Thailand , letter på Innreise

torbus

De har en tendens til å uttale seg og etterpå hevde at de ble misforstått, og det er da godt det finnes noen som formidler oppklaringen.

For dette kunne vel skremt en og annen fra å ta seg en tur til sandkassa på Phuket. ;)

For øvrig enig med Phay i at det er lurt å holde seg i Norge inntil videre. For meg vil det i hvert fall være helt uaktuelt å reise til noe land hvor konsekvensene ved å teste positivt ligner internering.

Tror jeg som turist ville vært mer bekymret for konsekvensene av den positive testen enn av selve sykdommen.

Tenker at i et best case-scenario er midten av 2022 mulig, men 2023 er nok mer realistisk.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

torbus skrev: 25 jun 2021, 08:29 De har en tendens til å uttale seg og etterpå hevde at de ble misforstått, og det er da godt det finnes noen som formidler oppklaringen.

For dette kunne vel skremt en og annen fra å ta seg en tur til sandkassa på Phuket. ;)
Var det ikke slik de praktiserte karantene på enkelte hoteller i begynnelsen? Var man ikke gift, så fikk man ikke bo på samme hotelrom?
🌞
torbus

Phay skrev: 25 jun 2021, 08:40 Var det ikke slik de praktiserte karantene på enkelte hoteller i begynnelsen? Var man ikke gift, så fikk man ikke bo på samme hotelrom?
Husker ikke. Reglene skifter så ofte og plutselig at det er umulig å følge med. :)

(Ja, jeg ramlet av fargekoder, ring 1,2 og 3 og gud-veit i Norge også, for lenge siden, men Høie og co. kan ikke engang sammenlignes med det her).

Det hele virker veldig lite gjennomtenkt. Så sent som i går var det ennå ikke helt klart hvilke land som anses som så trygge at de slipper inn om det som nå er under en uke til.

https://www.thaienquirer.com/28929/opin ... e-a-dream/
Wood1958

torbus skrev: 25 jun 2021, 08:29 De har en tendens til å uttale seg og etterpå hevde at de ble misforstått, og det er da godt det finnes noen som formidler oppklaringen.

For øvrig enig med Phay i at det er lurt å holde seg i Norge inntil videre. For meg vil det i hvert fall være helt uaktuelt å reise til noe land hvor konsekvensene ved å teste positivt ligner internering.

Tror jeg som turist ville vært mer bekymret for konsekvensene av den positive testen enn av selve sykdommen.

Tenker at i et best case-scenario er midten av 2022 mulig, men 2023 er nok mer realistisk.
Mulig det kan bli likeså stort problem når det kommer en og belærer norsk smittekunnskap ,forsikrer at han ikke er smittefarlig Kanskje vil overbevise med at han tross alt.
Ungikk kollektiv reise med flybussen, men fikk sitte på med barnas venner i en russebuss til Gardermoen, samt at han faktisk er på en nødvendig reise.
Nå er han smittefri så derfor,bruker han ingen maske, så hun kan være helt trygg.Da klokka i tillegg vser at de nå er på en tid av døgnet hvor viruset tross alt ikke smitter :D :D
Og hvem vet kanskje ber han om bevis for noe annet ?
torbus

Wood1958 skrev: 25 jun 2021, 09:44 Mulig det kan bli likeså stort problem når det kommer en og,forsikrer at han ikke er smittefarlig Kanskje viloverbevise med at han tross alt
Ungikk kollektiv reise med flybussen, men ble kjørt av barnas venner i en russebuss til Gardermoen, samt at han faktisk er på en nødvendig reise.
Nå er han smittefri så derfor,bruker han ingen maske, så hun kan være helt trygg. :D :D
Usikker på om dette egentlig var et svar til meg, men siden jeg nettopp leste at Norge ligger helt i toppen i villighet til å vaksinere seg (mer enn 90 % vil ta vaksinen), vil ikke det fåtallet vaksinemotstandere og egoister vi har her til lands utgjøre et voldsomt problem. Og da overlever vi han nogsagten som trosser alt av ekspertise og gir faen i andre enn seg selv.

Om bare noen måneder vil f.eks. ikke utbruddet vi nå ser i Færder - pga en enkelt tulling som stakk fra karantenehotellet (er fristet til å ønske at han må ta kostnaden av hva handlingen hans førte til selv), kunne skje, fordi nesten alle vil være vaksinert. :)

https://www.nrk.no/norge/_skyhoyt_-fhi- ... 1.15550692
Wood1958

torbus skrev: 25 jun 2021, 09:55 Usikker på om dette egentlig var et svar til meg, men siden jeg nettopp leste at Norge ligger helt i toppen i villighet til å vaksinere seg (mer enn 90 % vil ta vaksinen), vil ikke det fåtallet vaksinemotstandere og egoister vi har her til lands utgjøre et voldsomt problem. Og da overlever vi han nogsagten som trosser alt av ekspertise og gir faen i andre enn seg selv.

