Vekk med plast poser?!

Svar
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#1

Tenk om nå thailand går over til

papir embalanse en virklig gledligt utvikling



Research by the National Institute of Development Administration (Nida) showed that around 50% of Thais surveyed were willing to pay a fee for using plastic bags in department and convenience stores.

Link URL: http://www.bangkokpost.com/news/environ ... -bag-waste
Vedlegg
CC1D2EC9-96FD-4C83-90F8-41012F0882F2.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Papirposer hadde vært et framskritt ja.

Og Norske Skog ville jublet (om de ikke er konkurs til da).

Alt for mye plast-skrot som ligger og flyter overalt her i verden.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#3

Det skal noe til da. Kjøper du ei flaske vann eller cola på 7/11 putter de den i en plastpose, legger ved et plastikk sugerør som igjen ofte er pakket inn i plast. Det blir jaggu mye plast for ei flaske vann...jeg prøver febrilsk å nekte på å ta i mot plastpose og sugerør men ikke alltid det går...
No one here gets out alive...
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Thaiene ser nå ut til å våkne opp noe med den store problematikken rundt plastposer og den forurensningen det skaper. Nyheter om at ville dyr har dødt som følge av å ha spist plastposer har hatt en effekt på folk generelt, utdanningsinstitusjoner, privat og offentlig sektor.


Thais start waking up on reducing plastic bags
Thai people in general, high-learning educational institutions, private and public sectors are waking up to the calls for the reduction of plastic bags in their daily use in light of the recent deaths of several wild animals from their eating of discarded plastic bags and the global problem of plastic garbage in seas and oceans.

Here are some examples of the educational institutions that have started cutting down the daily use of single-use plastic bags in their campuses.

At Thammasat University’s Rangsit campus, students have been urged to bring their own cotton bags when they want to shop for snacks, drinks or whatever from the convenience stores on the campus. Convenience stores, meanwhile, will inform their customers that plastic bags will be provided only for hot instant food.

Convenience stores on the campus have also replaced their single-use plastic glass with reusable glass which can be washed and recycled for use. Any student who brings his/her own glass will be given a two-baht discount for a glass of cold drinks or any student who wants a paper glass will be charged an addition of two baht.

About ten percent of customers have reportedly brought their own glasses or mugs when they buy iced soft drinks at the stores.

Vi får håpe at Thailand klarer redusere sitt enorme forbruk av plastposer. Se denne posten som viser både antall plastposer og flasker som forbrukes årlig i landet.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#5

Det er litt rart att de store selskapene ikke ser litt mer økonomisk på dette? Det er garantert et innsparingspotensiale for de som har mange butikker rundt om i Thailand.

Kjøper du drikkevarer/yoghurt eller lignende på feks Seven så legger de alltid ved sugerør/plastbestikk om du ikke sier i fra. Så dette må en passe på selv om du ikke ønsker å ha det.

Personlig bruker jeg bare sugerør på bokser fordi de er mer utsatt for smuss, flasker drikker jeg rett av. Evt ølbokser som er av typen 4-pack innbakt i plast er etter mitt skjønn greit å drikke rett fra boks om en vil det.

Har hittil bare vært bort i en kjede sportsbutikker som tar ekstra betalt for handleposer, men det er en utenlandsk kjede, Decathlon som er fransk trur eg.

Kanskje flere burde ta betalt for handleposer?
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#6

Nomade skrev: 22 jun 2018, 03:54 Kanskje flere burde ta betalt for handleposer?

Burde nesten være noen som forteller de hvor mye penger det er snakk om.
70 milliarder plastposer årlig forbrukt med pris på noen Baht blir store summer.

Poser burde koste penger og flasker bør ha pant!

Every year, Thais use more than 70 billion bags, which account for more than 20% of the country's total solid waste.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#7

tdr skrev: 22 jun 2018, 04:18 Burde nesten være noen som forteller de hvor mye penger det er snakk om.
70 milliarder plastposer årlig forbrukt med pris på noen Baht blir store summer.

Poser burde koste penger og flasker bør ha pant!
I Malaysia så må du det..alle 7 butikkene gir deg ikke plastpse før du spørr om det og betaler for det..
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»