Coronavirus 2020

Wood1958

Vokser jevnt og trutt i antall smittede både i og utenfor Kina , men det er ikke flere døde utenfor og veksten med friske øker og øker.
Tror og håper det blir brukt mye resurser på vaksine så det blir mindre vekst etterhvert. Ser det kjører tankbiler og spyler,gater og folk holder,seg inne, slikt må vel også dempe smitte.Lesta også,at viruset heldigvis ikke overlever så lenge på fks penger og slikt som tidligere viruser.
Så en får håpe de får kontroll etterhvert

Fra metern
2020-02-05 23.54.19.png
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Wood1958 skrev: 06 feb 2020, 00:15 Vokser jevnt og trutt i antall smittede både i og utenfor Kina , men det er ikke flere døde utenfor og veksten med friske øker og øker.
Tror og håper det blir brukt mye resurser på vaksine så det blir mindre vekst etterhvert. Ser det kjører tankbiler og spyler,gater og folk holder,seg inne, slikt må vel også dempe smitte.Lesta også,at viruset heldigvis ikke overlever så lenge på fks penger og slikt som tidligere viruser.
Så en får håpe de får kontroll etterhvert

Fra metern

God morgen Wood

Jeg er mer bekymret for vaksiner som blir utviklet i hui og hast, noe som gir risiko for at vaksninene ikke er optimale, og igjen styres av behovet og etterspørsel og ikke minst panikk.
🌞
Wood1958

Phay skrev: 06 feb 2020, 00:50 God morgen Wood

Jeg er mer bekymret for vaksiner som blir utviklet i hui og hast, noe som gir risiko for at vaksninene ikke er optimale, og igjen styres av behovet og etterspørsel og ikke minst panikk.
Jeg er helt enig mente at mye folk og forskning.
Hadde en kompis med leverproblemer. Han håpa på medisin. Fulgte perioder med dyreforsøk. Etterpå skulle det forsøkes over et halvt år på mennesker.
Han spurte litt men de kunne ikke si om han ble bedre eller værre av medisinene.
Han spurte da om perspektiv om han ikke ble med.
De sa maks 5 år så han gambla på 5 år isteden.
Så slikt tar tid. Vet ikke om kinesere spør folk eller bare prøver ut.
Har ikke peiling. Men ser en andre dø hurtig så er en sikkert villig til å teste.
God dag til deg også.jeg tar kvelden her he he
Wood1958

Og jeg glemte denne i forbindelse med dødeligheten, det fremkommer jo nå om følgesykdommer som kreft, samtidig så er det store forskjeller på dødelighet,. Hadde tenkt på forurensingstråden men kanskje er den aktuell her.
Området er jo industriområder , og i der er det bla høye kreftfaktorer, ser heller ikke vekk fra at et kinesisk arbeidsliv kan være slitsomt for hjertet, her får,ci noen nye, hjerteklaffer og opererer blokar og andre plager. Nå unner jeg ingen å få viruset men ser ikke vekk ifra at slike forhold kan ha betydning men dette er bare min gjetning og ikke noe jeg kan dokumentere.

[quoteBegrepet har vokst frem de siste årene etter at medier i Kina og resten av verden har rapportert om tilsynelatende kreftfremkallende kilder i Kina, og referer til områder hvor kreftforekomsten er uvanlig høy, antakelig på grunn av industriell og agrikulturell forurensing av drikke- og

https://forskning.no/a/1135904

2020-02-06 01.43.36.png
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

litt utenom men!,,,,,,,

The good side of the Wuhan Virus ...

Wuhan's contribution to the world :

1. The Hong Kong's demonstrations have been completely stopped, and Hong Kong's social order has rapidly returned to normal;

2. The yellow vest demonstration in France, which has been going on for more than 60 weeks, was terminated by the arrival of a woman from Wuhan.

3. The increasingly tension of war situation in the middle east and the US have suddenly cooled down.

4. The kids stressed tuition centers in the entire country are all closed down suddenly.

The ministry of education has never been able to do it before, let alone the Wuhan seafood market did within a week!

