Takk for korrigering , jeg oppfattet det som om det kanskje skulle bli mulig,
Coronavirus 2020
-
torbus
Sant, men jeg tror ikke det har noe å si. Åpnes det opp for tidlig (eller hvis land feilbedømmer hvordan de åpner opp), vil viruset spre seg, og man mister igjen kontrollen på det. Da vil mye enten måtte stenges ned gjennom myndighetene, eller det vil stenges ned delvis av seg selv, fordi sykehuskapasiteten sprenges, mennesker blir syke og dør, og land med lokal smitte vil av åpenbare årsaker bli lite attraktive feriedestinasjoner.
Jeg tror det skal mye til før vi stenger ned helt i Norge igjen, men i Thailand tror jeg (basert på deres håndtering av pandemien til nå, og det ser ut til å bli tatt veldig seriøst selv om de knapt er rammet så langt) myndighetene vil gå langt i å unngå lokale utbrudd. Skulle lokale utbrudd forekomme vil de sannsynligvis stenge ned områdene raskt, og med det som i realiteten er et militært styre, vil de kunne benytte seg av mer voldsomme virkemidler enn vi kan i Norge med vår «frivillige tvang».
De potensielle konsekvensene av å befinne seg i et område som stenges ned på rekordtid, så langt unna og med et så annet styresett enn i landene rundt oss, gjør det ikke bare lite attraktivt å reise som turist til SE-Asia før situasjonen er mer avklart, men det gjør at land i Sørøst-Asia trolig står veldig langt nede på lista over land UD vil lette på reiserestriksjonene til.
Med mindre man av spesielle årsaker trenger å være i Thailand (familie, jobb, osv.), og betaler for kostbar forsikring fra utlandet, kan jeg ikke se for meg at annet enn spesielt interesserte kommer til å reise østover før dette er under kontroll.
Ja det er et lite paradoks i det , land med styresett som hurtig kan stenge ned lokalt kan kanskje være mere effektive til å holde spredning
nede og lave tall. Så sjansjen for å bli smittet og brnge smitte med hjem blir tilsvarende mindre , Så ender de pga dette muligens som de siste
reiserådene blir opphevet fra.
Nå var det vel denne strategien med å tilate reiser men kontrollere de reisende for virus som kanskje kommer mere og mere Tenker da på test,før reiser og ved ankomst og eventuelt karantene som blir mellom flere land. var ogaå endel,av WHO sine anbefalinger fra begynnelsen., når de mente at det var slik vi skulle bekjempe , teste og spore og isolere.Uten å tilsidesette menneskers frihet til å reise mellom land.
Så kanskje er det noen noen skritt i riktig retning.ut fra hvilkene eksperter som blir lyttet til. Om det gjenomføres uten kun stikkprøver nå og da går det kanskje fremover mot mere normal reisevirksomhet. At viruset ikke kjenner grenser bør bli tydekig for mange nå.
Kanskje blir testene en ting som avslører flere smittede uten symptoner på sikt også..
nede og lave tall. Så sjansjen for å bli smittet og brnge smitte med hjem blir tilsvarende mindre , Så ender de pga dette muligens som de siste
reiserådene blir opphevet fra.
Nå var det vel denne strategien med å tilate reiser men kontrollere de reisende for virus som kanskje kommer mere og mere Tenker da på test,før reiser og ved ankomst og eventuelt karantene som blir mellom flere land. var ogaå endel,av WHO sine anbefalinger fra begynnelsen., når de mente at det var slik vi skulle bekjempe , teste og spore og isolere.Uten å tilsidesette menneskers frihet til å reise mellom land.
Så kanskje er det noen noen skritt i riktig retning.ut fra hvilkene eksperter som blir lyttet til. Om det gjenomføres uten kun stikkprøver nå og da går det kanskje fremover mot mere normal reisevirksomhet. At viruset ikke kjenner grenser bør bli tydekig for mange nå.
Kanskje blir testene en ting som avslører flere smittede uten symptoner på sikt også..
Det begynner å dukke opp flere av slike historier hvor utlendinger blir nektet adgang eller plass på buss. Vil tro dette vil bli en forlenging av forskjellsbehandlingen vi har sett med toprissystemet der vi blir satt i en egen gruppe som individer og gruppe.
