Test&Go fjernes

AirBus350
Innlegg: 26
Registrert: 05 feb 2020, 09:38

#1

Det sies at i dag har regjeringen fjernet test&go fra 1.mai
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#2

AirBus350 skrev: 22 apr 2022, 09:05 Det sies at i dag har regjeringen fjernet test&go fra 1.mai
Ja, alt skal være fjernet bortsett fra registrering på ThaiPass (og der er det kanskje et krav om forsikring, jeg vet ikke).
wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#3

Geir Rasch skrev: 24 apr 2022, 07:49 Ja, alt skal være fjernet bortsett fra registrering på ThaiPass (og der er det kanskje et krav om forsikring, jeg vet ikke).
Ja mener det er krav om forsikring- men forsikringen er redusert. Jeg legger ved en link fra thaiger
https://thethaiger.com/hot-news/tourism ... ting-may-1
You Never walk Alone :D
wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#4

Det siste jeg har lest er at nå kan vi som ikke er vax reise til thailand uten karantene. Men vi må ta en pcr test 72 timer før vi reiser. Og presentere en negativ test når vi ankommer thailand. Hvis vi ikke tar en pcr test 72 timer før vi reiser må vi i karantene i 5 dager. Jeg regner med at dette blir opphevet i juni-juli. Da kan vi reise som de vaksinerte gjør. Dere vet pengene rår- og nå sliter Thailand med pengene. Litt risiko med denne pcr testen for slår den ut med posetiv så kan det jo bli problemer med å få reise med fly tror jeg- og klarer vi å komme med fly til thailand får man nok karantene med en positiv test vil jeg tro. Så jeg tenker ikke å reise før juni-juli. :D
You Never walk Alone :D
Olav Seglem
Innlegg: 668
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#5

Får bare håpe også thailand pass avvikles fra 1 juni.
Anutin har i det siste snakket om gjøre d for thaier først, men får håpe tar til vettet.
Militære elsker jo kontrollere..
Risikoen som taler mot avviklingen er at det nå, når test and go er avviklet, kommer så mange "turister" at myndighetene kan si at turistnæringen er fornøyd.
Foreløbig er tilstrømmingen 20% av gamle tall.
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#6

Jeg tror at reisevanene til tidligere LOS-farere er og blir forandret. De omkrinsede landene vil få økt turisme Det er rimeligere priser og ikke så gjennomført politi og militarisert kontroll. Jeg er glad i Thailand, men styresett og statsadministrasjon er søppel. Alle thaier tror at de lever på ei purpurtrone.
Thai Air vil gå konk/legges ned i skam, og det eneste som vil fungere er bussene som drives av private. 10-bath "bussene" vil fortsatt bestå og folk må ut i risåkerene og arbeide. Vestlige/asiatiske selskaper trekker seg ut og vil ikke komme tilbake før valutaen har svekket seg minst 50% -pengene rår.
LOS er et militærdiktatur.
Olav Seglem
Innlegg: 668
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#7

Alt "administrativt" best holde seg mestulig unna.
Eksempel fra media i dag:
Norsk mann 70 årene død pattaya.
Oppskårne håndledd.
Ødelagt strupe.
Henger i taklampen på badet.
Politiet mener det er selvmord.. :-)
Vel er vi nordmenn noen hardhauser, men alikevel....
Olav Seglem
Innlegg: 668
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#8

Ser i dag at myndighetene mener thailand er på full fart tilbake til "normale" tilstander angående turisttilstrømmingen.
Etter fjerning test &go ankommer det mellom 30-40.000 til landet daglig.
Selv om man forutsetter at alle er turister og at ingen er i transit for videre reise, bør nok turistmyndighetene reparere kalkulatoren.
Ennå et laangt stykke igjen til 39.000.000 :-)
Får håpe thailand pass og forsikringskravet fjernes v utgangen av mai.
Det kan være noen få som ikke ennå har bestilt sommerferie.
PS:
GRATULERER MED DAGEN :-) :-)
Lydia Nalen
Innlegg: 57
Registrert: 10 feb 2021, 19:12

#9

Olav Seglem skrev: 17 mai 2022, 06:00 Ser i dag at myndighetene mener thailand er på full fart tilbake til "normale" tilstander angående turisttilstrømmingen.
Etter fjerning test &go ankommer det mellom 30-40.000 til landet daglig.
Selv om man forutsetter at alle er turister og at ingen er i transit for videre reise, bør nok turistmyndighetene reparere kalkulatoren.
Ennå et laangt stykke igjen til 39.000.000 :-)
Får håpe thailand pass og forsikringskravet fjernes v utgangen av mai.
Det kan være noen få som ikke ennå har bestilt sommerferie.
PS:
GRATULERER MED DAGEN :-) :-)
Hvorfor fjerne forsikringskravet?
Alle uten forsikring, burde blitt stoppet på grensen.
Gratulere med dagen.
Olav Seglem
Innlegg: 668
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#10

Helt enig i at alle bør ha reiseforsikring.
For sin egen del.
Men ghailand krever en egen, spesifikk erklæring, om at den besøkende har det.
Tror ikke mange andre land gjør det.
Samme med thailand pass....
Vi fyller jo ut tm8 skjema på flyet, med stort sett samme opplysninger
Og mange reiser det det er minst styr" med papirer i forkant.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»