Foredrag i Oslo. Kina for dummies 4/11-17

Svar
sattphalat
Innlegg: 139
Registrert: 21 okt 2017, 22:49

#1

Hei
Legger inn en link til et foredrag på Litteraturhuset neste lørdag, 4,11.17.
Kina for dummies.
Kanskje interessant for noen.
Tenker selv at jeg vet det meste om USA, ganske mye om Russland. Men Kina. Nesten ingenting. Mulig jeg går en tur å hører på dette foredraget.

http://litteraturhuset.no/arrangement/a ... r-dummies/
olek
Innlegg: 92
Registrert: 21 okt 2017, 08:35

#2

Kina er veldig spennende. Kom i prat med en nordmann under en av mine thailandsturer, hans oppdragssgiver fikk store deler av sine varer produsert i Kina, og Thailand var en pitstop på vei hjem etter å ha vært på fabrikkbesøk og inspisert forholdene og kvaliteten på produktene.

Selv har jeg ansvaret for kjøp og innførsel av EMV - eller Egne MerkeVarer - hos min arbeidsgiver. Mye av dette er produsert i Kina. Utfordringen er slett ikke knyttet til kvaliteten på produktene for den er meget bra, særlig relatert til pris, men på logistikken og lang ledetid, samt kulturforskjellene når det kommer til samhandlingen rundt det meste underveis, helt fra bestillingen er gjort og til containeren er meldt ankommet havna i Malmø. Vi har et eget kontor i Kina med nordisk supervisor som tar seg av en del av dette, samt inspeksjoner på produksjonsstedene, så denne type turer kan jeg nok dessverre skyte en lang hvit pil etter.
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»