Coronavirus 2020

Wood1958

Ikke så lenge siden jeg skrev om hvordan det startet med å komme friskemeldte med i tallene også.
Det er nå en fin utvikling der synes jeg. Og som andre nevner, positive sideffekter her samtidig både på miljøsiden samt det kulinariske.
Nå er jo det bla kinesiske kjøkken variert i forveien, men 11 millioner som pusler for seg selv i karantene. Kan nok sikkert komme frem med både nye retter samt forskjellige dippedutter,som er kjekt å ha til hjemmet også..
Fra meteren
2020-02-21 10.28.48.png
Wood1958

Italia var det første land i Europa som la seg på en hard linje med reiser til Kina, vet ikke helt hvordan pressen kjører der.
Men tiltakene etter dagens tilfeller(16 stk) får meg til å undres hvordan det blir i enkelte deler av Europa om vi får en oppblomstring i likhet med en influensaepedemi.
Det ble jo også tiltak tilbake mot Amerikansk presse i Kina, 3 Wall street journalister mistet pressekredensiale og visa.(angivelig for noe annet)
Nå virker det ikke som kineserene blir hørt på uansett hva de sier til Amerikanerene, det er løgner, manipulering , osv uansett
Så Pompeos ord kan kanskje vike merkelig på Kineserene?
Fra meteren og Reuter
2020-02-21 23.49.40.png
2020-02-21 23.57.20.png
Wood1958

Ser ut til at det ikke er så stor økning i Kina, og hvem vet. Nå sier jo kineserene at det er ferre og færre tilfeller i resten av Kina.
Samtidig så tar jo en influensa tid. Først smitte så symptomer osv.
Har lest meg igjenom denne undersøkelsen som det henvises til og skal legge ut en link.og screenshot i morgen.. Jeg undres på hvor mange juornalister som har åpnet og lest den mens de skriver om den.
Litt flere land på listen men det må en vel regne med.
11 Mill i Hubei og en normal influensauke er vel ca litt inder 40 000 i snitt her , så kanskje ikke så ille. .
Dødsfallet i Italia var en mann på 77 som allerede var inlagt på sykehuset for noe annet når han ble syk.av dette.
Fra meteren

2020-02-22 01.13.40.png
2020-02-22 01.31.43.png
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

fant ei
thai linke jeg har oversatt på google
Kom til Covid 19.
Fra en lege

Grunner til ikke å reise til Japan, Singapore, Macau, Hong Kong, Sør-Korea
Fra å se gårsdagens møte
Uansett vil Thailand definitivt komme inn i epidemien.

Men Thailand er fortsatt i fase 2.
Hva er begrepet fase 2? Det betyr utbrudd fra kilden. Det er en infeksjon. Bare de som er relatert til Kina, for eksempel retur fra Kina eller drosjer som sitter fast i overføringen av kinesere
.
Når det gjelder Japan, Singapore, Macau, Hong Kong og sist er Sør-Korea i fase 3.

Fase 3 betyr at det er et utbrudd. Hos mennesker som ikke har noen tilknytning til opprinnelsen, for eksempel legen på Waka Yoh
Kone, lege, barn, svigermor, taxisjåfør i Tokyo og det nylige utbruddet i Daegu, Sør-Korea
.
# Thailand trenger å gå inn i fase 3 så snart som mulig

Fordi medisinsk personell Vi har lite utstyr. Hvis fase 3 kommer raskt, kan vi ikke ta igjen. Klarer ikke å ta vare på pasienter Vil dø mye som i Kina, hvis vi kommer sent, tar vi vare på i tide
Dødsraten er liten. Hvis mulig, vil ikke i det hele tatt dø.
.
Nå, hvis vi reiser til et land i fase 3
Som nevnt tilfører personell som trenger å bli screenet mindre, mer arbeid for dem forgjeves.
Visningen er ikke bare ferdig på flyplassen. Han må sende folk for å følge opp i ytterligere 14 dager.
.
anta
Jeg reiste tilbake fra Japan. Og har definitivt feber. Jeg må være innesperret på sykehuset for å se symptomene i 14 dager.
Men hva hvis jeg ikke har noen symptomer?
Jeg måtte sitte og holde intervjuer om hvor jeg hadde vært, hva jeg hadde holdt på med, og så dro jeg hjem med separasjon, ikke omgås, ikke skulle jobbe eller være opptatt med noen i 14 dager. Han vil sende folk for å sjekke det Holder vi oss tilbake?
Dette gjøres fordi det er mennesker som er avhengige, men ikke viser symptomer. Det kan spre smitten.
Anta at jeg ikke gjorde som sagt, fortsatt gikk på jobb, gikk på kino, men jeg er smittet Da vil det ikke være noen symptomer, hva vil skje?
Andre mennesker vil holde seg også.
Og den gangen
Absolutt vrak
Fase 3 vil definitivt komme.
.
En annen bekymring er at de fleste reisende er mellom 25-50 år.
Kroppen er ganske sterk, selv etter å ha blitt fanget viser den ikke noen symptomer.
Men hvis du skal hjem, ikke glem at det er foreldre, besteforeldre som venter.
Vi er bærere og knytter oss til disse menneskene. Du vil angre på det resten av livet.
.
konkludere
1. Hvis du er en transportør Kom tilbake for å være eldre hjemme i alderen 50 år eller eldre eller personer med sykdom Høyt blodtrykk, hjertesykdom, luftveissykdom, kreft
Disse menneskene, dødeligheten er veldig høy. Og kan akselerere Thailand til fase 3 raskere
2. # Vi vil at Thailand skal inn i fase 3 så snart som mulig, for i dag er det generelle sykehuset overbefolket. Sover på balkongen Sove allerede på gangveien. Hvis det er fase 3 som kommer opp, sier jeg det dør mye fordi personell ikke bryr seg nok
3. sympatisere med arbeiderne Fordi få mennesker må jobbe 24 timer i tillegg til å risikere å bli utsatt for dette viruset igjen De har også familier å ta vare på også.
.
Men hvis du er alene og alene, og kan forlate i 14 dager etter at du kommer tilbake fra å reise Og du er klar til å låse deg inne i huset, og ikke dra noen vei
Kan dra for å reise
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

