om vaksina kommer!
så ere en meget stor andel som ikke vil vaksinere seg,
vel det er vel slik da at de som blir smitta og ikke eri 100 foretrekker en lagvsrik pine on langsom død
jeg tar m engang de vaksiner som er tiljenglig
ikke f,,,
om jeg ska ligga i en respirator og pines
vel i usa ere 50% som « vil drite i vaksine «
for en merklig verden
vi som har tatt de fleste vaksiner inkludert poli og bcg!
å ere folk tenker?
klart medisiner har bivirkninger ,,
men??
Coronavirus 2020
-
torbus
Ifølge en ny undersøkelse i Norge (FHI på Dagsrevyen i går) er det kun 10 % i Norge som sier nei til vaksinen. Vi er godt utdannet og har høy tillit til både myndigheter og vitenskapen.
I USA er det som nevnt over 50 % som ikke vil ta vaksinen. Kanskje ikke så rart i et land hvor løgner verden aldri har hørt maken til utenfor diktaturer ruver selv fra talerstolen i Det Hvite Hus, og hvor polariseringen er så på bristepunktet at til og med bruken av munnbind er gjort til et politisk anliggende.
I tillegg har Russland, Kina og USA - altså relativt mektige aktører, droppet vaksinesamarbeidet som vil sikre fattige land vaksine.
Dette kan bli et stort problem som forsinker verdens helbred da viruset ikke stopper ved grensene. Ikke minst kan det bli en utfordring for mange asiatiske land, uten våre økonomiske muskler.
I USA er det som nevnt over 50 % som ikke vil ta vaksinen. Kanskje ikke så rart i et land hvor løgner verden aldri har hørt maken til utenfor diktaturer ruver selv fra talerstolen i Det Hvite Hus, og hvor polariseringen er så på bristepunktet at til og med bruken av munnbind er gjort til et politisk anliggende.
I tillegg har Russland, Kina og USA - altså relativt mektige aktører, droppet vaksinesamarbeidet som vil sikre fattige land vaksine.
Dette kan bli et stort problem som forsinker verdens helbred da viruset ikke stopper ved grensene. Ikke minst kan det bli en utfordring for mange asiatiske land, uten våre økonomiske muskler.
At de nasjonalt ikke er med er en tinngTore Bustad skrev: ↑23 sep 2020, 09:14 Ifølge en ny undersøkelse i Norge (FHI på Dagsrevyen i går) er det kun 10 % i Norge som sier nei til vaksinen. Vi er godt utdannet og har høy tillit til både myndigheter og vitenskapen.
. Nå har jo både EU og,Norge,lagt seg på en linje hvor det er bestilt til hele befolkningen også , så sånn sett er vi vel i samme kategori.
COVAX skal vel,forhandle med produsentene direkte så det blir da opp til de hvem de selger til.
Flere produsenter har muligens et godt forhold til WHO i forveien med andre preparater som de kanskje ikke vil miste også.
Så reelt hvor,mye,som blir endret med at de går ut offentlig og,er erlig om det vet jeg ikke.
Flere land har jo økonomi men ikke rettferdig fordeling av midler. De,vil,forhåpentligvis stå i samme situasjon uansett Dvs 20 % av befolkning.
Nå blir det jo opp til de som ikke er med å,vaksinerer egen befolkning og det er mange der også som da ikke får.
-
torbus
Husker jeg ikke helt feil sa de at Norge vil satse på å vaksinere 75 % av risikogruppene og 50 % av oss andre. Barn får trolig ikke vaksinen.Wood1958 skrev: ↑23 sep 2020, 09:34 At de nasjonalt ikke er med er en tinng
. Nå har jo både EU og,Norge,lagt seg på en linje hvor det er bestilt til hele befolkningen også , så sånn sett er vi vel i samme kategori.
COVAX skal vel,forhandle med produsentene direkte så det blir da opp til de hvem de selger til.
Flere produsenter har muligens et godt forhold til WHO i forveien med andre preparater som de kanskje ikke vil miste også.
Så reelt hvor,mye,som blir endret med at de går ut offentlig og,er erlig om det vet jeg ikke.
Flere land har jo økonomi men ikke rettferdig fordeling av midler. De,vil,forhåpentligvis stå i samme situasjon uansett Dvs 20 % av befolkning.
