Fotball VM 2018 Finale

Her diskuterer vi litteratur, tv-programmer, film, konserter, kunst, musikk mm.

Hvem vinner VM-finalen 2018?

Avstemmingen ble avsluttet den 14 jul 2018, 23:00

Frankrike
3
38%
Kroatia
5
63%
 
Stemmer totalt: 8
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Da var gruppespill, kvartfinaler og semifinaler over.

Etter gode kamper, noen kjedelige og mange store overraskelser er nå Frankrike og Kroatia klare til finale på søndag kl 17.00 norsk tid.

Bronsefinalen spilles lørdag kl 16 mellom Belgia og England.

Lager en poll hvor vi tipper på vinner av selve finalen og avslutter denne kvelden før kampen.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#2

Kroatia er klare for finale i fotball VM uten å ha vunnet én eneste kamp i ordinær tid i sluttspillet.
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#3

e-golf skrev: 11 jul 2018, 23:22 Kroatia er klare for finale i fotball VM uten å ha vunnet én eneste kamp i ordinær tid i sluttspillet.
He he, men går vant de ganske fortjent etter min mening.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#4

Kroatia får min stemme :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#5

Da kan vi gratulere Nord-Korea med seieren i VM 2018!
De er også store favoritter til å vinne EM i 2020, meldes det fra VG :D

https://www.vredens-gnag.no/nord-korea-vant-vm-finalen/
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#6

Det har vært både oppturer og nedturer i årets VM. Vi vil huske nyskapningen VAR, og vi vil huske skuffelsene fra noen av de store favorittene. Men for meg står jeg igjen med en mengde flotte scoringer. Jeg vil huske langskuddene som suste inn, frisparkene likeså, og Messis nedtak og fantastiske scoring. Jeg vil huske Japans tapre kamp mot Belgia, jeg vil huske Sør-Koreas utrolige 2-0-seier mot Tyskland som sendte sistnevnte ut av VM. Jeg vil huske Neymars rullinger, og Schmeichels strafferedninger. Og mye, mye mer.

Russia 2018 - An unforgettable World Cup - et superkort resymè:

https://www.youtube.com/watch?v=ILOFwBBcGv4
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#7

Værste finalen jeg har sett noen gang. 2 dommerfeil ga 2 store muligheter som de omsatte. Svake dommere igjennom hele mesterskapet. Ingen som har utmerket seg. Om det skyldes VAR er ikke godt å si da VAR var like dårlig :roll:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#8

Kolami skrev: 16 jul 2018, 15:16 Værste finalen jeg har sett noen gang. 2 dommerfeil ga 2 store muligheter som de omsatte. Svake dommere igjennom hele mesterskapet. Ingen som har utmerket seg. Om det skyldes VAR er ikke godt å si da VAR var like dårlig :roll:
De to siste finalene i VM har endt 0-0.. Denne ga ihvertfall underholdning for oss som liker mål og at mye skjer. Jeg synes kampen var strålende. Kroatia hadde fortjent mer, men sånn er fotballen i blant.

Men ja, det skulle ikke ha vært straffe, og frisparket i forkant av 1-0 var i beste fall tvilsomt. Selvmål og en feildømt straffe (som ikke er VAR sin skyld), avgjorde kampen.

Hva VAR angår, så mener jeg det har vært en suksess. Det er ikke VAR som skal ta avgjørelsene, men dommerne selv. Han bestemmer. VAR gir bare beskjed når de mener at dommeren bør se på situasjonen på nytt.

VAR har redusert antall feildømminger, og det har hele tiden vært hensikten. De fjerner selvsagt ikke alle. Dette er bare i startgropen ennå, og VAR vil utvikles etter hvert.

Situasjonen med Neymars filming hvor det ble blåst straffe, men senere trukket tilbake, er et flott eksempel på god bruk av VAR. Straffen som Sverige fikk, som dommeren ikke blåste på, likeså. Og mange andre straffesituasjoner.

Handsregelen blir brukt på lykke og fromme, det er nok et problem vi bare må leve med.. ;)
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Men en arm som uforvarende blir skutt på av en motspiller, og med rygge imot i tillegg, så synes jeg det er mest lønnsomt å skyte på armer og hender enn mål rent strategisk.

Hens er ikke som det en gang var, da man ble dømt for å ta ballen og ikke bli skutt på uten å røre på armen.
🌞
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#10

Phay skrev: 16 jul 2018, 16:28 Men en arm som uforvarende blir skutt på av en motspiller, og med rygge imot i tillegg, så synes jeg det er mest lønnsomt å skyte på armer og hender enn mål rent strategisk.

Hens er ikke som det en gang var, da man ble dømt for å ta ballen og ikke bli skutt på uten å røre på armen.
Men så er ikke alt som det som den en gang var angående høner(hens) og baller heller, lett å komme uforvarende og finne baller der man trodde det skulle være høne i dag.
Kan skjønne det ikke er riktig å dømme for sånt :D
Svar

Gå tilbake til «Kulturhjørnet»