Songkran

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#11

Sanbay dee pii mai🇹🇭
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#12

188 stk døde så kommer vel over 200 døde dette året her
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#13

chelsea skrev: 14 apr 2018, 14:26 188 stk døde så kommer vel over 200 døde dette året her
Noen titalls millioner som kjører rundt i halv eller helfylla uten hjelm eller annet beskyttelsesutstyr på mopeder og som blir bombardert med iskaldt vann. Nei hva kan nå gå galt da?...... :roll:
No one here gets out alive...
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#14

Det var en ulykke denne helgen..ikke så ulik mange andre ulykker..men det er denne tankegangen blant thaier, og spesielt blant mad max, taxi og andre sjafører..

Det som var så spesielt i denne ulykken var at sjaføren av pickupen ikke ville redusere hastigheten og enden på visa var at alle 4 døde.

Det som er problematisk i denne saken er at sjaføren ikke ville redusere hastigheten og kjørte i fylla og kom med kommentaren at, "da dør vi begge"..det skulle være en artig kommentar?

Thaiers følelsesliv når de kjører passasjerer er problematisk og jeg tror det er bare ett spørsmål før det vil komme færre turister til Thailand pga nettopp det..turister synes ikke det er gøy på landet når man mister livet..

..min erfaring er at stort sett alle taxisjafører kommer fra isaan i Bangkok..Det gjelder ikke bare isaan, det er gjelder thailand generelt, med overtro og spøkelser..

Denne manglende viljen til å redusere hastigheten i Bangkok...denne evige sikksakkjøringen selv i tett trafikk er ikke gøy når man sitter på..man er som en "ragg doll" i pasasjersetet.det er som de vil at livet ditt skal være like meningsløst som deres ved å gjøre livet uutholdelig..ja, da dør vi sammen da..så flott..inn i evigheten..

Turismen går visstnok ned og mange ser at Thailand er ikke så bra lenger..det gjelder ikke bare Thailand, det gjelder Bali og andre såkalte steder som er full av søppelfylte strender..folk registerer det..forurensinger, sjø og land..da er ikke sol og strand like viktig lenger, ihvertfall ikke her i sør øst asia..også kan thaier kjøre seg og sine ihjel og inn i evigheten mens de leter etter meningen med livet underveis..
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#15

Kolami skrev: 16 apr 2018, 04:19 Det var en ulykke denne helgen..ikke så ulik mange andre ulykker..men det er denne tankegangen blant thaier, og spesielt blant mad max, taxi og andre sjafører..

Det som var så spesielt i denne ulykken var at sjaføren av pickupen ikke ville redusere hastigheten og enden på visa var at alle 4 døde.

Det som er problematisk i denne saken er at sjaføren ikke ville redusere hastigheten og kjørte i fylla og kom med kommentaren at, "da dør vi begge"..det skulle være en artig kommentar?

Thaiers følelsesliv når de kjører passasjerer er problematisk og jeg tror det er bare ett spørsmål før det vil komme færre turister til Thailand pga nettopp det..turister synes ikke det er gøy på landet når man mister livet..

..min erfaring er at stort sett alle taxisjafører kommer fra isaan i Bangkok..Det gjelder ikke bare isaan, det er gjelder thailand generelt, med overtro og spøkelser..

Denne manglende viljen til å redusere hastigheten i Bangkok...denne evige sikksakkjøringen selv i tett trafikk er ikke gøy når man sitter på..man er som en "ragg doll" i pasasjersetet.det er som de vil at livet ditt skal være like meningsløst som deres ved å gjøre livet uutholdelig..ja, da dør vi sammen da..så flott..inn i evigheten..

Turismen går visstnok ned og mange ser at Thailand er ikke så bra lenger..det gjelder ikke bare Thailand, det gjelder Bali og andre såkalte steder som er full av søppelfylte strender..folk registerer det..forurensinger, sjø og land..da er ikke sol og strand like viktig lenger, ihvertfall ikke her i sør øst asia..også kan thaier kjøre seg og sine ihjel og inn i evigheten mens de leter etter meningen med livet underveis..
Ikke så korrekt og generalisere!

