Hvem har erfaring med å få sertifikat på bil i Thailand?

Svar
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#1

Jeg trenger noen som har erfaring rundt dette spørsmålet. Til nå har jeg fått omtrent 10 ulike versjoner av 10 ulike personer..Jeg har en formening over hva de trenger..men jeg vil høre fra noen som vet bedre..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Enkelt forklart.
Kopier av pass hovedside og innreise/visum
Bosteds bekreftelse/residence certificate eller gul husbok
Gyldig internasjonalt sertifikat
Legeerklæring fra lokal clinic for bil ikke eldre en en måned
Møte opp på nærmeste Traffikstasjon og fyll ut skjema som best gjøres med en Thai, da skjemaene er på Thai.

Ellers er det mange agenter som gjør jobben for deg pluss minus 3 500,- baht.

Lykke til
🌞
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#3

Dersom du skal ha for både bil og motorsykkel må du ha 2.stk. kopier av alt.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

Supert :D
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#5

Er det mulig å få tatt sertifikat på turist visum?
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#6

anmeno skrev: 08 jan 2024, 12:12 Er det mulig å få tatt sertifikat på turist visum?
Ja ingen forskjell annet enn at ved fornyelse får man 2 år igjen, istedenfor 5 ved langtidsvisum.
🌞
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#7

2 kopier av pass og Gul bok og 730 thb for sertifikat for motorsykkel og bil. Noen latterlig enkle syn og reaksjonstester og et foto, og så var 2 nye sertifikater i handa. Slapp til og med å se trafikk film en times tid denne gang. Legeattest kostet 180 thb.:lol:
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#8

Mitt 5-års førerkort gikk ut i fjor høst, men det er noe usikkert når neste tur til Thailand blir....

Er det noe problem å få residence certificate på immigrasjon på et 90 dagers non immigrant visum fra ambassaden i Oslo?
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Nomade skrev: 21 feb 2024, 15:48 Mitt 5-års førerkort gikk ut i fjor høst, men det er noe usikkert når neste tur til Thailand blir....

Er det noe problem å få residence certificate på immigrasjon på et 90 dagers non immigrant visum fra ambassaden i Oslo?
Normalt så trenger du bevis på bosted, pass, kopi pass, 2 bilder, fylle ut søknad på ditt "lokale" emigrasjons kontor, og betale gebyret. Hva slags innreise visum eller visa exempt har ikke noe betydning.

Fant denne beskrivelsen

Jeg har hatt med meg kopi av leiekontrakt og bekreftelse fra utleier når jeg ikke har hatt husbok og har vært på turist visum eller visa exemption. Har ikke vært på ambassaden for noe bekreftelse. Emigrasjonen iHua Hin har vært veldig enkle og greie å ha med å gjøre.


https://tdl-service.com/thai-residence- ... n-bangkok/
🌞
Svar

Gå tilbake til «Generelt»