Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Restaurantråden Japansk

Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1101

11 mar 2018, 14:18

Kolami skrev:
11 mar 2018, 11:11
hehe..ja,,rart at man ikke er dau i Thailand..men tanke på hvordan det er og kan være..ikke at Oslo restauranter er noe bedre når det er sagt..spiser ikke på restaurant i oslo lenger.det skal mye til..hehe
Har vel troa på der det er japanske kokker
Og ikke mye servert på samme fatet
På super n er temmlig greit!
Vel her i los på meg blire aldri rått fiskekjøtt
Har vel lest meg noelunde opp,
Man de fleste tåler det meste, så dr de som ikke tåler noe....
Åkesom,
Japsemat smaker ok på bra steder
Men der samme retten har ligget noen dager
Ikke spis slikt i vertfall😏😏
2 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Moo Ping
x 36

11 mar 2018, 18:03

Kolami skrev:
11 mar 2018, 10:06
Ja..det er mye sodium overalt..fuji er en av dem..

Tuna Ichiban ser ut som buffet?
Mulig de også har buffet, men der jeg var , på branchen i Silom Rd, så var det ihvertfall også vanlig bestilling ved bordet. Tror det var ca 4 steder i Bkk for 1 år siden, men vet ikke om de har blitt større og om det er flere steder nå. De hadde ihvertfall ikke brukt mye penger på interiørarktekter og dyre møbler, det var ganske så sterilt. Det som var spesielt i forhold til Fuji var at det visstnok skulle være billigere samt at maten var ferskere..
2 x
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge
x 440

12 mar 2018, 10:00

Sånn i utgangspunktet synes jeg det er lurest å holde seg unna kjedene. Sushi er noe som krever høy kvalitet, og det koster. Selv i Bangkok.

Jeg har aldri blitt dårlig av sushi, og jeg har spist mye, så det frykter jeg ikke, men ofte merker man at fisken ikke er så mør som den skal være.

Noe av den billigere fisken man får i Asia har også litt merkelig konsistens og kvalitet. Det er kanskje en preferanse-greie. Jeg er nok mest vant til fisken de bruker til sushi i Norge.

Her er noen iPhone-bilder av det jeg spiste på EmQuartier. Med to Sapporo kosta det 1978 baht. Sammenlignet med hva man gjerne må betale for tilsvarende kvalitet i Norge er det ikke galt i det hele tatt.

photo.jpg
photo-3.jpg
photo-2.jpg
0 x
Svar

Gå tilbake til «Kultur, mat, skikk og bruk»