Har egentlig ikke brydd meg om toprissystemet, men nå ser vi jo enkelt det er å fortsette gruppering systemet. Vi snakker jo om folk som har vært her under hele korona tiden, folk som bor her, og er av mindre eller like stor risiko som enhver annen thai borger.
Har egentlig ikke brydd meg om toprissystemet, men nå ser vi jo enkelt det er å fortsette gruppering systemet. Vi snakker jo om folk som har vært her under hele korona tiden, folk som bor her, og er av mindre eller like stor risiko som enhver annen thai borger.
-
Reinkarnert Pelle
[mention]Phay[/mention]
Har alltid ment "same same not different"
Når Dama bygde (ikke din høye standard
)
Kom jeg med innspill til arbeiderne,
Så sier de, du er veldig smart har du gått på høyskole?
Nei nei sier jeg har aldri følt meg så dum at jeg trenger å gå på noen skole
Jeg er kun veldig heldig født i Norge og jobber på olje plattform
Og lurte jeg på noe så kan jeg google det
Har alltid ment "same same not different"
Når Dama bygde (ikke din høye standard
Kom jeg med innspill til arbeiderne,
Så sier de, du er veldig smart har du gått på høyskole?
Nei nei sier jeg har aldri følt meg så dum at jeg trenger å gå på noen skole
Jeg er kun veldig heldig født i Norge og jobber på olje plattform
Og lurte jeg på noe så kan jeg google det
Livet mitt er en dans på nevroser 
Som Bustad nevnte om Thailand , men plutselig og uventet lockdowns kan komme i vesten også.
Flere har latt sin trang til syden styre og det kan sikkert bli flere slike episoder fremover. Både mens noen folk er på,ferie og mens andre venter på å dra.
https://flysmart24.no/2020/06/11/tilrei ... ferieoyer/
Flere har latt sin trang til syden styre og det kan sikkert bli flere slike episoder fremover. Både mens noen folk er på,ferie og mens andre venter på å dra.
https://flysmart24.no/2020/06/11/tilrei ... ferieoyer/
-
Reinkarnert Pelle
Sant det med å være våken og ha entusiasme ordner det seg.Utpåtur skrev: ↑11 jun 2020, 08:37 Dagens samfunn gir ubegrensede muligheter til de som vil lære .... men det virker ikke som om det er så mange som vil... Men de som vil kan selv bygge seg opp kompetanse og får brukt den - få fine jobber etc - fordi man blir vurdert med på hva man kan enn hvem man er/kommer fra.
Det hjelper også på med gode lærere som hjelper folk til å komme seg ut av skal vi kalle det for en "offer sirkel" slik at man vil og kan utvikle seg
Livet mitt er en dans på nevroser 
Om vi har strenge restriksjoner så kan en undres på grunnlaget for å advare mot oss
Samtidig så,advares det vel mot et land som de ikke slipper inn i pr idag..
Ser også at nå kan midtsetene selges på flyene men samtidig skal ikke krav til munnvind innføres.
Nå kommer det nye reiseråd til fredag så får en se om det skal løses opp mere og tidligere en meldt.
https://www.borsen.no/nyheter/krass-kri ... t/72555661
https://flysmart24.no/2020/06/11/sas-og ... -munnbind/
Samtidig så,advares det vel mot et land som de ikke slipper inn i pr idag..
Ser også at nå kan midtsetene selges på flyene men samtidig skal ikke krav til munnvind innføres.
Nå kommer det nye reiseråd til fredag så får en se om det skal løses opp mere og tidligere en meldt.
https://www.borsen.no/nyheter/krass-kri ... t/72555661
https://flysmart24.no/2020/06/11/sas-og ... -munnbind/
Det gjelder utlendinger(foreigners) og ikke nødvendigvis falanger sådan..men de kunne skrevet turister, men thaier og kunnskap er ikke av den høyeste kvalitet, men det er vel kanskje her hvor artikkelen akkurat kicker inn..ordlyden sådan..
Det bunner i dette latterlige narrativet som har spredd seg raskere enn noe annet virus; sosial distanse. De vil vel ikke at kinesere og andre skal besøke tempel..og turister..
Det er ihvertfall det jeg tenker rundt dette...
off topic....og legg merke til hvor dårlig engelsk er i disse dager..jeg lurer på hvem skriver disse advarslene på engelsk..uansett hvor..thaier og engelsk er håpløse greier...selv min mor skriver og snakker bedre engelsk enn thaier gjenerelt