Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

1 year extension, kan samme papirer bli brukt hvert eneste år?

Kolami
x 205

10 feb 2018, 14:03

Jeg lurer på en ting ang. 1 year extension for dere som er gift..

Hvilke papirer må dere fornye hvert eneste år?

Eller kan de samme papirene bli brukt om igjen hvis det ikke foreligger noen ny informasjon?

takk på forhånd..
0 x
Brukeravatar
PiTa
x 68

10 feb 2018, 14:58

Meningen er at du skal verifisere om du har ny adresse eller den gamle.
Den gamle må også verifiseres f.eks gjennom leiekontrakt på bolig, eller om du eller kona eier boligen - ved leie vil nok Immigration også ha ny kopi av huseiers husbok.
De kan også spørre etter nytt bilde av boligen og familien, inkludert deg selv.
Sånn er det iallfall for meg her jeg bor.
Dette er jo nettopp for å vise at det er det samme, eller noe nytt - f.eks et nytt barn i familien.
Om en bruker de samme papirene om igjen år etter år har jo ikke Immigration noen garanti for at det kan ha skjedd noe nytt eller nye konstellasjoner innen familien, derfor må alle opplysninger dokumenteres best mulig.
0 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 695

10 feb 2018, 15:24

Kolami skrev:
10 feb 2018, 14:03
Jeg lurer på en ting ang. 1 year extension for dere som er gift..

Hvilke papirer må dere fornye hvert eneste år?

Eller kan de samme papirene bli brukt om igjen hvis det ikke foreligger noen ny informasjon?

takk på forhånd..
Du må nok ha nye « paprer» på

At du har hatt 440000 i bank i tre mnd

Før fornyelse ( mulig beløpet er litt

annerledes!

Eller at du som da må væra over 50 år

Har eks antall kroner i trygd eller pensjon

Verifisert av den norske ammbasaden

Pluss da addresse bevis ( blå bok)

Eller leiekontrakt mm

Svaret er du må fornye alt vert år!

Tallene finner du korrekt på thai emigration

Webside!

Nå er det mest blitt « datastyrt»

Og emigration har alt på « data»,,,

Og alt går raskere!
0 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Helmax
Moderator
Sted: Hua Hin
x 33

11 feb 2018, 04:59

Fra den tiden jeg selv brukte Marriage visum, så var det kun ekteskapspapirene (naturligvis) og bostedspapirene (pga vi har eget hus) som ikke var nye.

Alt annet må nok være nytt.
Men som så mye annet; spør på imigrasjonskontoret ang. sånne papirer, for de er de eneste som kan gi deg svar på det du lurer på om fornyelse av alle typer visum osv.
0 x
Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. Hehe
Kolami
x 205

11 feb 2018, 08:44

Så det betyr i klartektst at jeg søker "non img marriage visa" hvert eneste år med tilsvarende dokumentasjon selv om de kaller det 1 year extension..herregud..jeg er så fucka at det er ikke mulig..

Så jeg må i tilegg betale i hytt og vær for å få godkjent hva det angår dokumentasjon. At jeg aldri innså hva som ville skje..dummpkopf x1000 :roll:
0 x
Thaibreak
x 542

11 feb 2018, 09:44

Forlengelsene for marriage kan være en utfordring, Kolami. Det er faktisk flere som heller velger retirement-forlengelser, om de kan velge, fordi det er mer styr å få godkjent forlengelser for marriage.

Bilder av husnummer, leilighetsnr etc, og begge to avbildet utenfor og innenfor, en bekreftelse fra naboer, hjemmebesøk etc.. Det er mange steder strammet inn på kravene.

Så det er mye man må presentere på nytt hver gang, dessverre. En hovedgrunn til at dette er mer omfattende å få godkjent, er nok for å hindre at man får forlengelser etter at man er skilt, eller har splittet opp. For havarerte ekteskap er vel ikke helt uvanlig i Thailand heller ;)
1 x
Kolami
x 205

11 feb 2018, 12:03

Thaibreak skrev:
11 feb 2018, 09:44
Forlengelsene for marriage kan være en utfordring, Kolami. Det er faktisk flere som heller velger retirement-forlengelser, om de kan velge, fordi det er mer styr å få godkjent forlengelser for marriage.

