Reise til thailand og kan få lang mellomlanding

wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#11

sikry skrev: 09 aug 2022, 07:30Flyr Austria da ?
Ja det blir austria fra Oslo
You Never walk Alone :D
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#12

RobertX skrev: 11 aug 2022, 05:01 Yepp og yepp! Avreise Filippinene (Cebu) den 24. august :D

En mellomlanding i Hua Hin for å få kroppen igang igjen etter 2 traurige år i Norge. Det har gjort utrolig godt. Rygg/hofte var veldig smertefulle, leddene verket 24/7 spesielt fingerledd, og høyre skulder var som om den var ute av ledd 24/7. Tok ca 2 døgn før ledd smertene var helt borte. Ca 4 dager så var rygg/hofte helt fin igjen og skuldra er en god del bedre. Så det har vært finfint så langt.

Forhåpentligvis går turen til Cebu greit, men har noen C-momenter der jeg håper går bra. Som uvaksinert må jeg ha endel ting klart for reisen. Har booket karantenehotell for 5 døgn og skal i vei for å booke express RT-PCR test på Bangkok Hospital på morgenen den 23. august. Da gjenstår kun å få spikret One Health Pass. Reiser med Singapore Airlines via Singapore og så med Scoot (underselskap av Singapore AIrlines) direkte til Cebu. Blir en 12 timers venteperiode på flyplassen i Singapore, men det skal nå gå greit håper jeg. Skal kjøpe meg lounge tilgang så jeg kan slappe av der.
Jeg leser mellom linjene at det er en som angrer på at han flyttet tilbake til Norge ;)
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#13

anmeno skrev: 12 aug 2022, 11:55 Jeg leser mellom linjene at det er en som angrer på at han flyttet tilbake til Norge ;)
Vel, jeg kan ikke si jeg angrer for det handlet endel om det sosiale og at gamlemor satt alene hjemme i Norge mens C19 fryktbarometeret i media gikk til uante høyder. Jeg satt jo egentlig bare og ventet på å få reise til Filippinene da og tenkte det var like greit å stikke hjemmom til Norge i påvente av reise til Filippinene. Lite ante jeg at det skulle ta vinter og vår x 2 før jeg kunne gjenomføre reisen :lol:

Men dette er nå ikke min tråd, så holder det kort. Lykke til med tur til wiking!
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#14

Hei R.
Spm. Flyr flyene over Ukraina nå og deretter inn i Rusland?
Krigen.... :? :?
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#15

MrDemongas skrev: 15 aug 2022, 09:14 Hei R.
Spm. Flyr flyene over Ukraina nå og deretter inn i Rusland?
Krigen.... :? :?
Det kan du enkelt sjekke selv ved å gå inn på https://www.flightradar24.com/

Vedlagt er skjermkopi fra akkurat nå og som du ser så er det 0 fly over Ukraina
Screenshot 2022-08-15 at 15.37.37.png
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#16

Takk, den var nyttig!
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#17

RobertX skrev: 15 aug 2022, 05:37 Vel, jeg kan ikke si jeg angrer for det handlet endel om det sosiale og at gamlemor satt alene hjemme i Norge mens C19 fryktbarometeret i media gikk til uante høyder. Jeg satt jo egentlig bare og ventet på å få reise til Filippinene da og tenkte det var like greit å stikke hjemmom til Norge i påvente av reise til Filippinene. Lite ante jeg at det skulle ta vinter og vår x 2 før jeg kunne gjenomføre reisen :lol:

Men dette er nå ikke min tråd, så holder det kort. Lykke til med tur til wiking!
Takker turen skal nok gå bra. Husker jeg rett når du var 2 dager og tok test på værnes før du reiste ned, Mente du sa du tok test på mandag og reiste på Onsdag. Jeg vet jo dem snakker om 72 timer før reise. Jeg skal også ta en test før jeg reiser slik at jeg har papirene klar for flyselskap og myndigheten der nede.
You Never walk Alone :D
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#18

wiking skrev: 15 aug 2022, 21:11 Takker turen skal nok gå bra. Husker jeg rett når du var 2 dager og tok test på værnes før du reiste ned, Mente du sa du tok test på mandag og reiste på Onsdag. Jeg vet jo dem snakker om 72 timer før reise. Jeg skal også ta en test før jeg reiser slik at jeg har papirene klar for flyselskap og myndigheten der nede.
Det stemmer ja! Booket time hos Trondheim Private Legeklinikk i Kongens Gate for mandagen. Svaret kom på kvelden samme dag. Var nedom tirsdag og hentet "fit-to-fly" papiret samt skrev ut test-resultatet fra Helsenorge websiden/appen. Og startet reisen onsdag kl 12.10 om jeg ikke husker helt feil :D

