Break up Money!

Svar
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Nye tradisjoner kommer med tid og sted, men break up money har vel kanskje vært praktiskert lenge, men kanskje ikke av de årsaker som her fremkommer. Om en mann har spandert trusa av seg for å komme i trusa på ei dame, så er hun plutselig skyldig penger om hun finner seg en ny en? :D

he price of true love?
Everyone knows that dating can be expensive; forking out a bit of cash to buy drinks or meals in the early stages of a relationship, or buying gifts and holidays later on.
No longer content to just have the awkward meeting to hand each others' stuff back, break-up fees have emerged in recent years in China as a sort of compensation at the end of a long-term relationship.
While not legally binding, it's a bit like one party giving their former partner a divorce settlement.

Les mer her
http://www.bbc.com/news/world-asia-chin ... w_facebook


Kom over denne i kommentar feltet som har også gitt kvinner i Shanghai visse fordeler

h women can seem quite cold and hard to get; Shanghainese are even tougher. Of course as always the stereotype misrepresents a certain percentage of the population so this is by no means a generalization, but there is most definitely a marked pride and sense of superiority in the average Shanghainese gal that trumps that of Parisians. Even the most modest ones give off a condescension of sorts, and speaking Shanghainese is by far one of their biggest prides and binding glue.

The Shanghainese girl will have her boyfriend carry her handbag for her and is definitely the dominant in the couple. Very strong-minded, smart and with high expectations, she is not easy to seduce. If we consider the fact that Chinese men already have the disadvantage of being far superior in number than Chinese women (because of the one child policy mainly, but the increasing number of foreign men coming and taking some for themselves doesn’t help!), the Shanghainese woman can be even more picky with her suitors. And doesn’t she know it! Income, status, height, education, appearance, age… There is a box for each and if one isn’t ticked, chances of success for the Chinese man become very, very slim. In their picking men, unlike us (or is it just me?) it seems like they hardly swoon and ogle over them. The Shanghainese woman judges, rational, pragmatism and all, and you can hear her thinking “so what have you got to offer… hmmm, great”.

Les mer her
https://girlinchina.wordpress.com/2013/ ... again/amp/
🌞
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#2

Glad jeg er produktet av en tid i en verdensdel der det er mulig å gå ut og spise middag, ta noen drinker sammen og avslutte kvelden med et ligg, uten å betale et øre mer enn kvinnen.

Hvis dama krever dyre middager, gratis drinker og gaver for å ha sex med meg, vil jeg uansett ikke ha henne, men jeg kan ikke si dette har vært noe stort problem i min tid. Tror knapt jeg kan komme på en eneste date jeg har hatt eller et forhold jeg har vært i der det ikke har vært helt naturlig at vi er likestilte i forhold til betaling. Og de som er enda yngre enn meg er nok dette enda mer bevisst enn min generasjon.

Nei, hadde alternativet vært den typen kvinner hadde jeg heller gått til en ordentlig prostituert. De er i det minste ærlige om hva de er. Så da er jeg glad jeg er født i Norge og ikke i Kina.
Svar

Gå tilbake til «Kultur, mat, skikk og bruk»