Om bare noen måneder vil f.eks. ikke utbruddet vi nå ser i Færder - pga en enkelt tulling som stakk fra karantenehotellet (er fristet til å ønske at han må ta kostnaden av hva handlingen hans førte til selv), kunne skje, fordi nesten alle vil være vaksinert. :)

https://www.nrk.no/norge/_skyhoyt_-fhi- ... 1.15550692
Tror du slikt kan ha noe med tidligere nevnt bruk av media til å skape holdninger?
Var det en tulling mens han kanskje reiste med 100 andre som slapp karantene, pga unntak , fritak osv?
Vi har i tilleg satt ned karantenetider, les litt om smitte og tidsperspektiver 7 dager, 14, dager, osv.
Så,vi skal nok se flere utbrudd som de sier. Selv om de på siste pressekonferanse presenterte hvor god jobb det er gjort med å få ned tall på importsmitte.
torbus

Wood1958 skrev: 25 jun 2021, 09:58 Tror du slikt kan ha noe med tidligere nevnt bruk av media til å skape holdninger?
Var det en tulling mens han kanskje reiste med 100 andre som slapp karantene, pga unntak , fritak osv?

Alle «kanskje-ne» kan jeg ikke ta høyde for. Det eneste jeg vet et at en syk person stakk fra hotellet og ende opp med å stenge ned halve Færder.

At vi har høy tiltro til myndighetene i Norge skyldes flere ting. Blant annet en høyt utdannet befolkning, et av landene i verden med minst korrupsjon, små ulikheter og et offentlig helsevesen som er blant de beste i verden.

Det gjør også at vi generelt har gode medier. Fox News ville ikke overlevd her.
Wood1958

torbus skrev: 25 jun 2021, 10:05 Alle «kanskje-ne» kan jeg ikke ta høyde for. Det eneste jeg vet et at en syk person stakk fra hotellet og ende opp med å stenge ned halve Færder.

At vi har høy tiltro til myndighetene i Norge skyldes flere ting. Blant annet en høyt utdannet befolkning, et av landene i verden med minst korrupsjon, små ulikheter og et offentlig helsevesen som er blant de beste i verden.

Det gjør også at vi generelt har gode medier. Fox News ville ikke overlevd her.
Ja jeg har fått med meg ditt syn på media.
Det er ellers,de,samme fagfolk , den samme presse som formidlet at vi fikk godkjent vaksine, intet om at de var godkjjent til nødbruk ogmbetingelsene for dette. Så,full tiltro her i Norge. Og omtale av de som fikk med resten utenlands som konspirasjonsteorier.
Slikt forklare kanskje også litt av den store oppslutning her og mere skepsis andre steder.
torbus

Wood1958 skrev: 25 jun 2021, 10:12

Ja jeg har fått med meg ditt syn på media.
Det er ellers,de,samme fagfolk , den samme presse som formidlet at vi fikk godkjent vaksine, intet om at de var godkjjent til nødbruk ogmbetingelsene for dette. Så,full tiltro her i Norge. Og omtale av de som fikk med resten utenlands som konspirasjonsteorier.
Slikt forklare kanskje også litt av den store oppslutning her og mere skepsis andre steder.
Jeg skjønnet som vanlig ikke hva du snakker om og hva antagelsene du gjør deg er basert på, men det er en vesentlig forskjell på «tiltro» og «full tiltro».

Kritisk tenkning og et kritisk blikk på alt man leser, er barneskolelære i Norge. Her lærer vi å stille spørsmål, også ved autoriteter.

Du skal ellers til land fryktelig ulike Norge for å finne «full tiltro» til noe som helst.

Jeg glemte det over, men det sier seg selv: En av årsakene til tiltroen til systemet er åpenhet om beslutninger, og en kritisk presse og en kritisk opposisjon som gjør jobben sin, og som ikke bare for lov til å gjøre jobben sin, men der det forventes og forlanges at de skal gjøre jobben sin som «vaktbikkjer».
Wood1958

torbus skrev: 25 jun 2021, 10:24 Jeg skjønnet som vanlig ikke hva du snakker om og hva antagelsene du gjør deg er basert på, men det er en vesentlig forskjell på «tiltro» og «full tiltro».

Kritisk tenkning og et kritisk blikk på alt man leser, er barneskolelære i Norge. Her lærer vi å stille spørsmål, også ved autoriteter.

Du skal ellers til land fryktelig ulike Norge for å finne «full tiltro» til noe som helst.

Jeg glemte det over, men det sier seg selv: En av årsakene til tiltroen til systemet er åpenhet om beslutninger, og en kritisk presse og en kritisk opposisjon som gjør jobben sin, og som ikke bare for lov til å gjøre jobben sin, men der det forventes og forlanges at de skal gjøre jobben sin som «vaktbikkjer».
Du får ha din mening om det hele. Mitt første svar om smittefare er et resultat av smitteforståelse og kunnskap formidlet i dette land til folk du påstår har lært å,ha et kritisk blikk.
Er det da bukken ogmhavresekken?
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»