Grab vil tilby banktjenester

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Grab som for de fleste er en asiatisk konkurrent til Uber har inngått samarbeid med et japansk kredittkortselskap. Grab var tidligere kjent som GrabTaxi.

De ønsker å bruke sin store kundedatabase for å kunne tilby kreditt til millioner uten bankkonti.

Grab ble grunnlagt av den Malaysiske forretningsmannen Anthony Tan, og han sa i dag at de vil se etter metoder for å kontrollere kredittverdighet til personer utenfor det formelle banksystemet.

Grab har over en milliard transaksjoner på sine tjenester som også inkluderer matlevering og andre tjenester.

Verdensbanken estimerer at mer enn 260 millioner mennesker i Sør-Øst Asia mangler bankkonti noe som begrenser deres mulighet for kreditt.

"Mange i vår region har ikke tilgang til lån slik at de kan kjøpe seg et hjem eller opprette små bedrifter." sier Grab i en uttalelse.

Grab dominerer markedet for transport "deletjenester" når det gjelder bil og mc i store deler av Sør-Øst Asia.

Kilde: Bangkok Post

Les mer om Grab på Wikipedia
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#2

Nå har Grab kjøpt Uber i hele Sørøst-Asia, så innen to uker slutter Uber-appen å funke i Thailand, og Grab tar over.

Funker Grab på samme måte som Uber? Aldri brukt Grab før, men har blitt stor fan av Uber. Får prøve Grab neste gang.

Noen erfaringer med Grab vs. Uber?
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#3

Grab har de siste årene vært den tjenesten jeg har foretrukket i Asia. Har brukt den i både Thailand og Vietnam.
Fungerer likt med tilbakemelding på sjåfør, men synes Grab har gitt meg et bedre inntrykk enn Uber.

Har også testet det med tilgjengelige sjåfører og ser ut til at Grab har raskere fått treff.

Det er også mulig å få levert mat med Grab, du bestiller fra «din» restaurant ettersom jeg forstår det og er ikke begrenset av de som har utkjøring av mat.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#4

Nå har det blitt casslesh også, som Uber.

https://www.grab.com/ph/blog/grabpay-no ... xi-cities/

Viktigst for meg er egentlig hvordan de kjører. Med Uber har jeg utelukkende hatt kompetente sjåfører som følger fartsgrensa og ikke ligger klint i rumpa på bilen foran. Har rundt 30 turer med Uber bak meg i Bangkok, og ingen villmannssjåfører. Det er ganske imponerende statistikk i Thailand. :)
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#5

Noodle skrev: 29 mar 2018, 08:31 Nå har det blitt casslesh også, som Uber.

https://www.grab.com/ph/blog/grabpay-no ... xi-cities/

Viktigst for meg er egentlig hvordan de kjører. Med Uber har jeg utelukkende hatt kompetente sjåfører som følger fartsgrensa og ikke ligger klint i rumpa på bilen foran. Har rundt 30 turer med Uber bak meg i Bangkok, og ingen villmannssjåfører. Det er ganske imponerende statistikk i Thailand. :)
Det jeg vet, er at noen jeg kjenner igjennom andre har sluttet jobben for å kun være Ubersjafør..de tjener ganske gode penger på visstnok..de snakket om mellom 60 og 80k bath i mnd visstnok. Hvor sant det er vet jeg ikke..men min kjære lurte på å bli sjafør også hehe..av og til..uaktuell..2 jobber i Thailand er vel drøyt..en stund siden det btw..
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#6

Tror nok det kan stemme at de har tjent godt i Uber. Mange av de jeg har kjørt med har veldig fine biler (selv om jeg alltid har valgt billigste alternativ). Av de jeg har snakket med virker det som om de har ålreite jobber på dagtid, men kjører Uber på fritida. Noen av dem har snakket så godt engelsk at de må ha bodd i utlandet i lengre tid, så jeg tenker nok at dette er sjåfører som aldri i verden ville kjørt taxi med mindre det var gode penger å hente.

Men nå er det slutt på det. Grab benytter seg også av metertaxier, og har nok betydelig flere sjåfører enn hakket dyrere Uber hadde.

Bra for oss som kunder, dog, hvis det funker like bra som Uber.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»