riflefish skrev: ↑25 mar 2019, 06:59 vel, nå har det vert valg på de premissene
og utfallet er som så,( baserte på da juntagrunnlov)
alle kunne stemme!
de røde ser ut til og få mindretall
uansett viljo ikke alle være fornøyd,
for meg spiller i grunn utfallet ikke store rollen nå,
men ser for meg noen rolige år vidre,
Jeg tror vi alle forstå at det å bli sett og hørt er utrolig viktig, også for de fattige bøndene og andre små entrepenører i Thailand.
Det samme ser vi jo her på forumet, at man vil gjerne bli forstått og sett for sitt syn, og bruker gjerne tid og energi på at andre skal forstå. Lett å bli litt varm i toppen når man må poengtere det samme om og om igjen.
Jeg ser også med mine briller at det er mange ting som fungerer bedre under generalen(ene), enn med de folkevalgte, og jeg kan se at det kan bli enda bedre med de, enn det er nå. Men årsakene til at det ikke fungerte under de rettmessige folkevalgte i de forrige periodene, var jo ren sabotasje både innenifra, og fra motstanderene i parlamentet, og de militære fraksjonene. Så det er ikke svart hvitt at Thaksin familien var en kun en kjeltring og en dårlig leder. Den største kjeltringen er den som sannsyneligvis blir Ny Folkevalgt statsminister nå, sammen med Suthep.
Men vi får nå håpe at de som sitter med makten har nok makt til å bevare roen, og at folk er tålmodige og bruker fredeligeg middler for å nå sine mål.