Og dette skal ifølge Google Oversetter være mitt nick:
แบ่งไทย
En artig sak, men kanskje ikke like lett å forholde seg til.
Nick..... มังคุด
Ærlig talt nå har mindreverdighetskompleksene deres spilt et alvorlig puss med de ekstremt paranoide, ensidige og fordomsfulle hjernene deres. Skal du sitere meg trykker du på siteringssymbolet øverst i innlegget. Ingen grunn til å huske hvordan nicket skrives eller staves.pimpen skrev: ↑11 feb 2018, 17:52 Jeg synes du i stor grad skriver vettuge innlegg, men om du ikke forstår poenget her mister jeg litt respekten for deg. Så hjernedød er du ikke.
Poenget er ikke at en skal forstå hva de enkelte nickene betyr - så mye skjønner du vel? Men at det skrives med latinske bokstaver som kan kopieres med det samme. Når du skriver ditt nick med thaibokstaver må jeg lete etter det for å kopiere det om jeg ønsker å referere til det.
Thaiene her i huset sier at det betyr Mangkhot, som er det du skriver på thai, og ikke Mangosteen, som er det engelske navnet. Vi har ikke noe eget på norsk, derfor Mangkhot. Vi sier ikke Pineapple på norsk - ikke sapparot heller.
For å gjøre kaoset totalt kan jo alle med tilknytning til Thailand begynne å skrive sine nick på thai med thailandsk skrift.
Altså fra nå av er mitt nick herved วิชัย บุตรกระจ่าง - husk det.
Hva det betyr har jeg ikke peiling på og spiller ingen rolle. Dere må bare lære dere å skrive på thai, og håper flere velger det samme.
Om ikke reglene for dette forandres på forumet søker jeg herved om at dette blir mitt fremtidige nick.
Må jeg søke mer formelt gjør jeg gjerne det - det er bare å gi beskjed.
En kan jo selvsagt også begynne å skrive innleggene på thai....spiller det noen rolle...?
กูไม่เคยคิดว่าอิไปนอนกับคนอื่นไม่เคยพาใครไปบ้านไม่เคยคิดอิทำกับมึงพันนี้นี้กูกะมาเห้นกับตาเองกูมาจับติดเองมึงทำไรเคยคิดถึงใจกูม่ายแรกคืนบอกรักกูบอกว่าไม่ทำแน่นอกใจกูแต่มึงกะทำกูยอมมากี่ครั้งแร้วมึงดีน่ะที่ไม่พาเข้าบ้านที่กูไปนอนที่ของกูอยู่มึงทำไรกูกะรู้กูกะปล่อยให้มึงทำเพราะกูรักมึงที่มึงว่ายอมทำทุกอย่างเพื่อกูไม่ต้องพูดไม่รุ้สึกดีเพราะการกระทำดีกว่าคำพูด หกกูมาตลอดกูกะทนจะมีกี่คนที่ทนกับมึงได้เหมือนกู ท้อเรยกูมาเจอแบบนี้มึงคงสนุกน่ะที่ทำพันนี้กูว่ามึงหยุดได้แร้วต่ะกูต้องค่อยตามล้างตามเก้บกวาดมากี่ครั้งแร้ว. มึงเห้นแค่แชทที่กูเล่นกับเพื่อนมึงอิตายขึ้นมา นี้กูมาเห้นมึงพามาอยู่บ้านกูไม่เจ้บมากกว่าเออถึงหกกูว่าอยู่กระบี่อยู่บ้านแม่กูกะไม่โง่เชื่อมึงหรอก. ที่กูทำทุกอย่างกะเพื่อมึง ที่กูทนกะเพราะรักมึง. #คนเลว สันดารผู้ชายร่านกะผู้หญิงร่าน #แชร์ต่ะบีอนุญาติ เจอกับตัวเองรู้สึกเรยกูกับพวกมือที่สามนี้
TS etterspurte betydningen av nicket mitt, og derfor svarte jeg på det og gjorde rede for det. Det er jo merkelig vedkommende ikke etterspør betydningen av andre nick herinne, men er en fordomsfull må en vel finne på noe for å få dagene til å gå...
Mangkhut er mangosteen på engelsk - akkurat som jeg skrev tidligere. Vet ikke hvorfra du har at jeg har hevdet noe annet, men kveruleringsfaktoren din er åpenbart særdeles høy i dag. Du får gjerne fortsette med kverulerngen men om du tror jeg endrer nick eller måten å skrive tror du feil....
No one here gets out alive...
Forumregler
Brukernavn skal bestå av tegn med vanlig, norsk tegnsett. Nyregistreringer av navn som bruker andre tegnsett/språk vil ikke tillates og vil endres slik at brukernavn blir leselig. #
--------------------------------------------------
I følge forumreglene er en sånn bruk av nick ikke lovlig, så mongkhot burde ha fått beskjed om å forandre sitt nick for lenge siden.
Merkelig at han har fått ha det så lenge.
Brukernavn skal bestå av tegn med vanlig, norsk tegnsett. Nyregistreringer av navn som bruker andre tegnsett/språk vil ikke tillates og vil endres slik at brukernavn blir leselig. #
I følge forumreglene er en sånn bruk av nick ikke lovlig, så mongkhot burde ha fått beskjed om å forandre sitt nick for lenge siden.
Har registrert diskusjonen rundt brukt av andre tegnsett enn de som tilhører det vanlige norske skriftspråket og må si at når forumet ble opprettet var det ikke i tankene at noen ville benytte bokstaver som kun leses av få.
