Luftforurensning i Bangkok

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

Det er som med innvandringspolitikken, der man kjører Frp i bresjen, mens resten av de folkevalgte er enige, men kan ikke si det så høyt, men faktisk det MDG får skylda for i Oslo er det stort sett bred enighet om, faktisk.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#12

Nå har dere fått meg igang..så nå skal dere få :lol:

Det er noen områder som er verre en andre i Bangkok..men jeg leger merke til denne lukta som kommer fra tomgangskjøringen..den er faen meg ræva..og ingen thaier bryr seg..

Og de burde forby store biler, SUV, og store pickuper feks i Bangkok..

Gi kraftige bøter til taxier, minivans og pickuptransporter som lar kjøretøyet gå på tomgang ved ulike bts, buss og andre steder hvor det ferdes mye folk..
Og de burde gi alle kjøretøy som leverer post en like stor bot der de lar kjøretøyet putrer, og det kommer alltid mørk eksos ut av disse kjøretøyene..disse sjaførene er faen meg noen søppel uansett..jeg har tilgode å se de ta hensyn til små barn enda ved condoen vi bor, de senker aldri farten..alltid hurry hurry..avskum..

Sette opp prisen på bomstastasjoene....de er latterlig lave i Bangkok..

Til sist jeg tror ikke thaier flest vet hva forurensning er.....noen går jo med 7 8 amuletter som skal beskytte dem..så jeg vetta faen hva de driver med..

Men når det er sag,t så er 40 45'? millioner thaier som har astmaligende synptomer i Thailand..jeg har skrevet om det tidlgiere i en annen fora..og samtlige barn i Bangkok har det..så det er ikke noe nytt btw..har du barn i Bangkok så blir de nok aldri bra når de blir voksne..det er ett faktum..og de må mest ta medisiner under oppveksten, hvis foreldrene har råd da..

Bangkok er fucked up..jeg håper å komme ut herfra om ca 10 år eller tidligere..hvis det ikke skjer noen faktiske endringer...det går bare en vei når det er kjøretøy overalt og flere blir det jo hver eneste år..ikke nok med det, men alle skal ha 1 bil og 1 motorsykkel..det blir en god del kjøretøy..
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#13

Det er bare for mange biler i bkk

Som forlengst er ødelagt!

Ingen ting vil skje for og begrense dette

På lenge!!

Lenge...
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#14

Vi ødelegger kloden. Det viser seg allerede. Deres barn og barnebarn kommer virkelig til å få svi. Tiltakene som vil fungere koster for mye i det personlige ubehaget MDG hele tiden vil prakke på oss, så vi gir heller gass på vei ned, mens vi krysser fingra og håper Elon Musk kan hjelpe oss med å få evakuert planeten i tide.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#15

Noodle skrev: 09 feb 2018, 16:58 Vi ødelegger kloden. Det viser seg allerede. Deres barn og barnebarn kommer virkelig til å få svi. Tiltakene som vil fungere koster for mye i det personlige ubehaget MDG hele tiden vil prakke på oss, så vi gir heller gass på vei ned, mens vi krysser fingra og håper Elon Musk kan hjelpe oss med å få evakuert planeten i tide.
Det gjør vi ja. Ikke tilfeldig at smog`en har tatt overhånd i flere storbyer. Men heldigvis finnes det håp. I Beijing begynner man nå å få litt kontroll på problemet, byen som kanskje har vært verst utsatt for smog. Men de har fortsatt en lang vei å gå.

https://www.reuters.com/article/us-chin ... SKBN1EN0ZJ
Brukeravatar
jern45
Innlegg: 127
Registrert: 21 okt 2017, 07:00

#16

Løsningen på forurensingen fra bilmotorer er der, den er bare foreløpig bremset kraftig av kapitalismens klamme hånd. Ta for eksempel ladbare elektriske biler med store nok batterier. Det er bare en leverandør av biler med tilstrekkelig kapasitet på markedet, og det er en dritdyr luksusbil( bortsett fra for nordmenn) og det løser jo ingen forurensningsproblemer. Hva om varebiler hadde fått skikkelige batterier som hadde holdt e hel arbeidsdag? Teknologien er der, batteriene fins, men bilindustrien vil ikke, for de tjener på oljeskift og kort levetid på forbrenningsmotoren. Og ingen presser bilindustrien til å lage skikkelige hydrogen eller batteribiler til folk flest. Så da er det jo bare å vente da, ta på seg gassmaska, og vente til korrupte politikere tvinger bilindustrien til å levere det beste de kan, ikke vareelbiler som klarer max 100 km.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#17

Det handler mest om at det å eie og kjøre egen ikke er en folkerett! Men bilen har kanskje vært det største bidraget til økonomisk vekst og produksjon i forrige århundre, så det sitter nok fortsatt langt inne å gjøre noe med det på kort sikt. Samtidig så skvises landsbygda med stadig dårligere offentlig transport, og flytter mer og mer viktige funksjoner inn til større bysentrum og kommunessenter. De største byene er for trege til å gi gode ok tilbud til folk som vil inn og ut i forbindelse med jobb og fritid. Hvem ønsker å ta østfoldbanen eller komme fra vest hver jævlade dag til jobb? En blir jo skyggeredd av mindre, og stå en halvtime medden gjengen der, så er man ikke klar for å yte sitt ytterste på jobb ihvertfall.

Men Norges problemer er jo bare flisespikkeri i forhold til resten av verden med alle sine millionbyer og dårlige bilparker
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#18

Nå begynner noen og våkne!
Får pusteproblemer i bkk ,
Unngår og reise inn,
Drar inn helst på søndager!
Mendet er en artikkel i bkk post i dag!
Og mye i thai aviser!
De higlighter forurensningen i luft
Uten forslag til bedring!
Hva som vil bli gjort er uvist
Men det er et gedigent problem blitt
Vedlegg
9D7EC57B-8E1F-47CC-985E-A8EA4CAEE676.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#19

Kolami skrev: 09 feb 2018, 08:34 Nå har dere fått meg igang..så nå skal dere få :lol:

Det er noen områder som er verre en andre i Bangkok..men jeg leger merke til denne lukta som kommer fra tomgangskjøringen..den er faen meg ræva..og ingen thaier bryr seg..

Og de burde forby store biler, SUV, og store pickuper feks i Bangkok..

Gi kraftige bøter til taxier, minivans og pickuptransporter som lar kjøretøyet gå på tomgang ved ulike bts, buss og andre steder hvor det ferdes mye folk..
Og de burde gi alle kjøretøy som leverer post en like stor bot der de lar kjøretøyet putrer, og det kommer alltid mørk eksos ut av disse kjøretøyene..disse sjaførene er faen meg noen søppel uansett..jeg har tilgode å se de ta hensyn til små barn enda ved condoen vi bor, de senker aldri farten..alltid hurry hurry..avskum..

Sette opp prisen på bomstastasjoene....de er latterlig lave i Bangkok..
Dette er selvsagt utopiske tanker som ikke er mulig å gjennomføre. Er ikke enig i att det er latterlig billig i bomstasjonene, må jo se på kjøpekraften til den jevne Bangkok-beboer....
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#20

Nomade skrev: 12 feb 2018, 08:54 Dette er selvsagt utopiske tanker som ikke er mulig å gjennomføre. Er ikke enig i att det er latterlig billig i bomstasjonene, må jo se på kjøpekraften til den jevne Bangkok-beboer....
Jo, det er latterlig billig med tanke på hvor mye luksuskjøring thaiene driver med....de ser ut til å ha råd til det meste...det er jo det som er problemet..det er for billig og lettvint..
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»