Fotografer verdt å følge

Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#1

Vet ikke om det er noen interesse for det, men det vil vise seg. Starter derfor en tråd med tips om Asia-relevante fotografer verdt å følge. Det er Instagram de fleste bruker, så jeg holder meg til den mest populære bildetjenesten.

Først ut Charles Dharapak fra Thailand. Han foreviger stort sett dagliglivet sitt fra Bangkok og på reiser (han er fotograf for Associated Press, så han kommer seg rundt). Han har et veldig godt blikk for detaljer, og er flink til å fange stemninger og følelser. Bildene tilhører stort sett genren gate-/dokumentarfotografering.

Her er Instagram-kontoen.

Sleng ut tips hvis dere har noen.
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#2

Alan Schaller er fin. Fotojournalist og gatefotograf med base i London.

https://www.instagram.com/alan_schaller/
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#3

Han her er også ålreit. Vunnet en del priser. Fra Thailand.

https://www.instagram.com/tavepong_street/

(Alt jeg legger ut kommer til å være innen dokumentarfoto/street/fotojournalistikk, da jeg synes det meste annet er dørgende kjedelig, men andre med andre preferanser kan selvsagt legge ut det de liker).
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#4

Han her er bra.

Og her står det litt om hans Hua lamphong-prosjekt.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#5

Tatsuo Suzuki fra Japan.

Her er hans Instagram-konto.

+ hans tanker om generen han driver med (pakket inn i reklame for det som av mange regnes som gatefotokamera nummer 1).

Her.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#6

Han her nedverdiger seg nok ikke til sosiale medier, men Morten Krogvold er i verdensklasse.

Artikkel med bilder fra hans nylige prosjekt i Nepal.

Her.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#7

Han her er ikke Asia-relevant, men Trond Lindholm har etter hvert blitt en ganske kjent skikkelse i fotomiljøet i Oslo. Blant annet holder han i regi av diverse fotobutikker kurs i gatefotografering (som ofte avsluttes med øl og fotonerding på en brun bule, så det kan anbefales).

Her er hans Streets of Oslo-prosjekt.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#8

Annerledes enn alt over, men kanskje interessant her. Denne franskmannen reiser rundt i Thailand og skriver om landets templer.

Her er artikkelen i KhaoSod.

Her er Instagramsiden.

Et sånt prosjekt er i en fin måte å se landet på.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#9

Ikke følgetips, men gode og elementære fototips.

Her
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

Følger du Brendhagen så er det muligheter å være med mesteren selv på mange flotte turer, som han også legger til Asia av og til. Absolutt en fotograf å følge med på, og ikke minst bli kjent med.




🌞
Svar

Gå tilbake til «Fotografering»