Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Dehydrering i varmen.

Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 838
Kontakt:

19 mai 2018, 00:51

Som de aller fleste vet er det viktig å drikke mye for å opprettholde væskebalansen i varmere strøk.

Det mange ikke tenker på er hva som drikkes. Vann er det vanligste, men mange drikker alt for mye leskedrikker med høy konsentrasjon av sukker.

Når man svetter i varmen får man et væsketap som kompenseres i kroppen med å holde tilbake natrium, dette resulterer i at kroppen holder vannet. Dette for at vannet du drikker ikke inneholder nok salter til at kroppen regulerer dette på riktig måte. En kan med fordel tilsette salter for å kompensere for dette tapet. Eller drikke mere, noe som ikke nødvendigvis er sunt det heller.

På apotekene finnes det flere ulike tilsetninger man kan kjøpe, uten at jeg husker navnet på noen av de jeg har brukt tidligere. Noen av sportsdrikkene er gode tillegg til å drikke vann.

Min favoritt tørstedrikke i varmere strøk er derimot 100% kokosvann, noe som er tilgjengelig på flasker på 7-11 og Family Mart til 20-25 Baht. Nedkjølt og godt. Og billig. Det går gjerne med 2-3 kokosnøtter til produksjonen av innholdet i disse flaskene.

Kokosvann har flere gode egenskaper som tørstedrikk i varmen:

Top Ten reasons to add some coconut into your life
1. They are Delicious

2. Can assist with your Weight Loss Program

3. Rehydrates Your Body

4. Makes you look better on the outside as well

5. Might help Reduce that Hangover

6. Blood Sugar Regulation

7. May assist with the impact of migraines

8. Full of Electrolytes and Antioxidants

9. Low Calorie and Low Fat Drink

10. Lowers Blood Pressure

Hva er dine tips til drikke i varmen?
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
chelsea
Sted: Bangkok
x 281

19 mai 2018, 03:17

tdr skrev:
Som de aller fleste vet er det viktig å drikke mye for å opprettholde væskebalansen i varmere strøk.

Det mange ikke tenker på er hva som drikkes. Vann er det vanligste, men mange drikker alt for mye leskedrikker med høy konsentrasjon av sukker.

Når man svetter i varmen får man et væsketap som kompenseres i kroppen med å holde tilbake natrium, dette resulterer i at kroppen holder vannet. Dette for at vannet du drikker ikke inneholder nok salter til at kroppen regulerer dette på riktig måte. En kan med fordel tilsette salter for å kompensere for dette tapet. Eller drikke mere, noe som ikke nødvendigvis er sunt det heller.

På apotekene finnes det flere ulike tilsetninger man kan kjøpe, uten at jeg husker navnet på noen av de jeg har brukt tidligere. Noen av sportsdrikkene er gode tillegg til å drikke vann.

Min favoritt tørstedrikke i varmere strøk er derimot 100% kokosvann, noe som er tilgjengelig på flasker på 7-11 og Family Mart til 20-25 Baht. Nedkjølt og godt. Og billig. Det går gjerne med 2-3 kokosnøtter til produksjonen av innholdet i disse flaskene.

Kokosvann har flere gode egenskaper som tørstedrikk i varmen:

Top Ten reasons to add some coconut into your life

Da må jeg begynne drikke dette masse av
0 x
Thaibreak
x 859

19 mai 2018, 05:56

tdr skrev:

Er sikkert i mindretall, men jeg drikker mye sukkerfri saft, som fås i flere internasjonale daglivareforretninger (bl.a. den kinesiske ved Tukcom i Pattaya). Blander med 9 deler vann og 1 del saft, eller lignende.

Jeg drikker mest vann, men vann smaker jo ingenting, så jeg tilsetter bare litt smak til vannet på den måten. Ellers drikker jeg juice til frokost og enkelte måltider, cola for å mikse opp med litt sukkerholdig drikke i blant, og noe melk.

Jeg er mao. sunnere på drikkefronten enn på spisefronten. Der må jeg bli flinkere til å spise mer grønnsaker kjenner jeg, selv om jeg får mitt hva frukt angår. Mindre junkfood som pizza, BigMac og andre burgere, og mer kaninfôr ;)
0 x
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 1623

19 mai 2018, 06:20

Jeg drikker vann, fersk kokosnøtt, og Soda vann med grønnsaks/fruktjuice til middag og kvelden. Tar det gjerne i ett vinglass for stasen sin skyld. Kall det substitutt. Trener jeg mye og hardt over flere dager så tar jeg å blander meg noen elektrolytes sportsdrikker jeg kjøper på apoteket, men bruker det ikke så ofte om jeg har ferske kokosnøtter tilgjengelig etter trening.