Fra nå av er det innført et tillegg i forumsreglene hvor registrering av brukernavn med tegnsett som ikke hører til vårt normale norske skriftspråk ikke vil tillates.
Teknisk sett er det foreløpig mulig å registrere navn med andre tegnsett, men slike navn vil ikke bli godkjent og brukere som eventuelt registrerer slike navn vil være nødt til å endre dette.
I neste omgang vil koden i programvaren gjennomgås slik at det heller ikke vil være teknisk mulig med slike registreringer. Må gjøre noen tester på dette før jeg tør å aktivere dette på aktiv forumsinstallasjon.
Diskusjon om hva navn betyr er lite konstruktiv og det viktige er at man identifiserer seg individuelt og forståelig.
Bare for å stille nysgjerrigheten til enkelte om hva TDR betyr så har ikke tegnene noen betydning i seg selv men består av initialer i navnet mitt.
Fra nå av er det innført et tillegg i forumsreglene hvor registrering av brukernavn med tegnsett som ikke hører til vårt normale norske skriftspråk ikke vil tillates.
Teknisk sett er det foreløpig mulig å registrere navn med andre tegnsett, men slike navn vil ikke bli godkjent og brukere som eventuelt registrerer slike navn vil være nødt til å endre dette.
I neste omgang vil koden i programvaren gjennomgås slik at det heller ikke vil være teknisk mulig med slike registreringer. Må gjøre noen tester på dette før jeg tør å aktivere dette på aktiv forumsinstallasjon.
Diskusjon om hva navn betyr er lite konstruktiv og det viktige er at man identifiserer seg individuelt og forståelig.
Bare for å stille nysgjerrigheten til enkelte om hva TDR betyr så har ikke tegnene noen betydning i seg selv men består av initialer i navnet mitt.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
pimpen skrev: ↑11 feb 2018, 18:11 Forumregler
Dette tillegget er nettopp lagt til grunnet diskusjonen som har pågått.
มังคุด skrev: ↑11 feb 2018, 18:10 Ærlig talt nå har mindreverdighetskompleksene deres spilt et alvorlig puss med de ekstremt paranoide, ensidige og fordomsfulle hjernene deres. Skal du sitere meg trykker du på siteringssymbolet øverst i innlegget. Ingen grunn til å huske hvordan nicket skrives eller staves.
Å bruke hersketeknikker som å mene at andre har mindreverdigshetskomplekser, har ekstremt paranoide, ensidige og fordomsfulle hjerner er ikke god debattskikk. Klarer du ikke diskutere på en normal måte så foreslår jeg at du tar deg en pause før du skriver. Neste lignende utbrudd vil medføre advarsel!
Da glemmer vi det som er skrevet med rødt.มังคุด skrev: ↑11 feb 2018, 18:10 Ærlig talt nå har mindreverdighetskompleksene deres spilt et alvorlig puss med de ekstremt paranoide, ensidige og fordomsfulle hjernene deres. Skal du sitere meg trykker du på siteringssymbolet øverst i innlegget. Ingen grunn til å huske hvordan nicket skrives eller staves.
TS etterspurte betydningen av nicket mitt, og derfor svarte jeg på det og gjorde rede for det. Det er jo merkelig vedkommende ikke etterspør betydningen av andre nick herinne, men er en fordomsfull må en vel finne på noe for å få dagene til å gå...
Mangkhut er mangosteen på engelsk - akkurat som jeg skrev tidligere. Vet ikke hvorfra du har at jeg har hevdet noe annet, men kveruleringsfaktoren din er åpenbart særdeles høy i dag. Du får gjerne fortsette med kverulerngen men om du tror jeg endrer nick eller måten å skrive tror du feil....
Dessuten er det du gjør heller ikke lovlig i følge forumets regler - så de som styrer over dem får ta saken videre.
Så fordi noen andre ikke tolererer nicket mitt så har du endret reglene? Det var virkelig voksent gjort av deg. Fortsett å stå opp for valgfriheten du....
Ørten brukere har engelske nick og noen har thailandske nick skrevet med vestlige bokstaver. Er dette «norsk tegnsett»?
Det var lov da jeg registrerte meg. Reglene er endret fordi en ikke tåler noe som er annerledes her inne.
Skjult innlegg som går på moderasjonen, dette skal i henhold til reglene ikke tas i tråder, men eventuelt som PM
Når det gjelder hvorfor endringen ble lagt til er det ganske så tydelig forklart hvorfor.
Som eier av Asianet er det min rett til å gjøre endringer som jeg mener vil gjøre bruken bedre, og det å ikke tillate flere brukere som benytter tegnsett med bokstaver de færreste kan lese er en av metodene til forenkle ting for fremtiden. Dette er nå innført og slik vil det bli fremover. Dette endrer fortsatt ikke noe i forhold til tidligere registrerte navn!
Når det gjelder hvorfor endringen ble lagt til er det ganske så tydelig forklart hvorfor.
Som eier av Asianet er det min rett til å gjøre endringer som jeg mener vil gjøre bruken bedre, og det å ikke tillate flere brukere som benytter tegnsett med bokstaver de færreste kan lese er en av metodene til forenkle ting for fremtiden. Dette er nå innført og slik vil det bli fremover. Dette endrer fortsatt ikke noe i forhold til tidligere registrerte navn!