Har 200 ned 100 opp
1 000,- Bath
-
Arild Holtet
Selvfølgelig. En person har huslie alene og det samme med de andre utgiftene som bil motorsykkel etc. etc.
Bor man alene i en bra condo i Bangkok så har man ofte 50.000,- til 80.000,- baht i måneden i leie. Da i sentrale Bangkok der ambassadene ligger. Har og sett dyrere.
Så alt er opp til hvor man vil bo og hvor man spiser. Kjenner folk som bor i Bangkok sentrum og KUN spiser på restauranter, og har øl eller vin til maten. Da går det godt over 2000,- baht om dagen, men røyke gjør de ikke. Men de er IKKE minstepensjonister, og har mange ganger mer enn en minstepensjon.
Man lever etter hva man ønsker og har og få det ekstra kostbart er enkelt.
A.H.
Nå mente jeg uansett, om jeg står for alt alene for 2 personer eller kun meg. Jeg ville ha brukt mer alen på meg selv enn når vi er 2. Helt annen livstilArild Holtet skrev: ↑29 apr 2018, 04:13 Selvfølgelig. En person har huslie alene og det samme med de andre utgiftene som bil motorsykkel etc. etc.
Bor man alene i en bra condo i Bangkok så har man ofte 50.000,- til 80.000,- baht i måneden i leie. Da i sentrale Bangkok der ambassadene ligger. Har og sett dyrere.
Så alt er opp til hvor man vil bo og hvor man spiser. Kjenner folk som bor i Bangkok sentrum og KUN spiser på restauranter, og har øl eller vin til maten. Da går det godt over 2000,- baht om dagen, men røyke gjør de ikke. Men de er IKKE minstepensjonister, og har mange ganger mer enn en minstepensjon.
Man lever etter hva man ønsker og har og få det ekstra kostbart er enkelt.
A.H.
-
Arild Holtet
-
fotomannen
Med mindre prisene har steget de siste åra (begynner å bli en stund siden jeg frekventerte barer hvor dette var samtaleemne) kan du også få long time for 1000 bath i Thailand. Det var summen barkrakkekspertene alltid sa man måtte gi. Ikke mer, da folk som betalte for mye kunne forårsake at prisene ville stige.
Dette var på Phuket.
Dette var på Phuket.
Er bare ekspert på å gjennomskue når betalingen stort sett er for samme tjenesten, enten man forsøker å skjule det sommånedlige faste bidrag, kulturbegrepet sinsod, gedigne husholdningspenger, stor bistand til familie, eller annet som får bistandsyteren til å føle seg litt mer bekvem.
Hvorfor ikke si det som det er; når man er ikke tilfreds med det jeg kan oppnå uten å betale.
Men med bare 1000thb til disposisjon, er vel ikke valgmuligheten så veldig store, få katte ut av sekken og rett på sak.
Eller som reklamen sier: Av og til er det enkleste og billigste det beste
Hvorfor ikke si det som det er; når man er ikke tilfreds med det jeg kan oppnå uten å betale.
Men med bare 1000thb til disposisjon, er vel ikke valgmuligheten så veldig store, få katte ut av sekken og rett på sak.
Eller som reklamen sier: Av og til er det enkleste og billigste det beste
Sist redigert av INKOGNITO den 29 apr 2018, 09:57, redigert 1 gang totalt.
Nå tuller du fæltINKOGNITO skrev: ↑29 apr 2018, 08:33 Er bare ekspert på å gjennomskue når betalingen stort sett er for samme tjenesten, enten man forsøker å skjule det som kulturbegrepet sinsod, gedigne husholdningspenger, stor bistand til familie, eller annet som får bistandsyteren til å føle seg litt mer bekvem.
Hvorfor ikke si det som det er; jeg er ikke tilfreds med det jeg kan oppnå uten å betale![]()
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