Forslag til bizniss klasse fra Bangkok til Oslo?

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#1

Jeg vil reise med bizniss tilbake til Norge. Det føler jeg at jeg fortjener etter 2 år i Thailand.

Da lurer jeg på om noen av dere har erfaring rundt dette og pris..

Jeg har sett litt rundt og prisen ligger rundt ca 40-50 000 bath og har flere kandidater ;)
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#2

Bortkastede penger. Kjøp heller en pizza på Peppes eller ei natt på et hotell når du kommer hjem. Aller beste alternativet, det er å sette prisforskjellen mellom turist og fremst i flyet i banken. Godt tur hjem!
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#3

dem sier at cargo er det rimligste :mrgreen:
Lydia Nalen
Innlegg: 57
Registrert: 10 feb 2021, 19:12

#4

Kolami skrev: 12 mai 2022, 07:35 Jeg vil reise med bizniss tilbake til Norge. Det føler jeg at jeg fortjener etter 2 år i Thailand.

Da lurer jeg på om noen av dere har erfaring rundt dette og pris.

Jeg har sett litt rundt og prisen ligger rundt ca 40-50 000 bath og har flere kandidater ;)
Du kommer ikke til å angre på at du reiser på business. Det er verd hver eneste krone.
Det kan bli dyrt, siden du "aldri" kommer til å reise på turistklasse igjen.
Pris varierer mye. Nå er det snart skoleferie og høye priser.
Di billigste business billettene er det som regel "Gulf selskapene" som har. Der kan du få business ned til 13 000 kr.
Andre selskaper er 20 000 kr. en bra pris. Dette er selvfølgelig tur-retur og utenom skoleferiene.
Selv har jeg kjøpt buisness billett i Desember SVG.- BKK til 19 000 kr. med KLM.
Brukeravatar
Kan Bedd
Innlegg: 12
Registrert: 23 okt 2017, 08:02
Sted: Ban Nong Kham

#5

Man kan være heldig å finne gode tilbud her busineclass.com :D
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#6

Min desiderte favoritt på Business Class er Qatar Airways. Både opplevelsen og servicen i lufta sammen med "Dine on demand" er med på å plassere de i toppklassen. Qatar Airways har jo også flere ganger vært kåret til verdens beste flyselskap ikke helt uten grunn.

For optimal "utnyttelse" av returen fra Bangkok så fly gjerne med avgangen som går på kvelden, eks avgang kl 20.25. Da får man virkelig middagsopplevelsen. Det blir noen timer i loungen i Qatar, men den synes jeg absolutt er verdt det. Noen timer i loungen med fasilitetene der er i verdensklasse.

Flyr man den typiske vanlige avgangen om natten går man glipp av det beste med serveringen.

Qatar sitt produkt QSuite er også blant de absolutt beste Business Class produktene. Vær oppmerksom på at QSuite ikke er tilgjengelig på alle fly og avganger ennå.


Qatar_Airways_Qsuite_Business_Class_ITB_2017_(08).jpg
Qatar_Airways_Qsuite_Business_Class_ITB_2017_(04).jpg
Bilder: Creative Commons fra Wikimedia.
Bilder: Creative Commons fra Wikimedia.


Alternativene ellers på Business er mange; Emirates, Turkish, Lufthansa, Swiss, Austrian, KLM og Finnair som det kanskje som er mest gunstig med tanke på mellomlandinger og videre reise til Norge.
Emirates kommer høyt blant disse og kan anbefales. Turkish skulle jeg gjerne prøvd ut; får spesielt gode anmeldelser for høy kvalitet på servering. Lufthansa, Swiss og Austrian ser alle bra ut, KLM og Finnair flyr gjerne dag fra BKK som jeg styrer unna selv.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#7

Er ikke så mange dager siden jeg fløy fra Bangkok med Klm, avgang fra Bangkok var 00.10 ;)
Lydia Nalen
Innlegg: 57
Registrert: 10 feb 2021, 19:12

#8

INKOGNITO skrev: 13 mai 2022, 00:51 Er ikke så mange dager siden jeg fløy fra Bangkok med Klm, avgang fra Bangkok var 00.10 ;)
Det stemmer, jeg gjorde det samme i Januar.
Men ser på Julebilletten, at di har gått tilbake til dag flyvninger.
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#9

Da vi dro t norge 15 april var avgang 23.20
Når skal til norge neste gang, pr 8 juli er avgang 0010.
Men d er lenge til og mye kan skje :-)
Flyet kommer enten fra manila, hong kong eller kl.
Og forresten--d er klm.
Men, ang seter.
Liker selv sitte ca 23, siste før toalettene mot gangen. Da lett reise seg og gid plass v toalettene for spasertur :-)
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#10

Takk for innspill..supert... :)
Svar

Gå tilbake til «I lufta»