5. All Chinese husbands are staying home accompanying his wife and vice versa. The longest family reunion for day and night, the Chinese wives have never experience before being together for all so long, cultivating the moment of true love being seeing each other 24/7?

They say love is poisonous, but what love needs is this new coronavirus
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

De holder oversikt og sporer mange flere hele tiden.
Men ikke på statistikker. ...enda
Kanskje bare "et snev av influensa
Hva vet jeg.
Screenshot_20200206-124019.jpg

https://www.theedgemarkets.com/article/ ... -rises-563
Wood1958

Etter å ha kikket mere og mere på bakgrunnsmaterialet for denne statistikken .disse døde og antall smittede .
Vel jeg undres om det det var 3.5 Nordmenn med influensa.om jeg viĺ definere det som like farlig som i Afganistan og Irak.

Utlendingene som flyr inn og evakuerer sine landsmenn er helter i hjemlandet ser jeg.
Når jeg ser og leser beskyttelsesbehovet under slike vilkår så er det vel best å sikre seg her også.
Det er jo infuensatid.
Mulig å møte 10 tusenvisutenfor døra..
Godt med verneutstur fra jobb heldigvis.ser jo også på bilder at vernebriller også er et godt tiltak og blir utbredt.
Det sitter jo ei dame i kassa på Kiwi å snufser.
Men føler det jo litt unødvendig 😁
Og synes dette blir mere og mere villt .jo mere jeg ser

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... roic-staff
Screenshot_20200206-135635.png
Wood1958

Tallene stiger, leste at de fleste tilfeller er i karantenesonene, dette er jo mye tekstilindustriområder. Gud vet vhor mye kreftfremkallende stoffer,som brukes der. Og,forurensnig i lufta. Står heller ingen steder om andre sykdommer på de yngre, fks kreft og astma, som en sikkert kan regne med det er mye av pga luftkvalitet. Er en litt pragmatisk så spares det kanskje like mange liv fra en stengt industri.I disse områder.

Men dødsraten faller jevnt og trutt.
Begge fra meteren
2020-02-06 14.48.45.png
2020-02-06 14.46.54.png
Wood1958

riflefish skrev: 06 feb 2020, 09:27 litt utenom men!,,,,,,,

The good side of the Wuhan Virus ...

Wuhan's contribution to the world :

1. The Hong Kong's demonstrations have been completely stopped, and Hong Kong's social order has rapidly returned to normal;

2. The yellow vest demonstration in France, which has been going on for more than 60 weeks, was terminated by the arrival of a woman from Wuhan.

3. The increasingly tension of war situation in the middle east and the US have suddenly cooled down.

4. The kids stressed tuition centers in the entire country are all closed down suddenly.

The ministry of education has never been able to do it before, let alone the Wuhan seafood market did within a week!

5. All Chinese husbands are staying home accompanying his wife and vice versa. The longest family reunion for day and night, the Chinese wives have never experience before being together for all so long, cultivating the moment of true love being seeing each other 24/7?

They say love is poisonous, but what love needs is this new coronavirus
Ja for ikke snakke om alle,som skal få heder og ære.
Kanskje hyllningsbanketter for,de,som har vist mot og besluttsomhet.
Opprykk i stillinger for de som har våget å trosse,faren å vært i nærkontakt med smittede
(Som kanskje var en type influensapasienter)
Wood1958

Det er rart med det, holdninger skal endres, vi gjør vist vondt værre med å isolere de nå
Maske har igrunn ingen efektivitet
Og,viruset er ikke så mye å bekymre seg om
Og så er det vel et paradoks at det eneste som får dødsraten ned er mere spredning utenfor wuhan av det samme viruset.
Men sånn er det noen ganger , statistikker og tall og eventuelt hva som er grunnlaget for de
allikevel er det samme viruset og hverken mere eller mindre farlig

https://www.washingtonpost.com/opinions ... story.html

https://www.bbc.com/news/health-51386894
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»