede web.
Å si at tallene hadde vært null har du ingen belegg for.
Men det virker som du vet bedre, ikke sant ?
https://www.adressa.no/nyheter/utenriks ... 774053.ece
Lucifer is back

Jeg skal tåle å bli beskyldt for å ha tatt feil når regnskapet skal gjøres opp og du har rett. Ikke førCAT skrev: ↑07 okt 2020, 09:32 Tar du feil. Vi har vaksine mot influensa, og influensa er noe vi har innarbeidet då der er det masse tiltak.
Å si at tallene hadde vært null har du ingen belegg for.
Men det virker som du vet bedre, ikke sant ?
https://www.adressa.no/nyheter/utenriks ... 774053.ece
Om alle hadde brukt munnbind, vasket hendene, stengt grensene, så hadde det vært null smitte med influensa. Aller helst stengt grensa med en gang de forsto at dette var alvorlig, satt alle i karantene inntil de hadde null nye tilfeller. Så hadde vi spart det etterslepet her nå som vi styrer med i Norge.
Noe annet hadde jo vært å åpnet slusene! Kunne egentlig vært greit for de aller fleste, men noen ganger må man tro på myndighetene, selv om man er fristet til noe annet. Blir forferdelig slitsomt å leve i ett land, der man tror myndighetene skal ta rotta på en hele tiden. Jeg gidder ikke slikt, men de skal stå til rette og ta ansvar for det de gjør på vegne av oss, og det savnes litt egentlig.
Jeg postet et sammenhengende sitat som ga mening. Du postet et sitat tatt ut av sin sammenheng for liksom å underbygge at Guldvog skulle være enig med Trump i coronasaken. Som mitt sitat viser, er det så feil som det kan få blitt.
Du er usammenhengende, kverulantisk, bruker stråmannsargumentasjon og hopper fra det ene til det andre standpunkt uten fnugg av logisk sammenheng. Når du i tillegg er nedlatende og ikke holder deg for god til angrep på person tror jeg en videre diskusjon i denne saken ikke fører noen steds hen.
Jeg ser det er mange som tror at en influensa er så mild og uten komplikasjoner. Fakta er at det dør 900 mennesker av influensa. Muligens er det flere hvis man hadde hatt samme registreringen som med Covid 19. Og når folk blir syk av influensa så blir det mange innlagt på sykehus også. Jeg leste på nettet at et år var det innlagt over 7000 mennesker i Norge på sykehusene pga influensa. Mange sier også at Covid 19 fører med seg så mange komplikasjoner at dem må legges i respirator. Dette må det også gjøre med dem som har influensa. Det er bare å søke på nettet med å søke på respirator og influensa.
You Never walk Alone 
-
MrDemongas
CAT skrev: ↑06 okt 2020, 17:11
Tallene er Ike noe jeg har funnet på.
Du kan regne selv el...????
Slutt og oppfør deg som om dette er verdens ende.
Jeg kjenner ennå ingen som har død av pandemien som har herjet norge og verden nå i mnd vis

Jeg har (hadde) en seilerkompis som døde av Kinaviruset. Han døde på et 1.klasses sykehus i Sør-Afrika for litt siden. Å tro at dette er en mild hoste/forkjølelse er naivt. Jeg har kronisk luftveisinfeksjon og er i det som omtales som risikogruppe. Sprit, vask og avstand er noe jeg og alle i familien gjør. Livet er noe amputert. Skole, bursdager og aktiviteter er begrenset. Jeg håper at en effektiv vaksine kommer så fort som mulig. Så kan fjolsa få reise til Graankagranka og jeg til LOS.
Og så bør vi slutte å omtale hverandre med ord og setninger som hindrer meningsfull ordveksling, selv om de som reiser til Grankagranke er fjols
Tallene er Ike noe jeg har funnet på.
Du kan regne selv el...????
Slutt og oppfør deg som om dette er verdens ende.