Når det i pressen skrives om 70 000 i en rapport ble det ikke nevnt at det i den kun var 44000 bekreftede,tilfeller.
Det,skrives om at det sprer,seg til hele fastlandsKina men der er tallene fallende på andre uken , ikke nevnes det at der er ellers,dødligheten 0.4% og mindre enn vår influensa.
Det,skrives om denne toppen som,skal nåes, men Kineserene selv synes å tyde den til å ha været der for,snart,2 uker siden.
Kommer også frem at dett er mangler i databaser med hensyn til å,skille på,sideløpende sykdommer.
Litt trist at mange land bruker årets helsebudsjett så tidlig på kanskje noe ikke,så,farlig.
Og jeg er atter glad for en nøktern holdning fra Norsk folkehelseinstitutt.
Ellers,er valgkampen oppstartet i US og noen medier har presentasjoner om hva de,forskjellige presidentkandidatene vil by på,av helsegoder.
Og mens vi i vesten bruker ord som virusangst til å,forklare diverse nedganger på økonomisk sektor , har noen kinesiske medier brukt ordet virusparanoid om samme historier.
Tar litt tid å lese,undersøkelsen men en får håpe det er mest mulig realisme i den

http://weekly.chinacdc.cn/en/article/id ... a8db1a8f51

2020-02-22 12.22.58.png
2020-02-22 12.17.01.png
chelsea
Sted: Bangkok

siste hvis dette skjer så blir det ikke mange igjen i thailand

[quote https://forum.thaivisa.com/topic/114955 ... paign=news][/quote]
Wood1958

Tja 17 Januar var det 41 tilfeller i Wuhan. 2 Februar stanset Italia sine flygninger de neste 3 måneder til fks Taiwan når de hadde 10 tilfeller.
Nå er det erklært "state of emergency"i første del av Italia. 6 uker,før deres turistsesong starter for sommeren.
Og endel,stenges fra mandag utenfor.
Samtidig er smittetid igjen satt opp
Kanskje Asiatere tar slikt betraktelig bedre?
2020-02-22 18.54.49.png
2020-02-22 18.54.49.png (10.84 kiB) Vist 2166 ganger
2020-02-22 18.52.03.png
2020-02-22 18.50.20.png
2020-02-22 18.50.20.png (7.16 kiB) Vist 2165 ganger
Sist redigert av Wood1958 den 22 feb 2020, 19:50, redigert 1 gang totalt.
Wood1958

chelsea skrev: 22 feb 2020, 18:28 siste hvis dette skjer så blir det ikke mange igjen i thailand

[quote https://forum.thaivisa.com/topic/114955 ... paign=news]
[/quote]

Nå ser jeg ikke vekk ifra at mange av Thaivisa sine brukere forholder seg til engelsk og amerikansk pressedekning.
Da er det også andre meninger tror jeg
Google fks Fox news .senator Cotton
En som har fått god tid i studio den senere tid
Wood1958

Sprer seg jo til mere hjemlige trakter nå, og det kan virke som at WHO har rett i sine ord om tiltak ikke nødvendigvis har så stor effekt . Det er vist de lendene i Europa med mest tiltak på fks reise og slikt som får de fleste tilfeller. Spredning via sykehus er vist også litt av det?
Siste 2 dager har det vært litt flere tall fra Kina , men da fra resten av Kina som har fått noen flere. Men stort land og masse mennesker.
Flere og flere blir friske oppe i et noen tusen siste døgn(siste tall fra Kina er 22690, men skifter hele tiden) , tall viser jo ikke nødvendigvis hvem, men nå minker det også på tallene alvorlige/kritiske og de har kanskje et litt lengere sykdomsforløp.?
Også det samlede antal smittede (aktive saker)minker nå. Det er mange tolkninger ute å går om WHO sine ord om vinduet Kina gav verden.
Noen mener det var så en kunne forberede sykehus, andre mener det var så en kunne starte tiltak, og noen mener det var på tid
Som at noen dagers forsinkelse til resten av Kina og deretter noen uker til resten av verden. Men det får nå de neste ukene vise.
Fra meteren
2020-02-22 23.54.11.png
2020-02-22 23.53.29.png
LoYou

Wuhan Coronavirus Map - https://maphub.net/Fuuuuuuu/map
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»