Bilder av husnummer, leilighetsnr etc, og begge to avbildet utenfor og innenfor, en bekreftelse fra naboer, hjemmebesøk etc.. Det er mange steder strammet inn på kravene.

Så det er mye man må presentere på nytt hver gang, dessverre. En hovedgrunn til at dette er mer omfattende å få godkjent, er nok for å hindre at man får forlengelser etter at man er skilt, eller har splittet opp. For havarerte ekteskap er vel ikke helt uvanlig i Thailand heller ;)
Ja,,jeg her sett litt på det..jeg har noen år til jeg runder 50 år..så jeg får vel..jeg får legge opp papirer som gjør det lettere neste år tenker jeg..så da går det vel raskere på en måte..Ting går som regel raskere neste gang...

Stramme inn på kravene? Jeg vet ikke hva det betyr, men 1 year extension med samme bevisdokumentasjon som non img marriage visa er vel overdrevet når man allerede har gjort dokumentasjonen i grunn allerede 1ste gang.

Men å gi samme type dokumentasjon år etter år vitner vel heller om stagnasjon og mangel på kontroll enn at de skal luke ut det de ikke ønsker etter 10 år skal man fortsette enda 10 år? Det må vel være som andre har påpekt, de vil ikke ha oss i Thailand..

De mest iherdige klorer seg fast uansett, så de burde vel strengt tatt bli strengere generelt hva det angår visa, når man ser på hva som skjer i Laos og Kambodia.
0 x
Thaibreak
x 542

11 feb 2018, 16:47

Som nevnt strammes det inn for at det nettopp ikke skal gå noen automatikk i fornyelsene. Det er mange som splittes underveis, separeres, skilles, som ellers kunne fått ett års nytt opphold på feil grunnlag. Kanskje over flere år.

Flere immigrasjonskontorer har strammet inn på dette med å f.eks ha med en bekreftelse fra en nabo i søknaden, en slektning e.l. (evt. personlig oppmøte av dem), eller personlig oppmøte av kona etc., som viser at man fortsatt er sammen. Samme med bildene som skal tas som viser at man fortsatt bor sammen på stedet etc. Noen gir heller ikke forlengelsen før immigrasjonen selv har gjort et hjemmebesøk.
Da kan man ikke la det gå automatikk i fornyelsene.

Traurig ja, men det er sikkert gjort fordi det tidligere har blitt gitt fornyelser på feil grunnlag.
0 x
Kolami
x 205

12 feb 2018, 03:45

Thaibreak skrev:
11 feb 2018, 16:47
Som nevnt strammes det inn for at det nettopp ikke skal gå noen automatikk i fornyelsene. Det er mange som splittes underveis, separeres, skilles, som ellers kunne fått ett års nytt opphold på feil grunnlag. Kanskje over flere år.

Flere immigrasjonskontorer har strammet inn på dette med å f.eks ha med en bekreftelse fra en nabo i søknaden, en slektning e.l. (evt. personlig oppmøte av dem), eller personlig oppmøte av kona etc., som viser at man fortsatt er sammen. Samme med bildene som skal tas som viser at man fortsatt bor sammen på stedet etc. Noen gir heller ikke forlengelsen før immigrasjonen selv har gjort et hjemmebesøk.
Da kan man ikke la det gå automatikk i fornyelsene.

Traurig ja, men det er sikkert gjort fordi det tidligere har blitt gitt fornyelser på feil grunnlag.
Jeg er i systemet, har hatt den samme adressen i flere år, det samme gjelder min kone..hva er det de trenger å vite? De kan visstnok se alt. Allikevel, så er det utløst. Men, jeg føler at det ikke gjelder marriage visa, men i thaisamfunnet generelt..løsningsorientert og problemløsning er vel også noen ord de ikke har på thai tenker jeg..
0 x
Thaibreak
x 542

12 feb 2018, 11:07

Det de trenger å vite ved neste korsvei, er om dere faktisk fortsatt er sammen og gift 😊

Men joda, jeg skjønner absolutt hva du mener.
0 x
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»