Coronavirus 2020

Wood1958

Av og til synes jeg bakgrunn for statistikker kan være intresante,
27 døde Kinesere og 800 smittede lagde en. Spiller ingen rolle at det utenfor ikke dør mere enn under vanlig influensa.
Blir som listen med land som vokser . Det står ikke noe der om at,det forsåvidt er kinesere på ferie. Med sine følgesykdommer eller ei.
Om det er kinesere fra distrikter med høy eller lav,dødlighet taes ikke hensyn til.
Men malen er lagt og mange land har passert de laveste nivåene fra 17 Januar i Kina.
Noe som nå har fks England til å ha 9 land i Asiaregionen med laveste,alert Hjalp vel heller ikke at det ble en engelskmann som ble smittet i Singpore.Mens den kinesiske ambassadør maner til å ikke ha panikk. En får se om han blir hørt.Nå eksploderer jo av og til slike viruser i omfang. Tok ikke mere enn en drøy uke før Kina var bannlyst land å fly fra og til.Så en får følge med.Det skal vel rimelig mange tusen til med smitte 0.15 får å rokke på et 2tall når de fleste dør i Wuhan.
Fra meterne, men regitrerer at de har begynt å slå sammen 2 dager etter at det vle mindre dødelighet.

https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... sters.html

https://www.bloomberg.com/news/articles ... oronavirus
2020-02-08 00.01.02.png
Wood1958

Ikke vet jeg, nå har vi jo i Norge også en opphopning av bakterier og slikt på sykehus, og når de går rundt på gaten å scanner temperaturen på folk å sender de på,sykehus ved litt høyere kroppstemperatur .så kan nok det være med at det,statisisk er mere dødelighet i Wuhan .
Det er en dødelighet på sykehusene langt over normalen så,jeg mens de tall var tilgjengelig.over,10 % bare noen tanker jeg gjør meg,
Leste folkehelseinsittuttet sin evalueringsrapport om influensa her i landet og det var jo eldre,som kom høyt, en stor andel døde på,alders og sykehjem
Underlig å tenke på Det samme viruset, spredt i en befolkning, bor du på hotel med 500 kinesere i Kina er,det,så,farlig at du må evakueres og ha 14 dager i karantene i de vestlige land når du blir reddet ut. Samtidig kan du bo og omgåes de samme kinesere med de samme smittebærere i andre land fksThailand, men nå er,det. så ufarlig at du ikke behøver maske.Samme viruset blir vist tolket med forskjellig farlighetsnivå.
Ser nå at,de slår mere og mer tall,sammen over,2 dager, så skalaen over smittsomhet svinger litt deretter .Amerikanerene lager plass på militærbaser til karantenestasjoner For virus både WHO og,andre,sier man i realiteten ikke kan stoppe spredning av. Nå,har vi vel,noen andre sånne coronnaviruser også, og,kanskje får de,rett,de,som spår at,det kan bli et virus vi kommer til å leve med. Med sesongoppblomstring iminfluensasesongen som andre viruser. Tiden får vise, men må være lange dager og mye tanker,for,de,som er i karantene.Vet ikke om de som er hentet ut har taleforbud, den sjensasjonlystne pressen er jo veldig stile om deres opplevelser
Fra meteren
2020-02-08 10.35.07.png
Sist redigert av Wood1958 den 08 feb 2020, 13:22, redigert 1 gang totalt.
Wood1958

Tar en det grunnlaget,27 døde,og over 800 smittede og kommer,frem med hvor mange av de,som var innlagt på sykehus med over,10%dølighet så var sikkert ikke tallene så ille.
Og, denne fra WHO kommer kanskje ikke på,forsidene Hva vet jeg 3 %kritisk nå med litt mere tallmatriale.for statistikker .
2020-02-08 12.02.36.png
Wood1958

Tallene går oppover, men ikke så mye som "malen"lengere, da skulle det vel vært nærmere 40,000. Trumph sa at det var et Kinesisk problem..
Men nå når det vlir flere tilfeller etterhvert i Europa som har med smitte fra Singapore og smitte av Engelskmann i Frankrike så,kan det være at det kan vli problem i Amerika også.
Det ble nå bekreftet at det var en Amerikaner som døde i Wuhan her om dagen og 3 eller 4 fly dro og henta Amerikanere. På de bildene som lå på twitter så mannskapet/besetning ut som astronauter. Så det kan kanskje bli vanskelig å ufarligjøre etterpå.
Flere land i Asia kommer nå langsomt opp på de første tall fra Kina , men Vietnam var vel først ute med å starte tiltak. Singapore har vel nå oppgradert til såkalt oransje fare uten at jeg vet hva det betyr, og Hong Kong har vel også innført karantene for folk fra Kina, utvikler det seg videre slik så blir det lite flytrafikk.Skulle en hatt den malen med døde ,alvorlig tilstand osv som i Kina ville det nå ha vært 4 og 5 døde hver dag, på statistikken utenfor og det er det heldigvis ikke, ikke har vi de 70 alvorlig tilfellene heller selv om det er en håndfull som sliter.
En får se,det an.
Fra meteren.
2020-02-08 23.59.06.png
2020-02-09 00.00.27.png
Wood1958

Og for influensasammenligningen.
Den så så voldsom ut syntes jeg .Den voldsomme stigningen.
Men etter å ha sett influensakurven her til lands er det vist ikke så uvanlig.
Fra Norsk folkehelseinstitutt
20200209_003802.png
Wood1958

Who er nøytrale,
Ingen ser ut til å høre på de.
Har en fulgt med,så,har de hele tiden vært imot reiserestriksjoner, og disse tiltak , de har sagt,det ikke stopper viruset
Men de både er og,skal være nøytrale og har ingen rett til å kritisere. Beslutningsdyktige mennesker kan velge å høre på de eller ikke.
På lik linje med at vi ikke hører på Kineserene .