Turen for meg går videre til Filippinene kommende onsdag (24. august). Jeg reiser fra Bangkok via Singapore til Cebu. Er helt uvaksinert for C19 og har sjekket veldig grundig. Singapore Airlines sin webside "Travel Advisory" for reise Bangkok til Cebu viser dette veldig greit. Har booket karantenehotell for 5 døgn og blir hentet av deres sjåfør på flyplassen. Har også sjekket direkte med Mactan Airport og har printet ut epost som bekrefter at jeg kan ankomme som uvaksinert med forutsetning om booket karantenehotell. Må også ha en RT-PCR test innen 48 timer før avreise (eller antigen test innen 24 timer). Jeg stikker på Bangkok Hospital og fikser dette på tirsdagen, og henter "fit-to-fly" papir på morgenen 24. august. Offisielt er det ikke åpent for uvaksinerte å reise inn i Filippinene enda, men Cebu har egne regler. Og skulle ting gå til helvete så er det bare å sette kursen ned til Hua Hin igjen :lol: ikke værste plassen å være "strandet" det.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#19

MrDemongas skrev: 15 aug 2022, 09:14 Hei R.
Spm. Flyr flyene over Ukraina nå og deretter inn i Rusland?
Krigen.... :? :?
Knapt noen flyselskap som får fly over Russland lenger. De fleste flyr sørover over Romania og sørlige Svartehavet. Qatar flyr videre sør-øst over Tyrkia/Irak og nedover til Doha. Finnair følger omtrent samme rute rundt.

Turen gikk egentlig veldig greit med Qatar, men syntes det var litt oppskrytt. Var ok, men ikke mer. Var mindre høy i hatten når jeg fløy hjem til Norge med Norwegian i 2019 og vi fløy så og si eksakt over det stedet der Iran akkurat skøyt ned en amerikansk drone i Gulfen. Den satt dårlig hehe. Tror det var dagen etter at vi fløy over der.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#20

RobertX skrev: 16 aug 2022, 05:01 Det stemmer ja! Booket time hos Trondheim Private Legeklinikk i Kongens Gate for mandagen. Svaret kom på kvelden samme dag. Var nedom tirsdag og hentet "fit-to-fly" papiret samt skrev ut test-resultatet fra Helsenorge websiden/appen. Og startet reisen onsdag kl 12.10 om jeg ikke husker helt feil :D

Turen for meg går videre til Filippinene kommende onsdag (24. august). Jeg reiser fra Bangkok via Singapore til Cebu. Er helt uvaksinert for C19 og har sjekket veldig grundig. Singapore Airlines sin webside "Travel Advisory" for reise Bangkok til Cebu viser dette veldig greit. Har booket karantenehotell for 5 døgn og blir hentet av deres sjåfør på flyplassen. Har også sjekket direkte med Mactan Airport og har printet ut epost som bekrefter at jeg kan ankomme som uvaksinert med forutsetning om booket karantenehotell. Må også ha en RT-PCR test innen 48 timer før avreise (eller antigen test innen 24 timer). Jeg stikker på Bangkok Hospital og fikser dette på tirsdagen, og henter "fit-to-fly" papir på morgenen 24. august. Offisielt er det ikke åpent for uvaksinerte å reise inn i Filippinene enda, men Cebu har egne regler. Og skulle ting gå til helvete så er det bare å sette kursen ned til Hua Hin igjen :lol: ikke værste plassen å være "strandet" det.
Hei Robert. Karantene for uvaksinerte i Thailand ble jo opphevet i juli. Jeg er også ikke vaksinert for covid
You Never walk Alone :D
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»