Coronavirus 2020

Brukeravatar
e-golf

Skulle gjerne ha laget en tråd om amreikansk politikk, men er desverre en digital fjott!
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

e-golf skrev: 19 apr 2020, 00:50 Det er en antagelse. Det er ingen som vet hvordan viruset sprer seg i Thailand(og mange andre land) og heller ingen som vet hvor mange som dør av viruset. Norge som er ett av de beste landene i forhold til smittesporing (også taiwan, hongkong og sør-korea) er det også usikkert. Jeg tror, understreker tror, at Thailand er som Kina. Underrapportering av smitte og døde!
Slik jeg opplever det, så ser jeg ingen fordeler med det thailandske levesettet eller kulturen, foruten at de ikke klemmer, kysser og håndhilser mot smitte. Tvertimot, så samles de og spiser som normalt, folk i familien reiser rundt fra den ene til den andre, og folk som har blitt pålagt karantene er å se ute i landsbyen. Jeg forstår det bare ikke, annet enn at det kan være temperaturen og luftfuktigheten og kanskje at Thaier flest har blodtype O. Skal bli spennende å se hva de kommer frem til.
🌞
Brukeravatar
Phay

e-golf skrev: 19 apr 2020, 01:18 Skulle gjerne ha laget en tråd om amreikansk politikk, men er desverre en digital fjott!
Hadde vært interessant om de ville prøve. Husker jo latterligjørelsen av George W Bush, og i sammenligning, så ser man hatet mot AP i norge, og nå spesielt Støre. Jeg kan bare ikke fatte å forstå at folk blir så hatefulle mot ett parti som har vært med på å gjøre Norge til hva det er idag. Ett land i sammenligning med andre, er faktisk ett av de beste landene å bo i. Så skal det raderes bort og brytes ned til noe simpelt, istedenfor å se det under tidens lys, og så være med å bidra at vi kommer videre.
🌞
Brukeravatar
Phay

Utpåtur skrev: 18 apr 2020, 12:51 "Eller Alexander The Great som er å regne som den første Romerske hersker, selv om han var fra ett Gresk kongedømme/familie."

Kan ikke se at det er noe belegg for dette? Alek. døde omtrent 100 år før starten av Romerriket som hadde sitt utgangspunkt bystaten Roma.
Aleks. Var Makedoner og kriget i Hellas og Persia og videre østover - men aldri vestover mot det som idag er Italia.
Du har helt rett, og jeg har mikset opp ganske så bra, men han døde faktisk 7 år før romerriket ble opprettet, og var en stor inspirator for romerske generaler.
The Roman Empire began in the year 330 BC and died out in 1453 AD. Its start was only 7 years before the fall and death of Alexander the Great. Because of the success of Alexander the Great there is no doubt that the Romans took notice of what he did as they plotted their expansion. The Romans derived many of their military tactics from Alexander the Great, but they also incorporated military tactics that were different from Alexander the Great’s strategy.
https://www.teenink.com/nonfiction/all/ ... an-Empire/
🌞
Brukeravatar
e-golf

Phay skrev: 19 apr 2020, 01:36 Hadde vært interessant om de ville prøve. Husker jo latterligjørelsen av George W Bush, og i sammenligning, så ser man hatet mot AP i norge, og nå spesielt Støre. Jeg kan bare ikke fatte å forstå at folk blir så hatefulle mot ett parti som har vært med på å gjøre Norge til hva det er idag. Ett land i sammenligning med andre, er faktisk ett av de beste landene å bo i. Så skal det raderes bort og brytes ned til noe simpelt, istedenfor å se det under tidens lys, og så være med å bidra at vi kommer videre.
Skal vi komme videre så kan det ikke være konsensus. At mange er enige og resten nikkedukker fører ikke til noe bra! Men slik det har blitt nå, i Norge også, med hatefulle uenigheter fører nok heller ikke til noe bra. For å holde meg til saken, så ser heldigvis koronaepidemien ut til å ha passert toppen i den vestlige verden(kanskje bortsett fra østeuropa). Men er usikker/redd på Kina og nye smitter.
Brukeravatar
e-golf

Phay skrev: 19 apr 2020, 01:34 Slik jeg opplever det, så ser jeg ingen fordeler med det thailandske levesettet eller kulturen, foruten at de ikke klemmer, kysser og håndhilser mot smitte. Tvertimot, så samles de og spiser som normalt, folk i familien reiser rundt fra den ene til den andre, og folk som har blitt pålagt karantene er å se ute i landsbyen. Jeg forstår det bare ikke, annet enn at det kan være temperaturen og luftfuktigheten og kanskje at Thaier flest har blodtype O. Skal bli spennende å se hva de kommer frem til.
Det kan være blodtype som avgjør om man blir syk eller ikke, men det er det igjen ingen som vet. Jeg er med i denne studien https://oslo-universitetssykehus.no/kli ... us-i-norge , men tror de får for få smittetilfeller. Har tro på at Italia og Spania hoster opp medisin eller vaksine.
Brukeravatar
Phay

e-golf skrev: 19 apr 2020, 01:58 Skal vi komme videre så kan det ikke være konsensus. At mange er enige og resten nikkedukker fører ikke til noe bra!
Vi må så absolutt komme oss videre, og vi må for all del lære av feilene som er gjort, og en må huske på den radikale utviklingen Norge har hatt siden begynnelsen av forrige århundre. Så det er ikke til å se bort ifra at samtlige regjeringer har gjort store feil underveis, men de har alltid ført oss videre takket være våres stemmer. Godt å se når landet er i krise, at de samles og sammarbeider godt for det meste, og spesielt nå der egne egoer og partipolitikk blir lagt til side.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

man vet i vertfall at viruset er forskellig
med såkalte « strain», fra land til land viruset har mao utvikla seg eller mutert
i nrk tv forklarte man det med denne figuren
og at det monster er 7 kjente «
strain»
https://www.msn.com/en-in/health/family ... r-BB10OFbv
kilde msn.com

fastcompany.vom har laget dette video klippet

https://www.fastcompany.com/90483898/co ... -the-world
Vedlegg
9F2BA96F-AE18-44DA-A49D-1D5AFF1C2168.jpeg
D2E39EBB-2FB3-4997-8248-8BA7F3A65EF5.jpeg
B0D89C65-2CAC-43E7-B314-30582F74C6B9.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

thailand medical news skriver dette

https://www.thailandmedical.news/news/m ... festations
Vedlegg
7742B8FE-3440-4900-92AB-98D8E18BCA22.png
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao

e-golf skrev: 19 apr 2020, 01:03 Jeg kan ikke erindre at tidligere presidenter har vært like mye diskutert og hatet som nåværende.
Det skulle da bare mangle. Trump oppfører seg som en pøbel, svikter sine allierte, lefler med og beundrer diktatorer, er en notorisk løgner, forakter demokrati og ytringsfrihet og i det hele tatt ter seg på en svært upassende og uverdig måte.
Men han har da klart å få Bush til å fremstå som en intelligent mann. Det skal han ha !

Beklager, OT. Jeg vet det.
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»