Who har gitt retningslinjer om hvordan vi skal beskytte oss og opptre.
Ingen hører på , i sine kampanjer er fks masker ikke med i det hele tatt.
Men som vanlig er de nøytrale og kritiserer ikke .
De,som kikka på siste pressekonferanse, vil registrere at,,de,sier det er lite masker og bør prioriteres til helsepersonel.
Pent og nøytralt tenker jeg.
Vi skal nok vente lenge før vi får noe faktor 2 i disse dødsfall.
Nå,er disse tiltak kineserene har satt igang med karantene av byer,noe verden aldri har sett,før heller.
.kanskje de "tester beredskapen "?
På,spørsmål om disse tiltak svarte også WHO litt unvikende
Ikke noe ja/ nei svar men diplomatisk, som jeg forsto det
De roste kineserene for tiltak, uten å spesifisere.,
De viser åpenhet ogmvesten vil vel ikke lukke døren.
Som nevnt, WHO er nøytrale, kan gi råd, og kritiserer ikke.
Dette,gjelder sikkert,diagnoser også.
Ser de,nå forklarer om lungebetenelse vs coronnasmitte i utvikling.
Og det er jo litt forunderlig at de har 4til 5 døde for hundre smittede i Wuhan men utenfor skal en ha,5 til 6 tusen for å få like mange døde.
Åpenr også for feilmedisinering , ny sykdom ingen medisin, det prøves ut allt.Kan jo gå galt slik også
27 døde, i et distrikt som hvor myndigheten nå også legger ut lister på kinesisk som jeg ikke fortår
Detaljerte tall her svinger det bra, i samme provins.
Klikka på vis på norsk på,skjermen.
Kan jo ikke stole på Google så,vet jo ikke hva det står
Men ser helsemyndighetene i provinsen da omtaler,det,som corronnavirus lungebetennelse, ikke er jeg lege og ikke vet jeg om hvem som har obdusert.. vinter i distriktet der ser det ut som på bildene.
Dette er,jo et asiatisk forum , er det noen med kinesiske leseferdigheter her?
Har de slått,lungebetennelseepedemi der,sa,tidig?i tallene, ja så,sannelig om jeg vet.
Store propagandamaskiner på,begge,sider , Kina /vesten

http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/dtyw/

http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/dtyw/20200 ... 21978.shtm
2020-02-09 10.47.34.png
2020-02-09 10.48.19.png
Wood1958

Tall fra,formidagen, og må vel si at,såkalt,friskemeldingsrate , dødsrate samt kategorisert alvorlig er vesentlig forskjellig.uten for Kina Så jeg satser på,WHO og regner med at de har fagkyndig personell og,raporter bak sine råd?
Mens jeg leker med tanken om utlendinger som kommer i beskyttelsesdrakter på linje med romdrakt til Gardemoen i herkules og jumboer og redder,sine landsmenn. Mens vi forgjeves løper rundt og oppfordrer til ingen panikk og besinnelse.
Ser ellers at endel av tekstilindustrien har blitt midlertidig blitt flyttet til India. Skriver midlertidig da de,regner med at kinesiske myndigheter har fått,kontroll om ca 3-4 måneder. Det er vel ca tiden et influensautbrudd varer.
Da har en kanskje mange tilfeller utenfor , men regner med at viruset går over i historien som med dødsrate 2 åkkesom.
Litt underligmå,se,antall i prosent som blir friskemeldt utenfor Kina med en sykdom det ikke finnes medisiner for?
Vedlegg
2020-02-09 12.12.13.png
Wood1958

Med spredning så leste jeg meg litt opp også
Raten som er satt vil gi en dobbling i antall hver 6.4 dag, så det utvikler seg bra om en sammenligner dagens kolonne med 6,4 dag tilbake
2020-02-09 13.35.16.png
Wood1958

[mention]tdr[/mention]
Prøver å holde det mest mulig sakelig/nyasert kontra presse ,kom til å skrive 3/4 måneder i inlegget om tekstilindistri, vet ikke om du kan rette, nå ser det samtidig ut som jeg er ensom her og er jo ellers klar over feilen. Skal være 3-4 måneder.
Ser ellers ut som det samme virus nå også har forskjellig farlighetsgrad ut fra hvor du blir smittet.
Engelskmannen som ble smittet i Frankrike ble vel lagt in i karantene, han nådde vist å smitte en ny en i London , men det er vist nok ikke farligere en at denne kunne velge å bli hjemme.
Samtidig skal de som blir hentet ut fra Kina i karantene. :roll:
2020-02-09 21.45.43.png

https://www.gov.uk/government/news/cmo- ... in-england
Wood1958

Det ble atter en dag med stygge tall fra Hubei ganger en opp dødsrate med antall smittete så er det nå nesten like mange utenfor denne provins.
91 døde innenfor karantene og 2 utenfor.
Tror en må begynne å se på andre faktorer en det 2 tallet.og årsaker.
Men det er bare min mening
2020-02-10 00.32.36.png
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»