Hvor mange har forlatt Thailand og hvor mange er igjen?

Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#31

Det er en evighet siden har vært inne i selve sentrum av Bangkok. Og det er svært glissent der. Kjøpesentra ser mer ut som innendørs marked.

Flaggskipet Paragon ser nesten ut som Tesco Lotus ;) Selvsagt overdrevet, men ikke underdrevet hvor det har forandret seg på over 1 år. Når myndighetene satt igang siste nedstengingen ifjor mars?april?Selv mcdonnalds var lagt ned :o Den var ved en av hovedinngangene. KFC mørklagt. Flere butikker var stengt ned. Tomt flere steder.

Det var en "killer" for Bangkok hva det angår som en internasjonal by. Det var knapt vestlige å se. Jeg ble nesten sjokkert når jeg så en vestlig turist :D

Jeg har aldri sett så lite folk som det var på en travel onsdag. BTS stasjonene var glissent med turister på de vanlige BTS linjene. Det var knapt nok folksomt som kan forvente seg klokken 1530.

Jeg skal ærlig innrømme. Fortsetter dette kan jeg bruke maske hver gang jeg skal ned til Bangkok Sentrum. Så deilig med lite folk og ikke folksomt som tidligere. ;)
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#32

Så et tall i bangkok post for noen dager siden med antallet ankommet thailand 3 første ukene februar. Kom til med hoderekning at 7.000 daglig. Så da er det et stykke igjen til tidligere anslag over turister.
Antar mange enten er hjemvendende thaier, forretningsfolk eller expats i retur etter julefeiring i hjemlandet.
Og, en forholdsvis stor del var russere, noe so spørs vil fortsette om valutaen deres krasjlander.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#33

Så lenge bananer gror og kokkosnøtter er harde og til salgs, da vil Bath styrke seg. Det er tross alt et bananmononarki.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#34

Kolami skrev: 26 feb 2022, 16:41 Det er en evighet siden har vært inne i selve sentrum av Bangkok. Og det er svært glissent der. Kjøpesentra ser mer ut som innendørs marked.

Flaggskipet Paragon ser nesten ut som Tesco Lotus ;) Selvsagt overdrevet, men ikke underdrevet hvor det har forandret seg på over 1 år. Når myndighetene satt igang siste nedstengingen ifjor mars?april?Selv mcdonnalds var lagt ned :o Den var ved en av hovedinngangene. KFC mørklagt. Flere butikker var stengt ned. Tomt flere steder.

Det var en "killer" for Bangkok hva det angår som en internasjonal by. Det var knapt vestlige å se. Jeg ble nesten sjokkert når jeg så en vestlig turist :D

Jeg har aldri sett så lite folk som det var på en travel onsdag. BTS stasjonene var glissent med turister på de vanlige BTS linjene. Det var knapt nok folksomt som kan forvente seg klokken 1530.

Jeg skal ærlig innrømme. Fortsetter dette kan jeg bruke maske hver gang jeg skal ned til Bangkok Sentrum. Så deilig med lite folk og ikke folksomt som tidligere. ;)
var paa pantip samme der som du sier ser ut som spøkelse sted trist men fakta dem har ikke mere penger ikke noen kunder da blir det bare en ting aa stenge
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#35

Det er ikke mange igjen nå føler jeg..det er noen færre av de som har vært her lenge..flere har reist tilbake...de orker ikke Thailand som det er idag..deprimerende..

Har vært litt deppa selv etter at de stengte ned andre gangen..men nå skal jeg tilbake til Norge..

Jeg gruer meg faktisk å komme tilbake til Thailand igjen..jeg synes det går nedover i Bangkok og ellers hver gang jeg kommer tilbake.. den visuelle forurensingen som Thailand gir meg er ekstrem negativt....det er ikke mye pent å se i dette landskapet..men man blir vant med styggdommen hvor de bygger nærme hovedveien og det er så jævlig stygt...Å ta bussen fra Gardemoen er deilig..endelig kan jeg slappe av..Slappe av i bangkok..glem det..
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#36

Jeg har ikke sjekke hvor mange som er igjen i thailand. Men har litt inntrykk at det har tatt seg litt opp. Jeg så en direkte video fra Udon Thani her om dagen. Jeg hadde inntrykk av at det var en del der. Det var jo en sammenkomst på en Norsk bar i Udon Thani. :D Men muligens var det ikke bare Norske der- muligens en del svensker også ....
You Never walk Alone :D
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#37

har igjen ca 2 år igjen + - så blir det flytting til europa nermere min bror, blir godt være nermere hans fam etter nesten 15 år i thailand
Svar

Gå tilbake til «Generelt»