Nå blir det jo opp til de som ikke er med å,vaksinerer egen befolkning og det er mange der også som da ikke får.
Men mye var uklart fordi vaksinekandidatene er ulike. Noen kan kanskje hjelpe noen grupper, men ikke andre, osv. Dette tror jeg ikke de vet før siste delen av testingen er over. Hvis alt går som de håper, vil vaksineringen i beste fall starte til vinteren.
ja en får se hva det ender med, men artig at US ikke går med vistnok pga WHO styrt av Kina som heller ikke går medTore Bustad skrev: ↑23 sep 2020, 09:46 Husker jeg ikke helt feil sa de at Norge vil satse på å vaksinere 75 % av risikogruppene og 50 % av oss andre. Barn får trolig ikke vaksinen.
Men mye var uklart fordi vaksinekandidatene er ulike. Noen kan kanskje hjelpe noen grupper, men ikke andre, osv. Dette tror jeg ikke de vet før siste delen av testingen er over. Hvis alt går som de håper, vil vaksineringen i beste fall starte til vinteren.
-
torbus
USA er ikke med fordi de styres av et narsissistisk og autoritært barn som trosser vitenskapen, dokumenterbare fakta og sine egne eksperter, og Kina er en mer komfortabel fiende enn Russland, da hans egen etterretning nok engang kan bevise at Russland vil hjelpe ham i valgkampen, noe som utrolig nok ikke plager verken han eller hans velgere.
Det er nok ikke bare han som ser vekk ifra vitenskapelig råd , som jo også spriker når det gjelder hvordan verden skal håndtere pandemien.Tore Bustad skrev: ↑23 sep 2020, 10:43 USA er ikke med fordi de styres av et narsissistisk og autoritært barn som trosser vitenskapen, dokumenterbare fakta og sine egne eksperter, og Kina er en mer komfortabel fiende enn Russland, da hans egen etterretning nok engang kan bevise at Russland vil hjelpe ham i valgkampen, noe som utrolig nok ikke plager verken han eller hans velgere.
Tallene nå tildags ser ut til at mange er iferd med å repetere fra første runde det samme.
Men forøvrig enig selv
-
torbus
Nei, han er ikke alene om å trosse råd (hvorvidt anbefalinger skal følges avgjøres også av politikerne), men det er ikke mange andre som beint fram lyver (nær sagt hver gang han åpner munnen), konstruerer tall og taler sine egne eksperter (som også er noen av verdens fremste på feltet) midt imot.Wood1958 skrev: ↑23 sep 2020, 11:09 Det er nok ikke bare han som ser vekk ifra vitenskapelig råd , som jo også spriker når det gjelder hvordan verden skal håndtere pandemien.
Tallene nå tildags ser ut til at mange er iferd med å repetere fra første runde det samme.
Men forøvrig enig selv
Skjermbilde (66).png
Sier litt om hvor ille det er når selv Fox News har begynt å ta ham for å lyve om pandemien.
« takke meg te ( diktatoren i los»»»),Tore Bustad skrev: ↑23 sep 2020, 12:53 Nei, han er ikke alene om å trosse råd (hvorvidt anbefalinger skal følges avgjøres også av politikerne), men det er ikke mange andre som beint fram lyver (nær sagt hver gang han åpner munnen), konstruerer tall og taler sine egne eksperter (som også er noen av verdens fremste på feltet) midt imot.
Sier litt om hvor ille det er når selv Fox News har begynt å ta ham for å lyve om pandemien.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
-
torbus
Den dagen kritikere av Trump blir kidnappet i nabolandene og plukket opp i Hudson-elva med innvollene erstattet med sement, uten at lokal pressen kan skrive om det, og uten at det etterforskes, samtidig som demokratiske symboler forsvinner på mystisk vis om natta i Washington, uten at pressen kan skrive om det heller, mens øverste militære leder i USA omtaler kritikere som «nation haters» og spiller gamle sanger som tidligere ble brukt til å oppildne til massedrap og lynsjing av nettopp «nasjonhaterne», så skal jeg si meg enig i at det kan sammenlignes.
Inntil det skjer, er Trump en folkevalgt president, i et land som trolig vil komme til hektene igjen nettopp pga solide demokratiske institusjoner.
Men nå tror jeg vi er utenfor tema.