For første gang er det flere kvinnelige turister i Thailand enn det er menn. Skiftet skyldes i vesentlig grad kinesiske turister. Kinesiske menn sender nemlig koner og mødre på tur når de får penger. Kort flytur, lett tilgjengelig visa og gode handlemuligheter, gjør Thailand til et yndet reisemål.
Samtidig ligger områder Thailand er beryktet for, som tidligere hektiske Patpong, nesten øde i lavsesongen.
https://www.reuters.com/article/us-thai ... SKBN1CP0FC
Kvinner tar over for sexturistene
Jo mer variert turisme jo bedre! Verdens eldste yrke vil nok bestå en stund til, også i Thailand
Men veldig greit at Thailand får mer fokus på "vanlig" turisme.
Denne gresshoppe-sverm turismen fra Kina er vel så som så. Best når folk får vandre litt rundt og legge igjen penger i de små bodene og "mom and pa" shops også.
Denne gresshoppe-sverm turismen fra Kina er vel så som så. Best når folk får vandre litt rundt og legge igjen penger i de små bodene og "mom and pa" shops også.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Ja. Og det er nok årsaken til at thaiene vi møter i turistområdene høylydt klager over manglene turister og laber inntekt. Hordene med kinesere er synlige, men de bruker ikke penger på dem. I steder legger de igjen penger hos allerede styrtrike hotellkjeder og restauranter som nyter godt av lukrative avtaler med kineserne.
Kineserne legger igjen mye penger per snute, mer enn oss, men de legger igjen penga hos andre enn oss.
Overskriften er kurant i forhold til teksten i linken. 
Antagelsene til dem som uttaler seg er en feil mange gjør når de skriver om menn i Thailand. F.eks. var det for noen år siden et anslag om at 20 % av mennene som reiste fra Norge til Thailand var sexturister. Artikkelen sa llte om hvordan de hadde kommet fram til det høye tallet, men jeg husker at vi diskuterte det, og kom fram til at tallet måtte være menn som kjøpte billett alene.
Noe som igjen er en ganske hårreisende antakelse.
I hvert fall kan ikke jeg huske å ha sett Sexturisme som et avkrysningsalternativ på immigration-kortet.
Men i linken over er det en Reuters-journalist i Thailand og en representant for TAT som gjør koblingen.
(Jeg er for øvrig helt enig i at dette er svært tynne antakelser, og som ofte enslig mann i Thailand, er jeg ikke komfortabel med å bli slengt i denne båsen jeg heller).
Antagelsene til dem som uttaler seg er en feil mange gjør når de skriver om menn i Thailand. F.eks. var det for noen år siden et anslag om at 20 % av mennene som reiste fra Norge til Thailand var sexturister. Artikkelen sa llte om hvordan de hadde kommet fram til det høye tallet, men jeg husker at vi diskuterte det, og kom fram til at tallet måtte være menn som kjøpte billett alene.
Noe som igjen er en ganske hårreisende antakelse.
I hvert fall kan ikke jeg huske å ha sett Sexturisme som et avkrysningsalternativ på immigration-kortet.
Men i linken over er det en Reuters-journalist i Thailand og en representant for TAT som gjør koblingen.
(Jeg er for øvrig helt enig i at dette er svært tynne antakelser, og som ofte enslig mann i Thailand, er jeg ikke komfortabel med å bli slengt i denne båsen jeg heller).
Kinesiske turister er ikke veldig populære blant den jevne thailender. For å si det forsiktig. Og heller ikke blant turister fra andre land. Man kan møte en kineser på 50 cm. avstand ansikt til ansikt og de "ser" deg ikke. Heller ikke "ser" de små, søte barn. Mange av dem viser en oppførsel som er så elendig at det nesten unndrar seg troverdig beskrivelse. Dette i total motsetning til hvordan thailendere flest oppfører seg. "De eier ganske enkelt ikke manerer" sa en nordmann jeg traff der nede. Og det er dessverre svært ofte svært riktig. Unntak finnes. De er gjerne fra Hong-Kong eller thai-kinesere.RobertX skrev: ↑24 okt 2017, 15:06 Jo mer variert turisme jo bedre! Verdens eldste yrke vil nok bestå en stund til, også i ThailandMen veldig greit at Thailand får mer fokus på "vanlig" turisme.
Når det er sagt skulle det vel bare mangle at mange tiår med brutal undertrykking, total mangel på respekt for individers rettigheter og verdighet under et despotisk styre og konstant hjernevask ikke satt sine tragiske spor hos folk. Mangelen på kjennskap til engelsk og thai gjør selvsagt ikke saken enklere.
-
Thaivenlig
Er det noen som vet hvorfor nordmenn er så populære?
Kanskje vi er spesielt bleike?
Jo hvitere jo bedre får jeg inntrykk av, i Thailand.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem