Medisiner i Thailand

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#11

i dag var jeg på nytt goverment hospital
rett ved her, pga sterke rygg smerter og noe på kinnet!, det er vist en form for hudkreft som trenger oppfølging,
mao 2 leger,
jeg ble behandlet med flytende nitrogen på huden, får en krem fra hudspesialisten
på ryggen fikk jeg noen pain killers,
og muskel avslappende
ikke aktuelt og opperere nå
dette hele greia kosta 487 baht
så dette var i vertfall thai pris!
at faranger betaler dobbelt ivertfall her
er ikke tilfelle,
innmari bra detta nye sykehuset,
topp moderne alt hele greia fra ankomst
til jeg reiste 1 time og 20 minutter
særdeles bra leger sykepleiere

uppklaglig!
hadde jeg gjordt dette på privat klinikk
hadde det kosta flesk!🇹🇭🙏❤️
Vedlegg
A546934E-7F9D-434C-8B3C-5F0DEA1CBEF5.jpeg
3CCA314B-4DEE-4E41-91AC-0A15F5BB6320.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#12

Jeg tror jeg legger det ut her- på medisiner i thailand. Jeg lurer litt på hva vi får tak i thailand. Jeg skal jo ned til thailand i år. Får vi tak i iwermectin i thailand - i Norge må vi jo ha resept fra lege, Eller får vi tak i quercetin i thailand. I Norge får vi tak i dette på helsekost. Dette er jo medisin/ og helsekost som mange mener bra å behandle og forebygge covid, Quercetin er jo også bra for mange andre ting også.
You Never walk Alone :D
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#13

riflefish skrev: 03 jul 2020, 06:25 i dag var jeg på nytt goverment hospital
rett ved her, pga sterke rygg smerter og noe på kinnet!, det er vist en form for hudkreft som trenger oppfølging,
mao 2 leger,
jeg ble behandlet med flytende nitrogen på huden, får en krem fra hudspesialisten
på ryggen fikk jeg noen pain killers,
og muskel avslappende
ikke aktuelt og opperere nå
dette hele greia kosta 487 baht
så dette var i vertfall thai pris!
at faranger betaler dobbelt ivertfall her
er ikke tilfelle,
innmari bra detta nye sykehuset,
topp moderne alt hele greia fra ankomst
til jeg reiste 1 time og 20 minutter
særdeles bra leger sykepleiere

uppklaglig!
hadde jeg gjordt dette på privat klinikk
hadde det kosta flesk!🇹🇭🙏❤️
Jeg sjekket meg for føflekk for ca 3 år siden..jeg fikk ikke gjennomført noen test pga nestenginger og tull rundt covid i Thailand men jeg var heller ikke ute i sola heller......skal til Norge snart..får ta noen tester da..jeg ser noen flekker på huden men jeg aner ikke om de har vært der for alltid eller om det er nye eller om det er arr eller no....men jeg ser ikke noen av de farlige som er opplyst..ingen som klør, vesker eller ikke gror...eller har en farlig farge..men jeg har vært flink med å bruke krem og går kun ut i bassenget når skyggen er der tilstede..men leggen har soleksem..ligger i familien tror jeg..selv om jeg smører meg blir det hvite flekker..
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#14

Det er alltid smart være oppmerksom, spesielt ettersom man blir voksen.
Men at føflekken ikke vokser er jo et godt tegn.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#15

wiking skrev: 22 jun 2022, 22:54 Jeg tror jeg legger det ut her- på medisiner i thailand. Jeg lurer litt på hva vi får tak i thailand. Jeg skal jo ned til thailand i år. Får vi tak i iwermectin i thailand - i Norge må vi jo ha resept fra lege, Eller får vi tak i quercetin i thailand. I Norge får vi tak i dette på helsekost. Dette er jo medisin/ og helsekost som mange mener bra å behandle og forebygge covid, Quercetin er jo også bra for mange andre ting også.
Quercetin og forskjellige andre aminosyrer/antioxidanter (NAC feks) får du kjøpt via iHerb.com og levert med DHL til Thailandsk adresse. Mulig de har på Lazada også. Her i Norge får du kjøpt de fra Solgar.no eller fra iHerb.

Ivermectin er jeg mer usikker på men tror det skal være greit å kjøpe i Thailand også. Sjekk først på et apotek på et kjøpesenter om de har og evt om det kreves resept. Stikk til en vanlig legeklinikk og spør om resept der om det trengs. Sykehus skulle være unødvendig.

EDIT:
Jeg vil også anbefale å ta 5000 IU (internasjonale enheter) med D3 vitamin kombinert med K2. Disse er trygge opp til 10.000 pr dag over lang tid. Jeg bruker denne selv:
20210824_091543.jpg
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#16

RobertX skrev: 30 jun 2022, 10:23 Quercetin og forskjellige andre aminosyrer/antioxidanter (NAC feks) får du kjøpt via iHerb.com og levert med DHL til Thailandsk adresse. Mulig de har på Lazada også. Her i Norge får du kjøpt de fra Solgar.no eller fra iHerb.

Ivermectin er jeg mer usikker på men tror det skal være greit å kjøpe i Thailand også. Sjekk først på et apotek på et kjøpesenter om de har og evt om det kreves resept. Stikk til en vanlig legeklinikk og spør om resept der om det trengs. Sykehus skulle være unødvendig.

EDIT:
Jeg vil også anbefale å ta 5000 IU (internasjonale enheter) med D3 vitamin kombinert med K2. Disse er trygge opp til 10.000 pr dag over lang tid. Jeg bruker denne selv:
20210824_091543.jpg
Takk for svaret. Da vet jeg det. Da trenger jeg ikke å ta med meg noe. Jeg tar også D3 vitamin. I tillegg tar jeg vitami c. Og så tar jeg litt quertin og zink. Zink skal vi ikke ta for mye av. Det andre skal være trygt å ta . Både d vitamin og C vitamin kan vi ta mye større doser enn mange tror.
You Never walk Alone :D
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#17

wiking skrev: 03 jul 2022, 21:28 Takk for svaret. Da vet jeg det. Da trenger jeg ikke å ta med meg noe. Jeg tar også D3 vitamin. I tillegg tar jeg vitami c. Og så tar jeg litt quertin og zink. Zink skal vi ikke ta for mye av. Det andre skal være trygt å ta . Både d vitamin og C vitamin kan vi ta mye større doser enn mange tror.
Jeg tar 1 tablett D3+K2 (5000 iu) pr dag, samt 1 Berroca Performance (B vitaminer og Sink) og Gymnema Silvestre 1 pr dag.

Om man har lavt nivå D vitaminer er det helt kurrant å ta mere D vitaminer på kort sikt. Feks 20-30.000 pr dag i noen dager. De lagred i kroppen og aktiviseres ikke umiddelbart så man "overdoser". Men daglig dose på lang sikt anbefales ikke å overstige 10.000 iu.

Ang Sink så anbefales det også å ta litt vitamin Copper da disse henger sammen. Dvs Sink bruker Copper du har i kroppen.

Quercetin bruker jeg kun om jeg blir litt snufsete, og da 2 tabletter pr dag (1 morgen + 1 ettermiddag).
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»