Oppskrift giftemål på Filippinene - hva trenger vi?

RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#41

Vet ikke hvor lang tid man har på seg fra man får innvilget familiegjenforening til man må være innenfor grensene desverre. Men jeg mener å huske at det var 3 måneder.

Fikk en STOR overraskelse i går. Kom en epost fra Skatteetaten om at jeg hadde et elektronisk brev. Regnet med at det var en bekreftelse på at de har fått papirene for registrering av ekteskapet i Norge. Logget inn og sjekket brevet. Jaggu hadde de fullført hele greia og ekteskapet er nå registrert i Norge! Så det tok 2,5 uke og ikke 11 uker slik jeg fikk opplyst. Veldig bra!

Blir å forberede søknad om familiegjenforening nå, så får vi se hva saksbehandlingstiden der er.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#42

Da kan jeg senke skuldrene litt til. Fikk nytt brev fra NAV torsdags kveld om at frivillig medlemskap i Folketrygden er innvilget. Så nå er det ikkeno stress videre.

Regner med vi ordner med søknad om familiegjenforening i slutten av August. Ikke noe stress med det siden UDI har stans i begandling av 2023 søknader til da uansett.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Generelt»