Wood1958 skrev: ↑25 jun 2021, 10:12
Ja jeg har fått med meg ditt syn på media.
Det er ellers,de,samme fagfolk , den samme presse som formidlet at vi fikk godkjent vaksine, intet om at de var godkjjent til nødbruk ogmbetingelsene for dette. Så,full tiltro her i Norge. Og omtale av de som fikk med resten utenlands som konspirasjonsteorier.
Slikt forklare kanskje også litt av den store oppslutning her og mere skepsis andre steder.
Jeg skjønnet som vanlig ikke hva du snakker om og hva antagelsene du gjør deg er basert på, men det er en vesentlig forskjell på «tiltro» og «full tiltro».
Kritisk tenkning og et kritisk blikk på alt man leser, er barneskolelære i Norge. Her lærer vi å stille spørsmål, også ved autoriteter.
Du skal ellers til land fryktelig ulike Norge for å finne «full tiltro» til noe som helst.
Jeg glemte det over, men det sier seg selv: En av årsakene til tiltroen til systemet er åpenhet om beslutninger, og en kritisk presse og en kritisk opposisjon som gjør jobben sin, og som ikke bare for lov til å gjøre jobben sin, men der det forventes og forlanges at de skal gjøre jobben sin som «vaktbikkjer».