Denne er perfekt til å blande 50/50 med sodavann synes jeg.
CF9533B5-EE21-4830-AC52-708DB95A93F8.jpeg
Denne fikk jeg servert på en restaurant, men har ikke funnet den i nærområdet her enda, så leter fortsatt, og vil kjøpe med meg en kasse eller to neste gang jeg kommer over. Helt nydelig på smak.
B1ABFE5C-3F14-42D0-A318-00890A29B0D9.jpeg
1 x
fotomannen
x 102

19 mai 2018, 07:22

Noen som kan ta et bilde av 100 % kokosmelk på 7/11?
0 x
Brukeravatar
Nomade
x 145
Kontakt:

19 mai 2018, 08:26

Malee coco kjøper jeg rett som det er, er ofte tilbud 2 for 40 på Seven. Men selv det er relativt dyrt for en flaske 0,35l ;)
IMG_20180519_131649347.jpg
Starter alltid dagen med vann, så kaffe, melk til frokost, utover dagen litt variert, om man svetter en del blir det mest vann. Jeg drikker ikke bare for å drikke, slike råd som att man skal drikke 3-4 liter med vann i døgnet i varmere strøk hører jeg ikke på, jeg lytter heller til hva kroppen sier til meg :mrgreen:
3 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1201

19 mai 2018, 08:55

Phay skrev:
19 mai 2018, 06:20
Jeg drikker vann, fersk kokosnøtt, og Soda vann med grønnsaks/fruktjuice til middag og kvelden. Tar det gjerne i ett vinglass for stasen sin skyld. Kall det substitutt. Trener jeg mye og hardt over flere dager så tar jeg å blander meg noen elektrolytes sportsdrikker jeg kjøper på apoteket, men bruker det ikke så ofte om jeg har ferske kokosnøtter tilgjengelig etter trening.

Denne er perfekt til å blande 50/50 med sodavann synes jeg.

CF9533B5-EE21-4830-AC52-708DB95A93F8.jpeg

Denne fikk jeg servert på en restaurant, men har ikke funnet den i nærområdet her enda, så leter fortsatt, og vil kjøpe med meg en kasse eller to neste gang jeg kommer over. Helt nydelig på smak.

B1ABFE5C-3F14-42D0-A318-00890A29B0D9.jpeg
Kroppen eller nyrer klare max 0,7 liter vann i timen!
Har problemer m nyrer!
Spiser lite proteiner mm
Er 1,9 meter veier 105 kilo
Nyre spesialisten
Ber meg med min kropsvekt drikke 3 liter vann om dagen
Urin skal være klar!
Siste undersøkelse hadde nyrene kommet seg

Ps kjøp nå ei frukt presse da

Og en slik hurtig kutter!

Alt dette i flasker og boks tror jeg innholdet
Mye sukker samme hva de skriver
Det er ingen kontrol på skik i thailand!
Kumelk er « kalveføde» ..
Inke drikke for meg
Har aldri drikke melk på 60 år !
Fikk nokk av slikt som barn!
Ingen beviser på at kumelk er særlig sundt
Folk for hølje innpå!
Blir snart 68 år ( 60 år uten kalveføde)
Er vel m melka som m honning
Kjøtt produsentene har finni på at dette er
Innmari sundt!?
Vel....

Dem sier at øl er sunnere ( bryggeria)

Tror ikke på noen!😂😂😂😂🍀🌹🌹🌹
2 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Thaibreak
x 859

19 mai 2018, 13:58

Jeg drikker guava juice når jeg kommer over den, men den fås ikke så mange steder. Tror frukten finnes i begrenset omfang?

Ellers kjøper jeg ofte bokser med Peach Ice Tea hos 7/11 eller Family Mart. Den er dritgod.
Kan også drikke Ice Coffee fra gata, men får litt uggen smak i munnen i etterkant av den.
0 x
fotomannen
x 102

19 mai 2018, 15:09

Jeg drikker mye vann i Thailand. Sannsynligvis alt for mye. Jeg drikker også en del fruktshaker, samt kokos-melka de selger på gata rundt om i Bangkok.

På 7/11 og Family Marts blir jeg forvirra av alt de har av drikke i kjøleskapene, så jeg ender alltid opp med vann (+ en Cola om dagen).

Den kokos-greia over skal derfor prøves. Hvis dere har annet dere anbefaler fra kjøleskapsjungelen så sleng gjerne ut bilde. Det bør helst være ganske sunt, for jeg får i meg nok usunn drikke via shakes (som sannsynligvis inneholder mer sukker enn jeg liker å tenke på) og øl. Sportspulver er ikke et alternativ. Det drikker jeg når jeg har rennaræv, så smaken gir kjipe assosiasjoner. :)
0 x
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 838
Kontakt:

19 mai 2018, 18:40

fotomannen skrev:
19 mai 2018, 07:22
Noen som kan ta et bilde av 100 % kokosmelk på 7/11?
I tillegg til den Nomade har vist bilde av så har 7-11 en egen "merkevare", men den finner du. Disse har jeg alltid sett ved siden av hverandre i kjøleskapene. Du finner også kokosvann på små drikkekartonger.
Smaken er etter min gane lik på de jeg har prøvd av kokosvann og du vil finne flere merkevarer etter hvor du handler.

Dette så spennende ut. Kokosvann med kullsyre og smakstilsetninger.

Skjermbilde 2018-05-19 kl. 18.30.53.png
Blanc Coco

Har sett merket Thai Coco i noen butikker.

prod_organic_lrg_new.jpg
Thai Coco
prod_organic_lrg_new.jpg (16.8 kiB) Vist 619 ganger
prod_industrial_lrg.jpg
Thai Coco i bulk for de som virkelig er tørst på kokosvann. Må vel ha spesielle kontakter for å få kjøpt dette :)
prod_industrial_lrg.jpg (17.13 kiB) Vist 619 ganger
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Kultur, mat, skikk og bruk»