Jeg tok en rask sjekk hvor mye covid-19 har øket på kun 1 måned. Tallene var ganske skremmende, og mye høyere enn jeg trodde.
I dag var det etter denne målingen 2.476.468 som var registrert smittet, den 21 mars og kun en måned siden så var det kun 304.621 som var smittet.
I dag var det etter denne målingen 170.268 døde, og for kun 1 måned siden 12.974 døde.
Det er å håpe at det ikke fortsetter å øke like mye på kun 1 måned, men Afrika har så vidt begynt å få viruset.
A.H.
Coronavirus 2020
-
Arild Holtet
Veksten er kanskje ikke så økende, det settes i gang tiltak etter,hvert som det bryter ut nye steder så faller veksten til neste sted med utbrudd ser det ut til.Arild Holtet skrev: ↑21 apr 2020, 11:42 Jeg tok en rask sjekk hvor mye covid-19 har øket på kun 1 måned. Tallene var ganske skremmende, og mye høyere enn jeg trodde.
I dag var det etter denne målingen 2.476.468 som var registrert smittet, den 21 mars og kun en måned siden så var det kun 304.621 som var smittet.
I dag var det etter denne målingen 170.268 døde, og for kun 1 måned siden 12.974 døde.
Det er å håpe at det ikke fortsetter å øke like mye på kun 1 måned, men Afrika har så vidt begynt å få viruset.
A.H.
Desverre så er det så,smittsomt og skal så lite til før det vokser hurtig i antall. Vi fikk jo ned,smittetall til under 1 og mange andre kommer etter.
På verdensplan så er det ikke så mye over heller . Men desverre hele tiden nye steder.
Veksten faller i Europa , også brems flere steder i Amerika, Mye tiltak kommer mange steder i Afrika, der blir,det,store utfordringer med helsevesen og kapasitet.
Kommer det til under 1 på vekstall overalt bør det minkes mere og mere. Allikevel skremende å høre politikere bruke ord,som håndterbar situasjon flere steder når de snakker gjenåpning.
Fra meteren.
Nå har vel han nevnt noe om å bruke Google for litt siden. og Googler en på fks Thai valutareserves eller lageret av det gyldne metall så er det vist ikke helt skrape bunn ennå.riflefish skrev: ↑21 apr 2020, 07:17 PM ber 20 milliardærer om støtte,
for nå se hvor « sosiale «
de er nå?
« sku bare mangle spør du meg, det er beriket av folket»
fra bangkok post i dag
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... se-in-need
det dr nok sikkert ,
men miliarder familiene
får vist aldri nok!
det har enormt m stål!
og tenker på
central group og CP group,,,
spesielt,,
men det er 20 « tykon familier»
som burde bidra mer,
selfølglig sammen m staten,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
det dr nok sikkert ,
men miliarder familiene
får vist aldri nok!
det har enormt m stål!
og tenker på
central group og CP group,,,
spesielt,,
men det er 20 « tykon familier»
som burde bidra mer,
selfølglig sammen m staten,
disse tycona har jaggu meg nok,
https://www.bangkokpost.com/business/16 ... -rich-list
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
Effekten av tilrettelegging og tiltak ser en de fleste steder på statistikkene nå, så det er flott at noen tar skrittene først og slipper smittede før
de tar tiltak.
-
MrDemongas
Hva med verdens rikeste monark? Hans innsats har vert å feie gater eller noe lignende. Å overføre 200 mrd bath som en begynnelse står nok ganske fjernt for ham. Jeg heier på kongen...
Ser ut til at utviklingen fortsetter i Italia, mindre på intensiv og,færre på,sykehus. Samtidig så,testes,det mye og det blir,færre nye tilfeller også.
Ser på meteren der har de også antall test pr land nå. Det kan virke,som de fleste land går aktivt inn for å teste så mye som mulig og isolere smittede så tidlig som mulig nå.
Det er å håpe det demper spredning og tilfeller på sikt. Mange steder,skulle en jo ha symptoner og,være,syk før en ble testet. Så det var sikkert mange saker som aldri ble raportert. Kan sikkert også forklare litt av de de voldsomme tall som figurerer nå.
Ser jo fks tall fra Italia. Mange nye tilfeller som kommer i hjemmekarantene og flere blir friskemeldt hjemmefra også nå.Flere av disse har kanskje bare milde symptoner og ville muligens ikke vært med i statistikk før.Så det er kanskje mange mørketall fra før som nå kommer med.Det er å håpe det og ikke slike tragedier med skjult smitte får fortsette å eksplodere rundt forskjellige steder.
Og kanskje et godt tegn at det diskuteres mere og mere om hvordan en skal starte opp igjen.Mange land sitter isolert og oppdager hvor avhengig en har gjort seg av andre så,hvodan det går med globalisering etterpå får en vente å se. Skal,det kjøres mye hjemmeproduksjon i begynnelsen vil,det vel skape arbeidsplasser det også. Men kanskje dyrere for folk. Jeg tenker allikevel at langvarige streiker har det vært mange steder også generalstreiker og land har kommet seg igjen. Kriger har det også,vært og,land har kommet på fote.Flere røster er det også nå om at når alt allikevel står stille så bør en bruke andledningen til å,starte opp med,et grønt skifte der det er mulig. Kan bli billigere enn å stenge ned for å skifte senere. Da kan det kanskje være et pluss for Norge med lav konkuransedyktig oljepris som energi så vi ikke blir helt,slått ut.selv om vi tjener mindre. Men slikt ligger nok litt,frem i tid ennå. Samtidig ser jeg på Svenske nyheter,at det diskuteres hvor det,er jobber. Da kommer det ofte,frem yrker hvor de har brukt utenlandsk arbeidkraft. Nedgang må vi nok regne med men mye jobber har vi også. Her i landet har vi vel gjort oss avhengig av mange utenlendinger i mange yrker. Hvordan det blir etterpå får en se. De er jo her pga sterk krone.og kanskje blir Europa bedre for mange å,jobbe i så vi får jobber selv
https://datastudio.google.com/u/0/repor ... page/RdlHB
)
Ser på meteren der har de også antall test pr land nå. Det kan virke,som de fleste land går aktivt inn for å teste så mye som mulig og isolere smittede så tidlig som mulig nå.