Jeg kjenner ennå ingen som har død av pandemien som har herjet norge og verden nå i mnd vis
Jeg har (hadde) en seilerkompis som døde av Kinaviruset. Han døde på et 1.klasses sykehus i Sør-Afrika for litt siden. Å tro at dette er en mild hoste/forkjølelse er naivt. Jeg har kronisk luftveisinfeksjon og er i det som omtales som risikogruppe. Sprit, vask og avstand er noe jeg og alle i familien gjør. Livet er noe amputert. Skole, bursdager og aktiviteter er begrenset. Jeg håper at en effektiv vaksine kommer så fort som mulig. Så kan fjolsa få reise til Graankagranka og jeg til LOS.
Og så bør vi slutte å omtale hverandre med ord og setninger som hindrer meningsfull ordveksling, selv om de som reiser til Grankagranke er fjols
Å bruke bekreftet tall på smittede og antall døde sier ingenting om hvor farlig Covid 19 er. Det som sier noe om hvor farlig evt Covid 19 er er å se på den totale smitten i en befolking(registrert og uregistret) og sammenligne dette med registrert smittede. Et alternativ er å se på om det har død flere enn normalt. Hvis man bruker registrert smittede og registrert smittede vil man få en alt for høy dødlighetstall - og styrer man etter dette tallet får man utslag av panikk beslutninger. Det har kommet ut mer og mer info som tyder på at Covid 19 ikke er så farlig som mange vil ha det til. Tallene fra WHO som sier at total smitten er over 20 ganger høyere enn registrert smittede bygger opp om dette. Ellers er det jo undersøkelser som viser at over 95% overlever covid 19.e-golf skrev: ↑06 okt 2020, 19:11 Jeg vet ikke hvor langt du kom i utdanningsløpet med hensyn til matematikk og statistikk, men lite som tyder på at du kom veldig langt:) Å bruke antatt tall på smittede og bekreftet tall på døde blir sjelden et riktig resultat. Hvorfor ikke bruke bekreftet tall på smitte og antatt på døde? Du kan få et resultat som bekrefter din teori om dødeligheten, men langt fra sikkert:)
You Never walk Alone 
Veit ikke helt hvor du vill hen her, men mener du i fullt alvor at vi skulle ha stengt ned landet hver høst i forkant av influensa sesongen?Phay skrev: ↑07 okt 2020, 10:03 Jeg skal tåle å bli beskyldt for å ha tatt feil når regnskapet skal gjøres opp og du har rett. Ikke før
Om alle hadde brukt munnbind, vasket hendene, stengt grensene, så hadde det vært null smitte med influensa. Aller helst stengt grensa med en gang de forsto at dette var alvorlig, satt alle i karantene inntil de hadde null nye tilfeller. Så hadde vi spart det etterslepet her nå som vi styrer med i Norge.
Noe annet hadde jo vært å åpnet slusene! Kunne egentlig vært greit for de aller fleste, men noen ganger må man tro på myndighetene, selv om man er fristet til noe annet. Blir forferdelig slitsomt å leve i ett land, der man tror myndighetene skal ta rotta på en hele tiden. Jeg gidder ikke slikt, men de skal stå til rette og ta ansvar for det de gjør på vegne av oss, og det savnes litt egentlig.
«Om alle hadde brukt munnbind, vasket hendene, stengt grensene, så hadde det vært null smitte med influensa»
Vi har influensa vaksine, det er derfor det bare dør ca 900 i norge i snitt pga influensaen. ( noen år også mange flere, se vedlegg).Tallet hadde vært skyhøy hvis vi ikke hadde hatt den vaksinen. Og influensa er innarbeidet, det er derfor du ringer arbeidsgiver på mandag og sier at du blir hjemme fra jobb, for syk til å jobbe og smitter ikke arbeids kolleger.
Covid har tatt 260 liv nå uten vaksine, og generelt lite tiltak og tiltak som kom seint igang.
Det er nå registrert 14800 smittede.
I 2018 hadde v i 142000 diagnosert pasienter. I 2108 var 7600 influensa pasienter innlagt. Hittil er vel snaut 1000 innlagt pga covid -19.
Og hvor får du det fra at jeg tror myndhetene skal ta rotta på meg?? Må være lov å still spørsmål ved enkelte håndteringer.
Husk, jeg har ikke emigrert til Thailand og bygget meg hus
Dette er mitt inntrykk av pandemien, skjønner at andre ser andelenes på pandemien.
Men som du sier, vi får se tilslutt hvor dette bærer.
Lucifer is back