Beste flyselskap Oslo - BKK - Oslo 23-24

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#11

Phay skrev: 09 nov 2023, 14:05 Tull 😁 Norwegian var det beste vi hadde for en rimelig pris og direkte. Kjøpte enten economy for tur retur under 4000,- eller premium for under 10 000 inkluder lounge i Oslo. Norwegian var fantastiske, og håper Norse får rotfestet til å fortsette fra oktober til april.
Så lenge flyene til Norwegian tok av til cirka korrekt tid var de ok å fly med. Men etter å ha blitt utsatt for flere store forsinkelser, som de hyppig hadde, og opplevd kaoset og mangel på informasjon og service som da oppsto, bleknet begeistringen for de. :P
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#12

INKOGNITO skrev: 10 nov 2023, 05:34 Så lenge flyene til Norwegian tok av til cirka korrekt tid var de ok å fly med. Men etter å ha blitt utsatt for flere store forsinkelser, som de hyppig hadde, og opplevd kaoset og mangel på informasjon og service som da oppsto, bleknet begeistringen for de. :P
Jeg hadde bare ett tilfelle på mine flyvninger når jeg pendlet, og fikk mer igjen enn jeg og madammen hadde betalt for turen tur retur.

Har alltid noen dager extra når jeg reiser, så slike forsinkelser tar jeg med knusende ro. Kan også bestille ny avreise med annet flyselskap om forsinkelsen blir omfattende. Reiser lett så bagasjen kan bli hentet senere eventuelt om det ikke er mulig å få den ut.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#13

Phay skrev: 09 nov 2023, 14:05 Tull 😁 Norwegian var det beste vi hadde for en rimelig pris og direkte. Kjøpte enten economy for tur retur under 4000,- eller premium for under 10 000 inkluder lounge i Oslo. Norwegian var fantastiske, og håper Norse får rotfestet til å fortsette fra oktober til april.
Nei..Jeg var på vei å bytte flyselskap før Covid slo til. De to siste flyvingene med Norwegian til Bangkok var ett rent helvete..Det var dårlig mat, dårlig rengjøring, dårlig besetning, utslitte fly mm..

Jo, det var bra enn periode til det var utstlitt og møkkete..enig der 8-)
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#14

Montro hva prisnivået blir. De får kanskje lavere drivstoffutgifter om de får kortere vei.
Ha ellers en god jul
https://www.hangar.no/thai-airways-tilb ... de-sommer/
Screenshot_20231224_182206_Chrome.jpg
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

Norse har utvidet tilbudet med sommer rute to ganger i uka også, så nå begynner det å ta seg opp igjen.

Fløy Norse hjem til jul, og det var deilig å fly direkte igjen, men støl i rumpa av økonomi setene. Kona fløy litt senere, og hadde en tre seter for seg selv, så veldig fornøyd

Min konklusjon er: Norse er greit fordi det er direkte rute, og litt rimeligere om man får tak i billigste billetter.

Benplass bra
Mat gjennomsnittlig
Minus fikk ikke kaffe eller påfyll av vann, det måtte man kjøpe eller fylle bak på kjøkkenet.
Ankom Grdemoen 1/2 time før planlagt.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#16

Phay skrev: 25 des 2023, 08:34 Norse har utvidet tilbudet med sommer rute to ganger i uka også, så nå begynner det å ta seg opp igjen.

Fløy Norse hjem til jul, og det var deilig å fly direkte igjen, men støl i rumpa av økonomi setene. Kona fløy litt senere, og hadde en tre seter for seg selv, så veldig fornøyd

Min konklusjon er: Norse er greit fordi det er direkte rute, og litt rimeligere om man får tak i billigste billetter.

Benplass bra
Mat gjennomsnittlig
Minus fikk ikke kaffe eller påfyll av vann, det måtte man kjøpe eller fylle bak på kjøkkenet.
Ankom Grdemoen 1/2 time før planlagt.
Vondt i ræva ja..høres ikke deilig ut :lol: :lol: Det skjedde på Norwegian ett par ganger også..Men aldri med Finnair..


Så på prisene til Norse..budsjett 7k og 15k for premium..dobbel pris på premium er jo ekstremt..jeg tok bare en dato i Juni btw..Jeg velger nok Finnair igjen..hvis Norse ikke blir bedre for min del,,,
gunners
Innlegg: 513
Registrert: 26 des 2017, 21:14

#17

Er det noen som har kjennskap til om det går regulære flyavganger mellom
Bangkok og Cebu på Filippinene.
Det gjorde det for en del år siden, men er usikker på om slik rute eksisterer idag..
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#18

gunners skrev: 25 des 2023, 18:48 Er det noen som har kjennskap til om det går regulære flyavganger mellom
Bangkok og Cebu på Filippinene.
Det gjorde det for en del år siden, men er usikker på om slik rute eksisterer idag..
Tviler..er nok transit eller annet sted..
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#19

gunners skrev: 25 des 2023, 18:48 Er det noen som har kjennskap til om det går regulære flyavganger mellom
Bangkok og Cebu på Filippinene.
Det gjorde det for en del år siden, men er usikker på om slik rute eksisterer idag..
I flg "finn.no" går minst 3 selskap og pris tur/retur ca 1.900 med flytid 3.30 timer :-)
gunners
Innlegg: 513
Registrert: 26 des 2017, 21:14

#20

Takk for svar. Er nok ingen regulære direkte
Flights mellom Bangkok og Cebu lenger
men ruter med mellomlanding
I Manila, eller via Singapore til
Mactan Int. Airport.

Hadde tidligere gull kort med
Qatar Airways, men det var en god stund før covid tiden. Antar det er tidsbegrensning på slike kort.
Svar

Gå tilbake til «I lufta»