Innsjekkingsfrister

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Svar
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Sjekker innsjekkingsfrister da flyet ser ut til å være kraftig forsinket imorgen. Det jeg ikke visste er at innsjekking fra Thailand for Norwegian er 3 timer!

Det er kanskje flere som ikke har fått med seg det? Har jo alltid vært ute i god tid, så det har ikke vært noe problem, men imorgen kunne jeg ha tenkt meg å komme litt senere, men ser ut til at jeg er nødt til å stikke avgårde til samme tid som planlagt uansett.
254E9780-851A-4963-A732-661B18E05A18.png
🌞
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#2

Det er vel generelt 3 timer på utenlandsreiser fra Swumpy? Men uansett så stenger vel ikke innsjekkinga før ca 45 minutter før avgang eller?
No one here gets out alive...
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#3

Hvis du sjekker inn online hos Norwegian fra Bangkok; må du fortsatt være så tidlig på flyplassen?

Min erfaring med Qatar fra Suvarnabhumi er at så lenge jeg har vært sjekket inn online har jeg ikke trengt være så tidlig. Samtidig er det godt å ankomme flyplassen og se alle de som står i lange køer mens jeg selv bare leverer fra meg bagasjen.

Liker uansett å ha god tid der da man aldri vet hvordan det er igjennom sikkerhetssjekk og passkontroll.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#4

Phay skrev: 17 feb 2018, 17:31 Sjekker innsjekkingsfrister da flyet ser ut til å være kraftig forsinket imorgen. Det jeg ikke visste er at innsjekking fra Thailand for Norwegian er 3 timer!

Det er kanskje flere som ikke har fått med seg det? Har jo alltid vært ute i god tid, så det har ikke vært noe problem, men imorgen kunne jeg ha tenkt meg å komme litt senere, men ser ut til at jeg er nødt til å stikke avgårde til samme tid som planlagt uansett.

254E9780-851A-4963-A732-661B18E05A18.png
Best å være sikker ja. Jeg la egget på en av mine første ferieturer på et luksushotell på Karon Beach for etpar tiår år siden. Hadde med min norske ex og to barn. Vi valgte å ikke følge den avtalte pickup-tiden på hotellet (pakketur), og tenkte å reise inn til flyplassen på Phuket selv. Vi ankom, trodde vi, i god tid med taxi. Kom oss igjennom security-sjekk, men vel framme i skranken fikk vi beskjed om å vente litt. Det ble ringt et sted, og plutselig var det stengt ved innsjekkingen. Da var det faktisk en hel time igjen til avgang.
Vi ble ganske fortvila, og ba om å få komme med allikevel. Det ble ringt igjen, og fikk beskjed om at kapteinen avviste det.

Det ble en dyr lærepenge. Vi reiste tilbake til samme hotell, overnattet en ny natt, og ordnet med en reiseoperatør der. Det kostet oss 150.000 bath å komme oss hjem dagen etterpå, og jeg betalte med et Masterkort (tror bathen stod i 6 kroner). Gutta skulle på skolen dagen etter (dette var i påskeferien), så vi kunne ikke velge og vrake i priser. Hele ferien kom på rundt 300.000 bath..

Så vær obs, og vær ute i god tid. Men tre timer synes jeg nå var veldig romslig. Da er det vel kalkulert inn store køer og en ganske langsom prosess.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#5

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#6

Det gikk greit, men surra litt for lenge med dama, istdenfor å gå rett i sikkerhetskontrollen, så brukte i underkant av 40 min idag før jeg var igjennom passkontrolllen. Ikke noe traffikk ut av bkk, der gikk det kun 25 min fra hotelet nær Terminal 21. Alt i alt så ville jeg ha kostet på meg en fast track neste gang, men ikke gale uansett når man har lounge å gå til.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#7

Hvor kjøper man « fastteack»?
Hva koster det?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#8

Nomade skrev: 18 feb 2018, 01:50 Glad jeg ikke skal reise i dag ja 😎

http://englishnews.thaipbs.or.th/suvarn ... -tomorrow/
Var på flyplassen i går kveld !

Har aldri sett så mange mennesker reise ut

Det krydde!

Tydlig det er kinesisk nyttårshelg!

Det var laaang kø også før en

Gikk trappa til sjekk!

Der sto de og slapp folk oppi puljer !
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «I lufta»