Gardemoen

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#11

wiking skrev: 13 mai 2018, 14:43 Jeg er enig. Men kommer litt ann på hvilke flyselskap og muligens hvor man kommer fra. Når jeg var på min første tur til thailand i fjor sommer brukte jeg emirete(feil skrev men men) kom jo fra Dubai når jeg landet på gardemoen- jeg måtte jo hente begasjen, sjekke inn på nytt og igjenom sikkerhets sjekk med bagasjen min-jeg skulle jo til Trheim. Men når jeg fikk besøk fra ei fra thailand- hadde jeg bestilt Norwegian bangkok-oslo-trheim. Ho fikk bagasjen helt frem til trheim.

Ps: noen har fortalt meg at flyselskap har plikt til å sende baggasjen helt frem- så om man ikke henter den så skal det komme fram. Det er bare noe jeg har hørt veit ikke om det er rett.
Trondheim er en internasjonal flyhavn , samme selskap eller tilknyttet samme gruppe partnere kan en booke bagasjen helt frem.
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#12

wiking skrev: 13 mai 2018, 14:43 Jeg er enig. Men kommer litt ann på hvilke flyselskap og muligens hvor man kommer fra. Når jeg var på min første tur til thailand i fjor sommer brukte jeg emirete(feil skrev men men) kom jo fra Dubai når jeg landet på gardemoen- jeg måtte jo hente begasjen, sjekke inn på nytt og igjenom sikkerhets sjekk med bagasjen min-jeg skulle jo til Trheim. Men når jeg fikk besøk fra ei fra thailand- hadde jeg bestilt Norwegian bangkok-oslo-trheim. Ho fikk bagasjen helt frem til trheim.

Ps: noen har fortalt meg at flyselskap har plikt til å sende baggasjen helt frem- så om man ikke henter den så skal det komme fram. Det er bare noe jeg har hørt veit ikke om det er rett.
Det stemmer det, ihvert fall om du kan risikere å miste flyet ditt videre.

Da er det ikke særlig smart å ikke skynde seg til din neste flight, bare fordi man ikke har fått bagasjen.

Den blir sendt etter deg uansett, men noen ganger forsøker de å få deg til å hente den på flyplassen, men sier du at du ikke kan, kommer den normalt på døra di.
Svar

Gå tilbake til «I lufta»