Evaluering av røykeforbudet på strendene i Pattaya/Jomtien

Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

er usikker på om det er røykeforbud

på resturanger?!

eller om det er opp til envær resturant?

jeg for vel utale meg om bangkok omegn

hvor det virker temmlig gjennomført

på min « stam resturant»

en inne i byen k village og en på mega

wine connection

har det en utedel der folk røyker,,

https://www.wineconnection.co.th/restau ... Restaurant
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

Mitt inntrykk er også at det er gjennomført i Bangkok. Der strammes det til og med inn. På en av mine faste stamrestauranter i Bangkok (Indulge) har det i løpet av de siste månedene (mellom juli, da jeg sist var der, og i november, da jeg igjen var der) blitt ulovlig å røyke ved bordene ute. I stedet har de oppretta røykehjørne.

Men på turistområdene røykes det fortsatt over en lav sko.

Jeg tror det er ulovlig å røyke under tak i restauranter og barer, også de uten dør. Mener å huske at loven kom for noen år siden. Det ser bare ikke ut til å bli praktisert utenfor de store byene.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Kontakt:

Hvis man ønsker vite mer om røykelov og restriksjoner i Thailand kan dere lese HER

Om restauranter sies dette:
The Tobacco Products Control Act (TPCA) of 2017 authorizes the Minister of Public Health (MoPH) to designate places as smoke free or smoking restricted. Under MoPH Notice No. 19 of 2010, which is in effect until new regulations are issued under the TPCA of 2017, air conditioned facilities serving food and/or drinks are smoke free in their entirety; however, non-air conditioned facilities serving food and/or drinks are smoke free only in the areas where food and/or drinks are served. FCTC Art. 8 Guidelines para. 24 provides that Parties have a continuous obligation to remove any exemptions as soon as possible, and each party should strive to provide universal protection within five years of the WHO Framework Convention’s entry into force for that Party.
Barer/puber/nattklubber:
he Tobacco Products Control Act (TPCA) of 2017 authorizes the Minister of Public Health (MoPH) to designate places as smoke free or smoking restricted. Under MoPH Notice No. 19 of 2010, which is in effect until new regulations are issued under the TPCA of 2017, air conditioned facilities serving food and/or drinks are smoke free in their entirety; however, non-air conditioned facilities serving food and/or drinks are smoke free only in the areas where food and/or drinks are served. FCTC Art. 8 Guidelines para. 24 provides that Parties have a continuous obligation to remove any exemptions as soon as possible, and each party should strive to provide universal protection within five years of the WHO Framework Convention’s entry into force for that Party.
Lovene i seg selv ser ganske strenge ut, men håndheving er jo noe annet.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

ABC nyheter var ute med nytt oppdatert oppslag om røyking på strendene i Thailand, men så langt kan jeg ikke se at det har blitt håndhevet her i Hua Hin. Askebegere har blitt delt ut langs med hele stranden der det er solsenger, og turistene røyker så langt jeg kan se overalt like herlig. Alt er som normalt mot normalt rettere sagt. Lover blir inført med brask og bram, og så blir det bare med snakket! Vi får se hva som skjer og hvor fort det skjer. Blir spennende å se hvordan hjelm forbudet i Bangkok blir gjennomført og praktisert, eller om det er kun snakk om ny måte å få inn kaffepeng på der også når det trengs litt ekstra i koppen.

https://www.abcnyheter.no/reise/reiseny ... sk-fengsel
🌞
Brukeravatar
Noodle

Rart folk tør å røyke som vanlig på stranda nå, men røykere er kanskje latere enn andre folk.

Plutselig får politiet en ordre om å håndheve loven, og vips - en haug med turister, inkludert noen som ikke kan betale, blir brukt for å statuere et eksempel.

Og de kan nesten ikke komme og klage i ettertid, for dette har fått mye spalteplass i pressen, og er noe alle som reiser må være klare over.

Da jeg var på Koh Lanta fikk jeg forresten SMS som opplyste om forbudet i Krabi. Har dere som har lokalt nummer fått noe sånt i Hua Hin?
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Aldri fått varsler om noe som helst på sms i Thailand.
🌞
Brukeravatar
Noodle

Rart. Kanskje det bare er noe de gjør enkelte steder. Det var i hvert fall ikke noe som gikk til alle telefoner, for han jeg var sammen med, som ikke hadde lokalt sim-kort denne gangen, fikk ingenting.

Jeg tok i hvert fall screenshot av den. Det står litt under det jeg fikk med også, men essensen er klar. :)
IMG_0234.jpg
Svar

Gå tilbake til «Generelt»