Det skal kuttes i trygdeytelser

INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#11

INKOGNITO skrev: 11 jul 2018, 13:24 Tja, har da en slektning som åpenlyst går rundt og ler og skryter av hvor enkelt det var tilegne seg trygd på feil premisser også, og at han egentlig ikke feiler noe som helst, jobber svart og lever glade dager i thailand når tilstrekkelig med svarte penger er samlet sammen.
Helt greitt å gå på trygd om man ikke har vondt noe sted, sier han.
Denne fikk til og med hjelp av en lege til å tilbakedatere tidspunktet uførheten skulle stamme fra, så han fikk med seg ung ufør tillegg også.
At de da ikke kan være helt som de skal i hodet er en ting, men sier litt om leger og grunnlaget for uførheten er vel uansett høyst sannsynlig på feil grunnlag.
Og har jo blitt fengslet en del leger for å utstede falske legevurderinger også, til og med mot betaling.

Ikke rart antallet unge uføre øker når de har sett hvor enkelt og greit de kan ha de mange som er sånn passelig syke.

Sånn som dette har utviklet seg er det nok blitt noe helt annet enn intensjonen var da folketrygden ble innført, for ikke så all verden mange år siden.
Jeg har da ikke sagt at jeg er ekspert på området.

Bruker bare samme metode som jeg bruker for å avgjøre valg av investeringer, samler så mye informasjon som mulig og ser hva som synes mest sannsynlig, og det har vist seg stemme fortreffelig i de fleste tilfelle. :D

Når det gjelder trygdeutviklingen i Norge sier det seg selv at tiden er overmoden til å få pendelen til å svinge i en annen retning igjen.

Men vondt i viljen er nok den diagnose som er verst å kurere. :lol:
https://frifagbevegelse.no/nakne-tall-o ... 1f472f2911
LoYou
Innlegg: 115
Registrert: 21 okt 2017, 09:44

#12

I Australia er det vel slik at er du ute av landet i mere enn 3-4 uker per år, så skal uføreytelsen opp til ny vurdering/søknad - noe for Norge ?

Eventuelt, så kan Norge gjøre om alle statlige ytelser til kommunale og da må du bo i kommunen for å få dem.

...
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#13

LoYou skrev: 11 jul 2018, 15:08 I Australia er det vel slik at er du ute av landet i mere enn 3-4 uker per år, så skal uføreytelsen opp til ny vurdering/søknad - noe for Norge ?

Eventuelt, så kan Norge gjøre om alle statlige ytelser til kommunale og da må du bo i kommunen for å få dem.

...
Den norske stat er nok i stand til det..å ødelegge norske menns liv har vært første prioritert ihvertfall i 25 år....er du mann, hvit og norsk..ja da skal du få svi...
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#14

En god grunn til å spare fornuftig fremover det man har til overs, og ikke blåse det åt skogen.

Alle skal med og alle skal få! Men uvisst og uklart hva man skal få!

En kompis har jobbet seg ihjel i åresvis, gått på trynet flere ganger, bygget seg opp igjen og som belønning ble han fritatt for all fremtid. Ferie på heltid og han trengte bare prestens velsignelse med på veien! Ikke var han i nærheten av pansjonsalder en gang!
🌞
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#15

LoYou skrev: 11 jul 2018, 15:08 I Australia er det vel slik at er du ute av landet i mere enn 3-4 uker per år, så skal uføreytelsen opp til ny vurdering/søknad - noe for Norge ?

Eventuelt, så kan Norge gjøre om alle statlige ytelser til kommunale og da må du bo i kommunen for å få dem.

...
vet du hva som skjer da??
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#16

INKOGNITO skrev: 11 jul 2018, 14:00
Jeg tror det er enklere å få varig uførgrad for det psykiske enn det fysiske..det er mitt inntrykk..Jeg vet om flere som har 50% varig ufør for at man ikke orker å ta ansvar for sitt eget liv først og fremst..jeg snakker om tilfeller der de gjør det godt i livet men ikke får det livet de ønsker seg..så da er det bedre å bli deprimert..
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#17

chelsea skrev: 11 jul 2018, 15:34 vet du hva som skjer da??
going down under :lol:
LoYou
Innlegg: 115
Registrert: 21 okt 2017, 09:44

#18

chelsea skrev: 11 jul 2018, 15:34 vet du hva som skjer da??
chelsea flytter til spania igjen :lol:
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#19

Svært mange trygdede er folk som aldri har greid å styre sitt liv og sette av penger som kan være en grei buffer å ha.
Levd over evne, fra hånd til munn og på lån, til noe i livet krasjet for de, og oppgjøret med seg selv og andre ble for tungt å ta.
Eneste løsning de da så, ble å la seg synke ned i depresjonen og klage på helsa, gi opp og la andre ta regningen.
Så ser ungdommen at dette er en mulighet, i stedet for å møte livets harde virkelighet, og det baller på seg. :D
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#20

LoYou skrev: 11 jul 2018, 16:17 chelsea flytter til spania igjen :lol:
alle flytter hjem til norge igjen å norge har ikke råd få dem tilbake. hesle køen blir lengre flere eldre hjem utlelie blir knut av dem som kommer tilbake flere på bo ståtte som koster en del penger, så tviler at dette syningen din blir noe av
Svar

Gå tilbake til «Generelt»