Når det gjelder kaldt vær og AC: Min erfaring er at om man setter f.eks AC på 30º når tempen kryper nedover, så er faktisk temperaturen i det rommet høyere enn i de andre rommene.
Jeg har kun AC på soverommet, og den står nå på 28º. Det er da vesentlig varmere i soverommet enn i de andre rommene. Dette har jeg sett i alle årene etter at jeg anskaffet denne AC. Og før noen kommer med innlegg om at det kan være varmepumpe: Nei, det er IKKE varmepumpe, det er en helt ordinær AC, uten mulighet for å varme opp luft.
Så mitt forslag er: Bruk AC, og sett den på 28-30º, og dere vil også selv merke at lufta faktisk er varmere i det rommet.
Kaldt vær i vente i Thailand
siste dagen med kaldt vær i dag før vi for varmere vær. vi har hatt det kaldt i 4 dager det holder for megHelmax skrev: ↑20 des 2017, 04:50 Når det gjelder kaldt vær og AC: Min erfaring er at om man setter f.eks AC på 30º når tempen kryper nedover, så er faktisk temperaturen i det rommet høyere enn i de andre rommene.
Jeg har kun AC på soverommet, og den står nå på 28º. Det er da vesentlig varmere i soverommet enn i de andre rommene. Dette har jeg sett i alle årene etter at jeg anskaffet denne AC. Og før noen kommer med innlegg om at det kan være varmepumpe: Nei, det er IKKE varmepumpe, det er en helt ordinær AC, uten mulighet for å varme opp luft.
Så mitt forslag er: Bruk AC, og sett den på 28-30º, og dere vil også selv merke at lufta faktisk er varmere i det rommet.
Kan det være fordi lufta blir tørrere? Kroppen vår opererer jo på 36-38 grader normal temp. Jo høyere luft fuktighet jo lettere påvirker det vel kroppen vår og føles på kroppen? Bare en tanke.Helmax skrev: ↑20 des 2017, 04:50 Når det gjelder kaldt vær og AC: Min erfaring er at om man setter f.eks AC på 30º når tempen kryper nedover, så er faktisk temperaturen i det rommet høyere enn i de andre rommene.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Ned til 10-12 grader klokka 02-03 på natta i feks Chiang Mai og Udon Thani enkelte netter, men alikevel 25-30 på dagtid - nærmeste uka. Pattis 22 på det aller «kaldeste» og 28-30 på dagtid. Kvalifiserer det for å bruke ordet «kaldt»?
Oslo har til sammenligning minus 10-12 om natta for tiden.
Oslo har til sammenligning minus 10-12 om natta for tiden.
No one here gets out alive...
10-12 grader er som sagt typisk sommervær i Trondheim da shortsen kan taes fram 
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem