Må logge inn hver gang

Her kommer veiledninger og tips i bruk av nettstedet. Denne kategorien brukes også til å stille spørsmål om det er noe du lurer på ved bruk av forumet.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#1

Bruker Chromebook, men hver gang jeg skal en tur innom forumet må jeg logge inn på nytt. Selv om jeg har ticket av for att jeg skal være pålogget.

På nettbrett og Chrome nettleser går det helt fint, da er jeg alltid pålogget.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#2

På ingen enheter jeg bruker eller har prøvd er dette et problem. Det første jeg kan tenke meg er at cookies eller sesjonsdata ikke lagres i nettleseren på din Chromebook. Innstillinger i nettleser vil overstyre innstillingene om at du skal logge på automatisk og det er ikke noe på serversiden som skal hindre dette med Chromebook.

Får du logget inn automatisk på andre nettsteder du bruker?

Forsøk å sjekke ut om disse data fra Asianet lagres i din nettleser eller om det kan være andre innstillinger på din Chromebook som hindrer dette.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Må logge inn hver ny dag fra oppdatert safari leser her også. Ikke noe problem, men det er kun her jeg må det om jeg sammenligner med andre nettsteder
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Mine Safari nettlesere på to ulike Mac og iPad husker innlogginger, så høyst sannsynlig er det noen innstillinger i nettleser.

Noen få ganger underveis har jeg vært nødt til å slette all cache på server ved oppdateringer eller installasjon av ny funksjonalitet. Dette kan noen ganger medføre at man må foreta ny innlogging.

Ber forøvrig om at evt feil og problemer rapporteres her: Kontakt oss
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#5

tdr skrev: 06 des 2017, 06:21

Får du logget inn automatisk på andre nettsteder du bruker?
Ja, det gjør jeg.
Helmax
Innlegg: 59
Registrert: 21 okt 2017, 03:11
Sted: Hua Hin

#6

Det samme skjer her via Opera, der må jeg logge inn hver gang. Dette er det eneste nettstedet jeg bruker, hvor påloggingen må skje hver gang, selv om Husk meg er på.

Men på Chrome går det fint.
Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. Hehe
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#7

Fremdeles et problem, nå er jeg på vanlig win 10 pc og Google Chrome. Når jeg går inn via hovedsiden husker nettleseren att jeg er logget inn. Men går jeg direkte til forum index så må jeg alltid logge inn når jeg ikke har vært innom forumet på en stund.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#8

Fremdeles same same, må alltid logge inn om jeg går via asianet/forum....det gjelder uansett hvilken nettleser jeg bruker i win 10 på jobb, win 10 hjemme, Chromebook i Thailand, Chrome nettleser i mobil og tablet(Android) osv listen er lang....
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#9

Er det noen av dere som bruker ccleaner eller no? hvis innstillingene er feil tar det rubb og rake..også det som skal huskes..
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#10

Kanskje du har svart nei på om du vil nettleser skal huske passord. Kan jo prøve å nullstille det, men da fjernes kanskje info for andre sider også?
Svar

Gå tilbake til «Veiledning i bruk av Asianet»