Det skal kuttes i trygdeytelser

LoYou
Innlegg: 115
Registrert: 21 okt 2017, 09:44

#21

chelsea skrev: 11 jul 2018, 17:10 alle flytter hjem til norge igjen å norge har ikke råd få dem tilbake. hesle køen blir lengre flere eldre hjem utlelie blir knut av dem som kommer tilbake flere på bo ståtte som koster en del penger, så tviler at dette syningen din blir noe av
Joda, flytter dere tilbake til Norge så vil dere betale 50-70% i skatter og avgifter av trygda og da kan vi ansette flere leger, ha flere 4 hens rom på sykehusene, .... altså mange flere penger til flere jobber :o

Og når det gjelder helsekøene, så er det fritt sykehusvalg her og hen kan velge selv hvilken kø hen vi være i 8-)

Bostøtte få bare de med inntekt under 200000,- så det blir nok ikke så mye/mange + at kommunene leier nå ut til markedsleie og dermed bli også kommuneøkonomien "enda bedre".

...
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#22

Jobbe, betale ned på bolig, spare litt, så klarer man seg vel. Har betalt ned leiligheten min, men tenker å flytte til enebolig/rekkehus snart. Når pensjonisttilværelsen kommer er det kanskje mulig å flytte til Thailand, hvertfall deler av året.
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#23

Er det noen som virkelig ønsker å få uføretrygd? Det er ikke noe å trakte etter og det tror jeg de fleste vet. Lite penger og syk vs rik og frisk? Stakkars jævler spør du meg.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#25

e-golf skrev: 11 jul 2018, 23:13 Er det noen som virkelig ønsker å få uføretrygd? Det er ikke noe å trakte etter og det tror jeg de fleste vet. Lite penger og syk vs rik og frisk? Stakkars jævler spør du meg.
du kan jobbe å ha uføre tygd, mitt vedkommene så kan jeg tjenne 60000 kr pr år oppå trygden
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#26

e-golf skrev: 11 jul 2018, 23:13 Er det noen som virkelig ønsker å få uføretrygd? Det er ikke noe å trakte etter og det tror jeg de fleste vet. Lite penger og syk vs rik og frisk? Stakkars jævler spør du meg.
JA! Flere som misunner meg da og nå..de vet ikke hva de prater om...jeg overlevde sykdom og sykdomstabber..det er ikke akkurat noe å trakte etter...men noen tror at det gir ett bedre liv enn de har som frisk...folk er rare den ene eller den andre veien..jeg sier til alle min nærmeste at de må aldri finne på å gå etter godbitene som NAV legger ut..det er KUN som etter sikkerhetsnett når det går til helvete..ikke før..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#27

Kolami skrev: 12 jul 2018, 03:04 JA! Flere som misunner meg da og nå..de vet ikke hva de prater om...jeg overlevde sykdom og sykdomstabber..det er ikke akkurat noe å trakte etter...men noen tror at det gir ett bedre liv enn de har som frisk...folk er rare den ene eller den andre veien..jeg sier til alle min nærmeste at de må aldri finne på å gå etter godbitene som NAV legger ut..det er KUN som etter sikkerhetsnett når det går til helvete..ikke før..

Det er alltid noen som vet bedre, og prøver å hevde seg over andre med å tråkke på de! Skadefryd er vistnok en god følelse for enkelte!
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#28

Phay skrev: 12 jul 2018, 03:14 Det er alltid noen som vet bedre, og prøver å hevde seg over andre med å tråkke på de! Skadefryd er vistnok en god følelse for enkelte!
joa..vi alle har vært der..noen lenger enn andre ;)
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#29

Kolami skrev: 12 jul 2018, 03:21 joa..vi alle har vært der..noen lenger enn andre ;)
Vi har alle vært der! Så handler det også om å være mottagelig og evaluere hvilke reaksjoner mann får også vedrørende sine holdninger og meninger! Meninger og meningsutveksling er bra, det samme uenighet, men regelrett mobbing og uthenging av enkeltpersoner eller større grupper er ikke greit!
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#30

Jeg var påå et kurs med myndighter mm

En gang !

Det var i 1995.

Det ble sakt at

I en skala fra 10-0

Så var det som tok mest på syken

Nr 10., var det og miste den nermeste

Som endel ikke klarte og takle

Flere mannlige begynte på alkehol og rus

mere og kom ikke tilbake i arbeidslivet!

På plas 9 kom det og miste jobben

Det og ikke kunne jobbe ( folk ble sett på i

endel tilfeller som et « selforskyld b-lag»

I snitt tok det da 8 mnd og komme inn i ny

jobb,,

Det er en syørre psykisk påkjenning for

endel, og av den delen ble endel psykisk

Syke! Og kom seg inke i jobb mere

Her spilte alder mye,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Generelt»