Inspirasjonstråden!

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4573
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#121

CAT skrev: 10 sep 2020, 13:53 Den dagen jeg begynner å fable om å ta med meg en sykkel til Thailand, håper jeg noen ringer psykiatrisk.
Trodde dette var innspirasjons tråden. Gidd nå ble jeg inspirert 😆😆😆
Folk reiser jo med surfbrett, kite ytstyr, fallskjerm og base utstyr, kamerautstyr (før så tok det jo litt plass), sykler og ikke minst svære golfbagger. Barnevogner tar jaggu folk med seg også ;-)
🌞
torbus

#122

Noen golfer, noen soler seg 10 timer om dagen, noen sitter med frokosten i glasset foran seg i Bangla Road klokka 10 om morgenen, Jo Nesbø henger i klatretauet i fjellene på Railey Beach etter dagens skriveøkt.

Hver sin smak.

Jeg er lei av 8 timer på stranda etterfulgt av bar, attraksjonene er jeg for lengst ferdig med, og jeg trenger noe mer, for jeg liker tiden jeg er i Thailand, men sol, øl og god mat er ikke nok lenger.
MrDemongas
Innlegg: 1017
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#123

Hva med å kutte ut sola og doble ølmengden? Det har virket for meg. :mrgreen:
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#124

Leitet for noen år siden etter kjøp av hav-kajakk i Thailand, en Franskmann i Krabi fortalte om en Nordmann som fikk fri frakt på kajakken fra Oslo til BKK med Thai Airways, golf bagger er det vel også fri frakt på ?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#125

MrDemongas skrev: 10 sep 2020, 15:32 Hva med å kutte ut sola og doble ølmengden? Det har virket for meg. :mrgreen:
"Virket" for meg og en "stund" :mrgreen:
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#126

var som han finnen sa engang:
norska båtar !
fina båtar,
opp klokken sju og full klokkan åtte!
oooohe herlega korta dagor🥴😂
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
MrDemongas
Innlegg: 1017
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#127

... og hva med broorna??
Finsk humor finner man på sitt beste rundt 1973/74 på norsk Fjærnsynsteater. :geek: Da norsk rikskringkastning var på høyden.
torbus

#128

MrDemongas skrev: 10 sep 2020, 15:32 Hva med å kutte ut sola og doble ølmengden? Det har virket for meg. :mrgreen:

Hvis jeg dobler en allerede anselig mengde øl ytterligere, er jeg redd jeg etter et par måneder i Thailand blir en av de folka som må trappe ned før hjemreisen for ikke å risikere abstinenser med påfølgende avisoppslag etter å ha fått noia i lufta, og så ille unner jeg verken meg selv eller mine medpassasjerer. :)

Lite er bedre enn et par iskalde etter mange timer på sykkelsetet, og jeg husker ennå smaken av ølene vi tok på vei tilbake til hotellet etter å ha syklet over hele Koh Lanta for et par år siden. :)
A1279F1B-BC5E-4949-BC73-1E02667441A8.jpeg
torbus

#129

Fant ut at det både til Chiang Mai og Surat Thani er gode muligheter for sykkel på tog, så da er det egentlig bare å finne et hotell i Bangkok hvor man kan oppbevare en litt stor koffert i noen uker, noe de fleste hoteller såvidt jeg vet gjør gratis. Deretter sykle sørover (og kanskje ta deler av turen med tog tilbake), eller ta toget til Chiang Mai og sykle tilbake.

Sykkel på tog ser faktisk ut til å være enklere i Thailand enn i Norge (i Norge er det dyrt og med få tilgjengelige plasser, så på lengre strekninger må man forhåndsbestilte i god tid i sesongen).

Det gjorde sykkelkoffert og egen sykkel langt mer aktuelt.

En fordel med egen sykkel, i tillegg til at jeg kjenner den godt, er at den er tilpasset nettopp bikepacking. De fleste gravel-sykler som er laget de siste par årene, er det. En leid landeveissykkel (eller en rimelig kjøpt landeveissykkel) ville kunne fått problemer. Veiene i Thailand et heller ikke særlig gode, spesielt ikke på skulderen der syklister gjerne ligger. I motsetning til vanlige landeveissykler er min utstyrt med slangeløse terrengdekk, og er ment å skulle tåle en trøkk.
FC2FDD38-BB04-4B15-8AFD-D8C515963839.jpeg
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#130

Phay skrev: 10 sep 2020, 14:12 Folk reiser jo med surfbrett, kite ytstyr, fallskjerm og base utstyr, kamerautstyr (før så tok det jo litt plass), sykler og ikke minst svære golfbagger. Barnevogner tar jaggu folk med seg også ;-)
Det var en spøk. Folk får ta me seg det de vil. Du må ikke gire deg opp hver gang jeg skriver et innlegg.. og det ikke passer inni hode dit.. 😆
jeg sykler selv, har en Cube terreng sykkel, men å dra den me meg til Thailand. Neppe, får sikkert kjøpt/leid knall bra sykler der nede. Er jo ikke tour de france gutta skal være med på.
Selv foretrekker jeg motobike for å komme rundt og få sett meg om. Går akkurat så fort/sakte nok.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»