Side 2 av 3

Re: Non-o visa

Lagt inn: 08 apr 2018, 16:38
av chelsea
Kolami skrev: 08 apr 2018, 16:20 Hva slags visum skal du reise på?
Skal ha bare ha non-o visa jeg, skal ikke reise jeg

Re: Non-o visa

Lagt inn: 08 apr 2018, 16:39
av chelsea
Nomade skrev: 08 apr 2018, 14:50 Jeg vet :D Men ts kunne da i det minste si litt om hva slags innreisestatus han har nå :roll:
Vanlig 30 dager ikke noen visa

Re: Non-o visa

Lagt inn: 09 apr 2018, 06:45
av chelsea
Dere som har vært på norske ambasaden i bkk hva har dere fått da? Mnd eller års intekt i pattaya fikk jeg mnd , det spiller vel ingen rolle det

Re: Non-o visa

Lagt inn: 09 apr 2018, 07:33
av Kolami
chelsea skrev: 09 apr 2018, 06:45 Dere som har vært på norske ambasaden i bkk hva har dere fått da? Mnd eller års intekt i pattaya fikk jeg mnd , det spiller vel ingen rolle det
De viser til årsinntekten i Bangkok..ihverfall for meg..

Re: Non-o visa

Lagt inn: 09 apr 2018, 07:50
av chelsea
Kolami skrev: 09 apr 2018, 07:33 De viser til årsinntekten i Bangkok..ihverfall for meg..
Det greit der du for visa til thail fikk det jeg å års intekt

Re: Non-o visa

Lagt inn: 09 apr 2018, 12:06
av chelsea
Kolami skrev: 08 apr 2018, 15:45 Okai okai..man begynner å oppføre meg som en saksbehandler når man har holdt på med dette en stund :lol: Klarer ikke å tenke lenger enn det som skriver eller sies ;)

http://bangkok.immigration.go.th/en/location1.html

https://www.governmentcomplex.com/home.php



Adresse:

The Govenment Complex , B Building , Floor 2 (South Zone)
Chaengwattana Road (Soi 7) , Laksi , Bangkok 10210


Når du går inn til Immigrasjonskontoret.
De har en førstelinje som er behjelpelig hvis det er noe spørsmål bak en skranke. Neste linje er hvor du trekker en kølapp for å komme til riktig saksbehandling. Så ha pass og dokumenter klart så de gir deg riktig kølapp.
Her ser du feks hvordan det ser ut.
https://www.travelfish.org/orientation_ ... angkok/117

Trenger du kopier eller å ta bilde så går du ned en etasje.
Her går du videre forbi Bangkok Bank som er bak rulletrappen. Snu det til høyreside etter å kommet ned fra rulletrappen. På venstre hånd ca midt i bygningen ligger det 2 kopieringssentra side ved side på venstre side. Jeg bruker double A. Det er til venstre etter Dtack på venstre hånd ,og før Hong Kong Nuddles og annen restaurantdrift som du skal se når du runder betontrappen.


Vet du hvordan du kommer deg ditt?
Taxi?

Re: Non-o visa

Lagt inn: 09 apr 2018, 16:17
av Kolami
chelsea skrev: 09 apr 2018, 12:06Taxi?
Ok..det er vel det enkleste for en nybegynner :) ellers å kan du ta taxi til BTS mochit og ta taxi derfra, du skal se en lang kø av taxier som venter på ene siden..

Men alt avhenger av hvor du bor for øyeblikket..såklart..

Skal du tilbake, sier du at du skal til BTS Mochit, eller tilbake til hotellet..alt etter hvor mye eventyr du er ute etter den dagen :)

Det er også ta en van som kjører shuttle hver 10 min eller no, til bts mochit...du kan spørre en av vaktene hvor du skal gå..

Re: Non-o visa

Lagt inn: 10 apr 2018, 03:44
av chelsea
Kolami skrev: 09 apr 2018, 16:17 Ok..det er vel det enkleste for en nybegynner :) ellers å kan du ta taxi til BTS mochit og ta taxi derfra, du skal se en lang kø av taxier som venter på ene siden..

Men alt avhenger av hvor du bor for øyeblikket..såklart..

Skal du tilbake, sier du at du skal til BTS Mochit, eller tilbake til hotellet..alt etter hvor mye eventyr du er ute etter den dagen :)

Det er også ta en van som kjører shuttle hver 10 min eller no, til bts mochit...du kan spørre en av vaktene hvor du skal gå..
I fra on nut til mochit strake veien uten å bytte tog
Å jeg bor ikke på hotel jrg bor i en lelighet :mrgreen:

Re: Non-o visa

Lagt inn: 10 apr 2018, 07:33
av Kolami
chelsea skrev: 10 apr 2018, 03:44 I fra on nut til mochit strake veien uten å bytte tog
Å jeg bor ikke på hotel jrg bor i en lelighet :mrgreen:
ja..da får du lykke til da..

Re: Non-o visa

Lagt inn: 11 apr 2018, 06:15
av chelsea
Forstår ikke hvorf så mange thai folk som er her få visa