Det er å håpe det demper spredning og tilfeller på sikt. Mange steder,skulle en jo ha symptoner og,være,syk før en ble testet. Så det var sikkert mange saker som aldri ble raportert. Kan sikkert også forklare litt av de de voldsomme tall som figurerer nå.
Ser jo fks tall fra Italia. Mange nye tilfeller som kommer i hjemmekarantene og flere blir friskemeldt hjemmefra også nå.Flere av disse har kanskje bare milde symptoner og ville muligens ikke vært med i statistikk før.Så det er kanskje mange mørketall fra før som nå kommer med.Det er å håpe det og ikke slike tragedier med skjult smitte får fortsette å eksplodere rundt forskjellige steder.
Og kanskje et godt tegn at det diskuteres mere og mere om hvordan en skal starte opp igjen.Mange land sitter isolert og oppdager hvor avhengig en har gjort seg av andre så,hvodan det går med globalisering etterpå får en vente å se. Skal,det kjøres mye hjemmeproduksjon i begynnelsen vil,det vel skape arbeidsplasser det også. Men kanskje dyrere for folk. Jeg tenker allikevel at langvarige streiker har det vært mange steder også generalstreiker og land har kommet seg igjen. Kriger har det også,vært og,land har kommet på fote.Flere røster er det også nå om at når alt allikevel står stille så bør en bruke andledningen til å,starte opp med,et grønt skifte der det er mulig. Kan bli billigere enn å stenge ned for å skifte senere. Da kan det kanskje være et pluss for Norge med lav konkuransedyktig oljepris som energi så vi ikke blir helt,slått ut.selv om vi tjener mindre. Men slikt ligger nok litt,frem i tid ennå. Samtidig ser jeg på Svenske nyheter,at det diskuteres hvor det,er jobber. Da kommer det ofte,frem yrker hvor de har brukt utenlandsk arbeidkraft. Nedgang må vi nok regne med men mye jobber har vi også. Her i landet har vi vel gjort oss avhengig av mange utenlendinger i mange yrker. Hvordan det blir etterpå får en se. De er jo her pga sterk krone.og kanskje blir Europa bedre for mange å,jobbe i så vi får jobber selv
)
Sist redigert av Wood1958 den 21 apr 2020, 20:53, redigert 1 gang totalt.
Ser at landene med færrest innbyggere og land som er hardt rammet tester flest. Sverige som jeg trodde var en av de beste i klassen er ikke best med hensyn til antall testede. Sverige har mange dødsfall, men det sies at det er smitten som har spredd seg mye blant eldre. De bruker matematiske modeller og har stor tiltro til dem, men nær en ikke har riktige tall å putte inn i disse modellene så er de ikke spesielt treffsikre etter min mening. Men vi får se.. Pandemien er nettopp begynt!Wood1958 skrev: ↑21 apr 2020, 20:30 Ser ut til at utviklingen fortsetter i Italia, mindre på intensiv og,færre på,sykehus. Samtidig så,testes,det mye og det blir,færre nye tilfeller også.
Ser på meteren der har de også antall test pr land nå. Det kan virke,som de,fleste land går aktivt inn for å,teste,så,mye som mulig,og isolere smittede,så tidlig som mulig nå.
Ser jo fks tall fra Italia. Mange nye tilfeller som kommer i hjemmekaranteneog,blir,friskemeldt,hjemmefra også nå.Flere,av,disse har kanskje bare milde,symptoner og ville kanskje ikke,vært med i statistikk før.Så,det,er kanskje mange mørketall fra,før,som nå kommer med.Det,er å håpe det og,ikke slike tragedier med skjult smitte får fortsette å eksplodere rundt forskjellige steder.
Og,kanskje et godt tegn at det diskuteres mere og mere om hvordan en skal starte opp igjen.Mange land sitter,isolert og oppdager hvor avhengig en har gjort seg av andre så,hvodan det går med globalisering etterpå får en vente å se. Skal,det kjøres,,mye hjemmeproduksjon i begynnelsen vil,det vel,skape arbeidsplasser det også. Men kanskje dyrere for folk. Jeg tenker allikevel at langvarige,streiker har det vært mange steder også generalstriker og land har kommet seg igjen. Kriger har det også,vært og,land har kommet på fote.Flere røster er det også nå om at når alt allikevel står stille så bør en bruke andledningen til å,starte opp med,et grønt skifte der det er mulig. Kan bli billigere en å stenge ned for å skifte,senere. Da kan det kanskje være et pluss,for Norge med lav konkuransedyktig oljepris som energi så vi ikke blir helt,slått ut.selv om vi tjener mindre. Men slikt ligger nok litt,frem i tid ennå. Samtidig ser jeg på Svenske nyheter,at det diskuteres hvor det,er jobber. Da kommer det ofte,frem yrker hvor de har brukt utenlandsk arbeidkraft. Nedgang må vi nok regne med men mye jobber har vi også. Her i lndet har vi vel gjort oss avhengig av mange utenlendinger i mange yrker. Hvordan det blir etterpå,får,en se. De,er jo her pga,sterk krone.og kanskje blir,Europa bedre for mange å,jobbe i så vi får jobber selv
2020-04-21 19.40.58.png)