Lyd og anlegg - snadder for øret

Her diskuterer vi litteratur, tv-programmer, film, konserter, kunst, musikk mm.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#21

Høres ut som en grei pris for en så stor TV ja. Regner med du mente Marantz med Atmos høyttaler oppsett :-) Og ca 40.000 NOK på det er vel et bra anlegg vil jeg tro. Eller "bra nok for de fleste" :D

Jeg tenker litt at det blir noe herk å flytte rundt på en TV større enn 65 tommer også. Ser 75 tommeren QLED koster ca 170-180.000 baht. Men tror den blir hakket for stor.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#22

Tv i 170-180 000,- klassen er jo 3 rai med land på landsbygda. Spørs hva for entningene blir etthvert om man er interesser i å bruke slike summer på tv.
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#23

Hehe! Dama har gitt meg klar beskjed om at hvis jeg kjøper dyre ting får jeg IKKE lov å fortelle henne prisen på de :lol:

Men jeg går nok for en 65 tommer til rundt 25000 NOK sånn omtrent. Synes det er for mye å bruke mer enn det. Sist jeg kjøpte TV følte jeg meg lurt (30.000 kr for en 1ste generasjon 4K tv som ikke var kompatibel med HDR og HDCP 2.0). Så det blir ikke noe spennvilt.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#24

RobertX skrev: 13 apr 2018, 12:05 Hehe! Dama har gitt meg klar beskjed om at hvis jeg kjøper dyre ting får jeg IKKE lov å fortelle henne prisen på de :lol:

Men jeg går nok for en 65 tommer til rundt 25000 NOK sånn omtrent. Synes det er for mye å bruke mer enn det. Sist jeg kjøpte TV følte jeg meg lurt (30.000 kr for en 1ste generasjon 4K tv som ikke var kompatibel med HDR og HDCP 2.0). Så det blir ikke noe spennvilt.
Det er ikke 2.0 det er 2.2 HDCP
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#25

Nei men de oppgraderte til 2.0 i forbindelse med Bluray 3D, og allerede da ramla min Philips PFL9704 av lasset. Ble ikke bedre av 2.2 for å si det slik :-)

Jeg kjøpte en egen boks for å bypasse HDCP signalet (kosta ca 2000 kr) så da fant jeg ut at den ikke var kompatibel med 4K bilde eller HDR/UHD farge standarden. Men du verden det var bra 1080p bilde. Fantastisk TV slik sett. Men rett og slett svindel å markedsføre som en 4K TV.

Jeg burde visst bedre for jeg har rotet med lyd og bilde i 20+ år selv. Man bør ALDRI kjøpe 1ste generasjon produkter når noe nytt kommer på markedet.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#26

Bluray 3D tv er død kommer ikke flere tver i 3D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#27

RobertX skrev: 13 apr 2018, 12:05 Hehe! Dama har gitt meg klar beskjed om at hvis jeg kjøper dyre ting får jeg IKKE lov å fortelle henne prisen på de :lol:

Men jeg går nok for en 65 tommer til rundt 25000 NOK sånn omtrent. Synes det er for mye å bruke mer enn det. Sist jeg kjøpte TV følte jeg meg lurt (30.000 kr for en 1ste generasjon 4K tv som ikke var kompatibel med HDR og HDCP 2.0). Så det blir ikke noe spennvilt.
Helt greie tvér her til under 60 000,- bath, selv om jeg har holdt på med bilder og video i noen år, og forstår det er lett å dra på litt om man tror det blir så mye bedre, men alt med måte sier jeg. Men det er no meg da, og du skal få lov til å holde på med ditt, for det har jeg ikke noe med.
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#28

OLED og QLED er spesielt da. Når du sammenligner 4K fra de med ordinære LCD displayer så er det (i mine øyne) stor forskjell. Og der kommer prisforskjellen også inn i bildet. Så du får en knallgod 4K LCD til rundt 60.000, men OLED/QLED gir noe ekstra også. Men igjen kommer det også helt an på hvor stor interessa man har for å glo film/serier framfor å nyte utsikten på balkongen :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#29

5 minutter med disse på øret, er balsam no for meg. Kvalitet til under 2 000,- nok på Gardemoen, og klar til avreise. Ha en fin dag!

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4468196&ref=61418

Hadde lyst på Bang Olufsen til 4 600,- nesten, men greide å hale i land planen. Hadde bestemt meg på forhånd, og denne gangen gikk det greit 😁💪🏻🙏
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#30

Håper de funker bra ja :-) Og god tur hjem!
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Kulturhjørnet»