Bangkok Bank`s valutakalkulator omregner nå inntastet overføringsbeløp etter seddelkurs

Svar
ha96
Innlegg: 67
Registrert: 07 jun 2020, 04:05

#1

Er det andre som har sette denne endringen som har skjedd løpet av få dager og eventuelt vet hvorfor!
Jeg fikk mildt sagt sjokk :shock: da jeg som vanlig i dag (ukentlig) ville sjekke overføringskursen ved og legge inn en vanlig månedlig pensjonsoverføring via nettbank i Norge og bank konto i Bangkok Bank også at beløpet var halvert fra forrige uke?
Noen som vet hva denne foruroliggende handlingen fra Bangkok Bank betyr? NB! SCB hadde forøvrig samme "systemet" som forrige uke!
ha96 :)
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#2

ha96 skrev: 15 jun 2023, 17:38 Er det andre som har sette denne endringen som har skjedd løpet av få dager og eventuelt vet hvorfor!
Jeg fikk mildt sagt sjokk :shock: da jeg som vanlig i dag (ukentlig) ville sjekke overføringskursen ved og legge inn en vanlig månedlig pensjonsoverføring via nettbank i Norge og bank konto i Bangkok Bank også at beløpet var halvert fra forrige uke?
Noen som vet hva denne foruroliggende handlingen fra Bangkok Bank betyr? NB! SCB hadde forøvrig samme "systemet" som forrige uke!
ha96 :)
Det er en stund siden NOK har vert så høy mot Bht som i dag på TT overføring.

https://www.bangkokbank.com/en/Personal ... ange-Rates

https://www.scb.co.th/en/personal-banki ... rates.html
ha96
Innlegg: 67
Registrert: 07 jun 2020, 04:05

#3

Ja, men Ikke hvis du bruker deres (Bankok Banks) valutakalkolator og legger inn eksempelvis NOK 10000,- (Thb 18000;- :shock: )da får du seddel kursen og ikke overføringskursen med eksempelvis nettbank fra Norge. Det er denne endringen av valutakalkulatoren fra en uke til en annen jeg spør om noen kjenner årsaken til! Dette kan for oss bosatt her være et usikkerhetsmoment i forhold til årlig forlengelse av pensjonsvisa hvis på den dagen immigrasjonsoffiseren er i dårlig humør og ikke kjenner til forskjellen på seddelkurs og TT.
ha96
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

ha96 skrev: 17 jun 2023, 01:13 Ja, men Ikke hvis du bruker deres (Bankok Banks) valutakalkolator og legger inn eksempelvis NOK 10000,- (Thb 18000;- :shock: )da får du seddel kursen og ikke overføringskursen med eksempelvis nettbank fra Norge. Det er denne endringen av valutakalkulatoren fra en uke til en annen jeg spør om noen kjenner årsaken til! Dette kan for oss bosatt her være et usikkerhetsmoment i forhold til årlig forlengelse av pensjonsvisa hvis på den dagen immigrasjonsoffiseren er i dårlig humør og ikke kjenner til forskjellen på seddelkurs og TT.
ha96
Bruke inntekts bekreftelse fra ambassaden, eller vise til via bank bekreftelse hva du har overført hver måned? Ser ikke problemet så lenge du har overført minimums kravet som gift eller pensjons visum.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#5

Phay skrev: 17 jun 2023, 07:37 Bruke inntekts bekreftelse fra ambassaden, eller vise til via bank bekreftelse hva du har overført hver måned? Ser ikke problemet så lenge du har overført minimums kravet som gift eller pensjons visum.
Kan du bruke bankbekreftelse for samtlige overføringer uten å ha 400k i banken?
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»