Fotball VM 2018

Her diskuterer vi litteratur, tv-programmer, film, konserter, kunst, musikk mm.

Hvem vinner VM 2018?

Argentina
2
13%
Brasil
5
33%
Belgia
1
7%
Danmark
0
Ingen stemmer
Frankrike
1
7%
Tyskland
2
13%
Spania
0
Ingen stemmer
Portugal
1
7%
Island
1
7%
Andre
2
13%

Stemmer totalt: 15
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Nå er det i gang og det er ikke lenge til fotballen skal sparkes i gang også.

Det blir mange interessante kamper fremover og å tippe riktig vinner blir både gjetting, synsing, følelser mm.

Selv tippet jeg Brasil som vinner selv om de skal kjempe mot sterke lag. Synes Brasil ser sterkere ut i alle lagdeler enn på virkelig lenge.
Keepere i verdensklasse, noe som tidligere har vært et problem for de offensive sør-amerikanerne. Både Alisson som spiller på Roma og Ederson som spiller på Manchester City er keepere i verdensklasse.

Forsvaret med blant annet Marcelo (Real Madrid), av mange regnet som verdens beste venstreback for tiden, Thiago Silva og Marquinhos (PSG) og Danilo (Manchester City) skal også sikre Brasil bakover.

Midtbanen har så mange verdensklasse spille å ta av at man kan bli matt av oversikten, blant disse:
Filipe Luis (Atletico Madrid), Casemiro (Real Madrid). Fernandinho (Manchester City). Paulinho (Barcelona), Philippe Coutinho (Barcelona), Willian (Chelsea), Fred (Shakhtar Donetsk, har vel skrevet under for Manchester United nå).

Angrepsrekka er ikke noe mindre imponerende:
Neymar (PSG), Douglas Costa (Juventus), Roberto Firmino (Liverpool), Gabriel Jesus (Manchester City) og Taison (Shakhtar Donetsk)

Kan bli mye god og offensiv fotball fra Brasil.

Andre lag som jeg tror er med til slutten:
- Tyskland: selv om de ikke har imponert i det siste, så er de alltid å regne med i turneringer.
- Spania: sterkt lag siste årene til tross for at treneren fikk sparken her om dagen.
- Frankrike: sterkt lag på papiret

Outsidere:
- Belgia: gode spillere som vil yte over evne med drahjelp av lagets stjerner Hazard og Lukaku
- Argentina: Mye gode spillere og hvis de har fått samkjørt laget er de å regne med.
- Portugal: også en outsider, men ryker nok mest sannsynlig mot Frankrike i sluttspillet.

Lykke til med laget dere ønsker skal vinne :D
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
chelsea
Sted: Bangkok

hvis saudi vinner går vel olje prisen opp, hvis dem taper går olje prisen kraftig ned :mrgreen:
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Grei underholdning i første omgang. Men blir nok Island som tar med seg de gjeveste trofeene i år :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Thaibreak

Jeg sier bare en ting: Se opp for Uruguay.
De er ikke engang med i Phays oversikt, og ikke nevnt blant tdr`s 6 favoritter..

Tror dere kan få dere en overraskelse her. Gruppa ser grei ut, og det blir spennende å se hva som venter i 8.delsfinalen.

Minner om at Uruguay har en angrepsrekke bestående av Suarez (Barcelona) og Cavani (PSG), en av verdens beste duoer. De har en forsvarsrekke med to framtredende Atletico Madrid-stoppere, Gimenez og Godin. På midtbanen har de Bentancur (Juventus) og Torreira (Sampdoria/Arsenal), sett på som to av de aller beste midtbanespillerne i Serie A i Italia.

Se opp folkens!
wiking

Ja nå blir det mange timer forann Tv. Dette blir spennede.
You Never walk Alone :D
wiking

Ja hvem vinner- det er vanskelig. Jeg har litt tro på Argentina- holder en knapp at dem vinner hvis jeg må velge et lag.. Men er nok ikke dem jeg holder med på. Brasil,tyskland og Spania må man alltid regne med. Portugal også. Jeg har jo alltid hadt et godt øye med England - man håper jo hver gang. Og man får krysse fingren for Danmark, Sverige og Island - ja til og med Island er med og ikke vi ja ja. Uansett vil det bli mange gode kamper fine mål og spillere som skaper kunst. :D
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Thaibreak skrev: 14 jun 2018, 18:25 Jeg sier bare en ting: Se opp for Uruguay.
De er ikke engang med i Phays oversikt, og ikke nevnt blant tdr`s 6 favoritter..

Tror dere kan få dere en overraskelse her. Gruppa ser grei ut, og det blir spennende å se hva som venter i 8.delsfinalen.

Minner om at Uruguay har en angrepsrekke bestående av Suarez (Barcelona) og Cavani (PSG), en av verdens beste duoer. De har en forsvarsrekke med to framtredende Atletico Madrid-stoppere, Gimenez og Godin. På midtbanen har de Bentancur (Juventus) og Torreira (Sampdoria/Arsenal), sett på som to av de aller beste midtbanespillerne i Serie A i Italia.

Se opp folkens!
Desverre så kunne jeg ikke ta med alle lagene, da jeg kun har 10 alternativer til rådighet, som er vanlig maks man kan føre opp på slike avstemninger.
🌞
Thaibreak

Da får vi se hva Uruguay har å by på ;)
Egypt uten Salah fra start.
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Tja, var en litt kjedelig kamp med Uruguay og Egypt.

Men en ting som er et irritasjonsmoment for meg har jeg merket, det er den kvinnelige kommentatoren på NRK. Der serveres det kverrulade med underlige setninger der ord brukes i sammenhenger som for meg er helt merkelig. Spillere som "bygger relasjoner" på banen osv. Merker jeg sitter og vrir meg av noen av kommentarene hennes for hun prøver å være så teknisk men for meg blir det bare lappskaus med fisk og kjøtt. Før syntes jeg det var kjedelig å høre på Drill og Semb som fotballkommentatorer men du verden de er jo i verdensklasse i forhold.

Gøyal kamp mellom Marocco og Iran nå. Litt fart og temperament :-)
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
chelsea
Sted: Bangkok

aldri sovet så godt som jeg gjore under disse to kampene der
Låst

Gå tilbake til «Kulturhjørnet»