To norske jenter arrestert på Phuket kjøp av jaba

RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#11

Hmmm....om de ble lurt så er det jo synd på dem. Men om de bevisst prøvde å kjøpe narkotika i Thailand så...tough luck! Helt umulig å si noe om det ut fra det som er skrevet så langt.

Jeg hadde en episode i Hua Hin som jeg syntes virket litt spesiell. Det er mulig det var helt uskyldig men jeg ble med en gang på vakt og gikk bare videre. Det som skjedde var rett bortenfor språkskolen langs hovedgaten, så satt det en kar i 30 åra vil jeg tippe (thai). I vanlig sivilt antrekk. Men 2 meter bortenfor ham på bakken så lå den liten ziplock pose med 3-4 tabletter av forskjellige farger. Den lå veldig åpent på gaten. Mitt første infall var at jeg burde plukke det opp og kaste det. Men det virket litt spesielt at det satt en kar og svettet 2 meter unna. Jeg tenkte jo mest om det var noen unger som så de og trodde det var godteri. Et halvt millisekund etter innfallstanken så følte jeg at dette stinket. Så jeg gikk bare videre og kjøpte en flaske vann som jeg hadde planlagt. Nølte ikke i steget engang. Tankeprosessen tok vel 1 sekund :-)

Har hørt litt for mye historier om falske politifolk og narko.

Så man bør være jækla forsiktig med hva man gjør. Å prøve å kjøpe narko i Thailand er jo å be om å bli putta i Monkeyhouse.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#12

Phay skrev: 15 apr 2018, 03:59 Trodde turistpolitiet skulle være tilstedværende og forhindre slik grov utnyttelse av dumme turister. Det her er jo hinsides, og i tillegg når en kan forestille seg at det har vært en setup av normal karakter av politiet for å ta de i tillegg. Hvor er selgeren? Er han tiltalt?
Svært suspekt ja. Samarbeid mellom «selgere» og politi er jo velkjent nedi der. Og helt sinnsyke summer. Ja make Thailand great again.... :roll:
No one here gets out alive...
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#13

RobertX skrev: 15 apr 2018, 16:44 Hmmm....om de ble lurt så er det jo synd på dem. Men om de bevisst prøvde å kjøpe narkotika i Thailand så...tough luck! Helt umulig å si noe om det ut fra det som er skrevet så langt.

Jeg hadde en episode i Hua Hin som jeg syntes virket litt spesiell. Det er mulig det var helt uskyldig men jeg ble med en gang på vakt og gikk bare videre. Det som skjedde var rett bortenfor språkskolen langs hovedgaten, så satt det en kar i 30 åra vil jeg tippe (thai). I vanlig sivilt antrekk. Men 2 meter bortenfor ham på bakken så lå den liten ziplock pose med 3-4 tabletter av forskjellige farger. Den lå veldig åpent på gaten. Mitt første infall var at jeg burde plukke det opp og kaste det. Men det virket litt spesielt at det satt en kar og svettet 2 meter unna. Jeg tenkte jo mest om det var noen unger som så de og trodde det var godteri. Et halvt millisekund etter innfallstanken så følte jeg at dette stinket. Så jeg gikk bare videre og kjøpte en flaske vann som jeg hadde planlagt. Nølte ikke i steget engang. Tankeprosessen tok vel 1 sekund :-)

Har hørt litt for mye historier om falske politifolk og narko.

Så man bør være jækla forsiktig med hva man gjør. Å prøve å kjøpe narko i Thailand er jo å be om å bli putta i Monkeyhouse.
Måten du skriver på kan gi inntrykk av at du faktisk kunne være interessert i yaba om det virket safet å kjøpe det.....:)
(Sorry, gikk litt langt....)

Yaba bør en holde seg langt unna om det er ukjente folk som vil selge det. Det er også farlig kjemisk. Falske politifolk er ikke de farlige, men de ekte, som kan se ut som ekte boms.
Uten å skulle drive reklame for dop, så finnes det en rekke steder der barene er beskyttet av politiet, og du kan sitte å røyke ganja - faktisk det safeste stedet du kan gjøre det på, men må bli kjent med og stole på de som driver stedet.
Mannen over virker for skrudd til å holde seg langt unna.
Jeg innrømmer åpent å ha stått ved siden av en police officer, jeg ikke hadde sjanse å komme meg unna med en tent joint - men visste det var helt safet, og det var det..Problemet i Thailand er at det er en haug me police som er involvert i å selge drugs, men du må vite at du kan stole på dem, som ikke alltid er lett. Så det beste er å holde seg unna - der en i verste fall kan skaffe seg store problemer.
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#14