Turismen bare øker ( ikke bra)

Det er de 1 av 500 som gjør at gatne er

utrygge!

så dr det for lite politi langs landeveien

Altfor få,

Der disse 1/500 aldri får svi!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#16

183,348 people arrested for drink driving over Songkran so far
The NCPO is claiming that officials have seized 10,099 cars and motorcycles, and arrested 113,450 drivers of motorcycles, and 69,898 drivers of public transport vehicles and private cars for drink driving during the first four days of the seven day reporting period for Songkran, April 11-15.
Ikke småtterier! Det som er synd er at det aldri ser ut til å bli noen forbedringer. De snakker om de farlige ukene rundt nyttår, men resten av året er jo trafikken like farlig.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#17

335 døde, 3500 ulykker også videre i denne rapporten fra idag

https://www.bangkokpost.com/news/general/1233554
🌞
sattphalat
Innlegg: 139
Registrert: 21 okt 2017, 22:49

#18

Trodde jeg skulle lese om songkhram, men så er det bare død og ulykker og fordervelse. Lystig....noen som har forlest seg på statistikk og sett for mange YouTube-videoer kanskje.
Fins vel egne tråder om trafikk, og trafikkkultur kanskje?
Var på en hyggelig liten sonkranfeiring her i Oslo igår. Heldig med været også.
Var i bankok i 2015 eneste gangen jeg har vært i Thailand under songkhram. Ble egentlig overrasket over hvor sivilisert feiringen var. Har jo hørt om galskapen. Var noen turer ned i Silom som var et område avsatt til vannleker. Ingen spruta på politi eller de som solgte mat. Jeg derimot var tydlighvis et offer.....
Og ble ganske god og frossen av å sitte på pub. De som serverte gikk rundt å helte isvann ned i nakken på gjestene som så ut til å tåle det. Egentlig veldig koselig og morsomt.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#19

riflefish skrev: 16 apr 2018, 06:47 Ikke så korrekt og generalisere!

Turismen bare øker ( ikke bra)

Det er de 1 av 500 som gjør at gatne er

utrygge!

så dr det for lite politi langs landeveien

Altfor få,

Der disse 1/500 aldri får svi!
jeg vet ikke hva jeg generaliserer..kanskje turismen? men alt annet gjelder mitt daglig liv.

Turismen går tregere enn før..og slikt er ikke bra..markedet liker ikke saktegående utvikling som gjelder turistøkonomi som er en del av nasjonal økonomi..vi får vel se da..hvordan teflonøkonomien håndterer forurensing og død...
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#20

sattphalat skrev: 16 apr 2018, 19:44 Trodde jeg skulle lese om songkhram, men så er det bare død og ulykker og fordervelse. Lystig....noen som har forlest seg på statistikk og sett for mange YouTube-videoer kanskje.
Fins vel egne tråder om trafikk, og trafikkkultur kanskje?
Var på en hyggelig liten sonkranfeiring her i Oslo igår. Heldig med været også.
Var i bankok i 2015 eneste gangen jeg har vært i Thailand under songkhram. Ble egentlig overrasket over hvor sivilisert feiringen var. Har jo hørt om galskapen. Var noen turer ned i Silom som var et område avsatt til vannleker. Ingen spruta på politi eller de som solgte mat. Jeg derimot var tydlighvis et offer.....
Og ble ganske god og frossen av å sitte på pub. De som serverte gikk rundt å helte isvann ned i nakken på gjestene som så ut til å tåle det. Egentlig veldig koselig og morsomt.
Hvis du leser om songkhram vil du nok måtte fordøye endel død og fordervelse ja. Songkhram betyr nemlig krig, og det innebærer jo som oftest mye faenskap. Men songkran derimot, det er thailandsk nyttår og nyttårsfeiring... ;)
No one here gets out alive...
Svar

Gå tilbake til «Generelt»