Side 3 av 3

Re: 10-år Long Stay Visa.

Lagt inn: 17 jun 2021, 12:42
av Arild Holtet
Geir Rasch skrev: 17 jun 2021, 06:57 Nå er dette med krav om helseforsikring knyttet til O-A visum ikke noe nytt. Det har hele tiden vært et krav at de som har O-A visum også må ha helseforsikring. Det nye er at siden de fleste thailandske forsikringsselskap ikke tegner nye forsikringer for personer over 70 år, har myndighetene åpnet for å godta helseforsikringer tegnet i selskaper utenfor Thailand.
Ellers er det fortsatt slik at O visum ikke har et tilsvarende krav om helseforsikring.

Etter hva jeg har forstått kan et turistvisum utvides til et O-A visum i Thailand, mens et O-visum bare kan fås ved Thailandske ambassader utenfor Thailand. Jeg trodde at nordmenn bare kunne få dette ved ambassaden i Oslo, men har hørt at det også er mulig ved ambassaden i Laos. Problemet nå er vel at ingen kan reise inn til Laos.

Det stemmer det, men mange lurer på hva regjeringen vil gjøre i årene som kommer. Noen tror at sykehusforsikringen kan komme i flere typer visum, men dette får vi se på om skjer.

A.H.

Re: 10-år Long Stay Visa.

Lagt inn: 17 jun 2021, 14:15
av MrDemongas
Arild Holtet skrev: 17 jun 2021, 12:40 Vel Thailand har vært ett I-land eller Industriland i mange år.

A.H.
Enig, Arild.
Jeg håper du ikke er syk eller svak, på noen måte. Dine oppdateringer om ståa i landsbyen og bath/krona er kjekt å lese. Ikke minst bildene fra fra området.

Re: 10-år Long Stay Visa.

Lagt inn: 17 jun 2021, 14:18
av tdr

Melding fra moderator tdr

Off topic

Innlegg som ikke følger emne er skjult.
Emnet gjelder Thailand og ikke hvordan norsk politikk oppfattes!

Re: 10-år Long Stay Visa.

Lagt inn: 17 jun 2021, 14:31
av MrDemongas
Om det er meg du sikter til så er siktet feil. Jeg har savnet Arild i lang tid og det er det helt sikker mange andre som også har gjort. TDR, du må være mer spesifikk ang hvem du sikter på. Ellers vil jeg takke deg for en fin plass hvor asiagreier kan utveksles. Tusen takk.

Re: 10-år Long Stay Visa.

Lagt inn: 18 jun 2021, 00:13
av e-golf
Hvis det er meg du ler av så tar du feil:)