Det VG skriver om saken er bare tull - i beste fall en misforståelse. Ingen betaler kr 40 000 for å få igjen passene sine. Er i såfall en god farangpris, og kan kalles korrupsjon, med andre ord. Det de sikter til er nok heller kausjon - allikevel har det vært vanlig å bli sittende fengslet i en spesiell arrest i påvente av utvisning, der de selv må skaffe pengene. Kausjonen får de tilbakebetalt. Men ting ang. lover og regler kan ha forandret seg, som de stadig gjør. I såfall har politiet blitt mye snillere.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#15

PiTa skrev: 16 apr 2018, 07:39 Det VG skriver om saken er bare tull - i beste fall en misforståelse. Ingen betaler kr 40 000 for å få igjen passene sine. Er i såfall en god farangpris, og kan kalles korrupsjon, med andre ord. Det de sikter til er nok heller kausjon - allikevel har det vært vanlig å bli sittende fengslet i en spesiell arrest i påvente av utvisning, der de selv må skaffe pengene. Kausjonen får de tilbakebetalt. Men ting ang. lover og regler kan ha forandret seg, som de stadig gjør. I såfall har politiet blitt mye snillere.
Dersom du på død og liv skall referere til VG bør du i det minste vise til oppgitte tall. :roll:
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#16

sikry skrev: 16 apr 2018, 08:37 Dersom du på død og liv skall referere til VG bør du i det minste vise til oppgitte tall. :roll:
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/xR ... i-thailand
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#17

Du har linket til VG selv - litt av en type. Har du helt oversikt.....?
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#18

Phay skrev: 15 apr 2018, 03:59 Trodde turistpolitiet skulle være tilstedværende og forhindre slik grov utnyttelse av dumme turister. Det her er jo hinsides, og i tillegg når en kan forestille seg at det har vært en setup av normal karakter av politiet for å ta de i tillegg. Hvor er selgeren? Er han tiltalt?
Turistpolitiet kan ikke gjøre noen ting om det hele er satt opp av det ordinære politiet.
Den eneste muligheten er å betale penger under bordet før sakspapirene er havnet i retten - det har jeg fra turistpolitiet selv.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#19

PiTa skrev: 16 apr 2018, 10:47 Du har linket til VG selv - litt av en type. Har du helt oversikt.....?
Er du full eller bare kverulerende.Du skriver 40000 nok.for å få utlevert passene.I linken står det 40000 i bot og ytterlige 120000 for utlevering av pass. ;)
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#20

PiTa skrev: 15 apr 2018, 20:24 Måten du skriver på kan gi inntrykk av at du faktisk kunne være interessert i yaba om det virket safet å kjøpe det.....:)
(Sorry, gikk litt langt....)

Yaba bør en holde seg langt unna om det er ukjente folk som vil selge det. Det er også farlig kjemisk. Falske politifolk er ikke de farlige, men de ekte, som kan se ut som ekte boms.
Uten å skulle drive reklame for dop, så finnes det en rekke steder der barene er beskyttet av politiet, og du kan sitte å røyke ganja - faktisk det safeste stedet du kan gjøre det på, men må bli kjent med og stole på de som driver stedet.
Mannen over virker for skrudd til å holde seg langt unna.
Jeg innrømmer åpent å ha stått ved siden av en police officer, jeg ikke hadde sjanse å komme meg unna med en tent joint - men visste det var helt safet, og det var det..Problemet i Thailand er at det er en haug me police som er involvert i å selge drugs, men du må vite at du kan stole på dem, som ikke alltid er lett. Så det beste er å holde seg unna - der en i verste fall kan skaffe seg store problemer.
Haha! Nei det kan jeg jaggu love deg at Yaba (amfetamin/metamfetamin) rører jeg ikke med klypetang. Har aldri hatt noe drag til rus men har sondert litt omkring hasj/marihuana omkring smertelindring på grunn av ryggproblemene mine. For min del kan de gjerne putte alle som lager/smugler/selger Yaba i Monkeyhouse og kaste nøkkelen. Brukerne synes jeg mer synd på sånn generelt sett. Ofte har denne typen rus med sammensatte årsaker/problemer. Så der er jeg nok mer for å sette de i lenke-gjenger til å rydde strendene eller utbedre veiene :lol:
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»