Cheapest place to retire in world

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Rimeligste sted i verden å pensjonere seg!

Mange flotte steder å velge i, men er det noen steder som Er bedre enn Thailand?

Hvilke kriterier setter dere høyest med tanke på en pensjon tilværelse i uandet? For meg så ble det tilfeldig at det ble Thailand, når jeg egentlig var på vei til Brasil. Idag er jeg fornøyd at det ble Thailand, selv om det er mange ting som ikke er perfekt der, så er det det minst kompliserte landet med tanke på leve i mine øyne. Vet at det er mange som ikke er enig i det, men det er min erfaring. Med flere ruter som flyr direkte mellom Oslo og Bangkok, så.
blir det enda bedre.

After spending the majority of life working long hours at jobs that leave us exhausted by day’s end and unable to truly enjoy the spoils of our efforts, it’s understandable why so many people try to make the most out of their later years. And the best way to do that is by finding a nice, cheap place to retire where our buck gets us as much bang as possible.
https://za.investing.com/magazine/cheap ... nP8ddzZXUH
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#2

Hua Hin og Da Nang var missplassert i denne lista..lista inneholdt steder som er rik på svært mye..Hua HIn og Da Nang er det jeg vil si; "Have nothing" på thay.. ;)
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Kolami skrev: 05 nov 2023, 18:18 Hua Hin og Da Nang var missplassert i denne lista..lista inneholdt steder som er rik på svært mye..Hua HIn og Da Nang er det jeg vil si; "Have nothing" på thay.. ;)
Hua Hin Har mye å by på, men det er jo avhengig av personlige preferanser hva man har behov for og hva man ønsker.

Etter å fartet rundt hele Thailand, så er ikke Hua Hin nederst på lista, og fungerer fint som en base om man er litt aktiv og i tillegg pendler litt til Norge.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

Phay skrev: 05 nov 2023, 22:23 Hua Hin Har mye å by på, men det er jo avhengig av personlige preferanser hva man har behov for og hva man ønsker.

Etter å fartet rundt hele Thailand, så er ikke Hua Hin nederst på lista, og fungerer fint som en base om man er litt aktiv og i tillegg pendler litt til Norge.
Jeg tenker på sammenligningen av de stedene som er ramset opp..Sammenligner du med Hua Hin med resten av Thailand så blir det noe annet..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Kolami skrev: 07 nov 2023, 23:29 Jeg tenker på sammenligningen av de stedene som er ramset opp..Sammenligner du med Hua Hin med resten av Thailand så blir det noe annet..
Da er jeg spent på hvilke steder du ville foretrukket.

Mange steder på listen jeg ikke har vært, men Thailand har blitt mitt hjemland enn så lenge, men ikke 100%, har en fot i Morge også.

Om jeg noen gang skulle bodd i en Storby, Kuala Lumpur, men å bo i noen andre land permanent, tror jeg ikke frister overhode, men å reise på ferie helt klart mange av de nevnte plassene er attraktive. Noe av det mest eksotiske landet og vennlige landet jeg har vært i som er nevnt, er Oman. Helt fantastisk land med store kontraster, og reiser gjerne tilbake.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#6

Phay skrev: 08 nov 2023, 12:04 Da er jeg spent på hvilke steder du ville foretrukket.

Mange steder på listen jeg ikke har vært, men Thailand har blitt mitt hjemland enn så lenge, men ikke 100%, har en fot i Morge også.

Om jeg noen gang skulle bodd i en Storby, Kuala Lumpur, men å bo i noen andre land permanent, tror jeg ikke frister overhode, men å reise på ferie helt klart mange av de nevnte plassene er attraktive. Noe av det mest eksotiske landet og vennlige landet jeg har vært i som er nevnt, er Oman. Helt fantastisk land med store kontraster, og reiser gjerne tilbake.
Jeg, som med mange andre stiller oss ett spørsmål ofte. Hvor kan vi bosette oss i Thailand? Det er en kunst det å være i landet over flere år. Bangkok blir det naturlige valget etter min mening. Idag er ikke Thailand så attraktivt for europere lenger dessverre. For mange såklart, men jeg ser ikke flere eropere rundt her jeg bor. Kun flere kinesere..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

Kolami skrev: 21 des 2023, 08:45 Jeg, som med mange andre stiller oss ett spørsmål ofte. Hvor kan vi bosette oss i Thailand? Det er en kunst det å være i landet over flere år. Bangkok blir det naturlige valget etter min mening. Idag er ikke Thailand så attraktivt for europere lenger dessverre. For mange såklart, men jeg ser ikke flere eropere rundt her jeg bor. Kun flere kinesere..
Bangkok om man liker storbyer, men da hadde mitt valg falt på Kuala Lumpur lett. Det er renere, bedre gater, Traffikken er bedre, det internasjonale kulinariske kjøkkenet er bedre, og kostnadsnivået for en litt høyere standard er eller var ganske likt med BKK.

Men med ett stort landstykke i konas navn, og bygge på landsbygda kan man få alt man har behov for og god standard. Men det er jo avhengig av mange faktorer for at man skal lykkes.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#8

Phay skrev: 21 des 2023, 10:19 Bangkok om man liker storbyer, men da hadde mitt valg falt på Kuala Lumpur lett. Det er renere, bedre gater, Traffikken er bedre, det internasjonale kulinariske kjøkkenet er bedre, og kostnadsnivået for en litt høyere standard er eller var ganske likt med BKK.

Men med ett stort landstykke i konas navn, og bygge på landsbygda kan man få alt man har behov for og god standard. Men det er jo avhengig av mange faktorer for at man skal lykkes.
Jeg ser den..
Bill
Innlegg: 90
Registrert: 21 okt 2017, 10:12

#9

700 meter over havet på filippinene
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#10

Bill skrev: 26 des 2023, 02:41 700 meter over havet på filippinene
Billig? :lol: :lol:
Svar

Gå tilbake til «Generelt»