Hvem er det som har helseforsikring og hva?

Forsikringer, reiseråd, advarsler
Svar
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#1

Jeg ser etter helseforsikring...men jeg klarer ikke helt å bestemme meg..

Er det noen som har norsk eller thai?
Rune80
Innlegg: 32
Registrert: 23 jun 2021, 09:00

#2

Laget avtale med If for litt siden.den tilfredstiller Thailands covid krav.hvordan den fungerer i praksis vet jeg ikke å jeg håper jeg slipper å finne det ut😀
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#3

Bruker min norske reiseforsikring.
Hadde med bekreftelse fra selskapet.
Ingen spørsmål overhodet :-)
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

Rune80 skrev: 19 apr 2022, 12:31 Laget avtale med If for litt siden.den tilfredstiller Thailands covid krav.hvordan den fungerer i praksis vet jeg ikke å jeg håper jeg slipper å finne det ut😀
If tror jeg har helseforsikring hvis du har bostedsadresse i Norge men bor i THailand..
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#5

Olav Seglem skrev: 19 apr 2022, 14:36 Bruker min norske reiseforsikring.
Hadde med bekreftelse fra selskapet.
Ingen spørsmål overhodet :-)
Jeg har vært I thailand i ca 2 år--så det går nok ikke..jeg har riktignok en thai reiseforsikring..men jeg vil ha en helseforsikring som dekker tannlege også.. De ligger ca på samme prisnivå-

Disse har jeg fått så langt. Med tannlege.

www.pacificcrosshealth.com

https://www.lumahealth.com

https://www.axa.co.th/en/
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#6

Som bosatt i Thailand og folkeregister registret adresse her, så vil aldri en reiseforsikring dekke helsekostnader i Thailand. I tillegg til frivillig medlemskap i folketrygden har jeg helseforsikring i Thailand i AIA. Slike forsikringer er alltid en kombinasjon av livsforsikring og helseforsikring. Prisen påvirkes av hvor stor livsforsikringsandelen er. Jeg har valgt liten livsforsikring.
Jeg tegnet forsikringen da jeg flyttet hit 62 år gammel. Da kostet den i underkant av 40.000 Bath i året. Da jeg passerte 65 steg prisen til nærmere 60.000 bath, og ved passering 70 år er prisen blitt ca 70.000 bath. Hva den blir framover vet jeg ikke, men antar at den øker både ved 75 og 80 om jeg oppnår slik alder.

Betaler du skatt til Thailand, så får du fradrag for livsforsikringspremie inntil 100.000 bath. Fradraget for helseforsikring er maks 25.000 bath. Har du ektefelle uten egen inntekt og lignes felles, så gis det fradrag for dennes livsforsikring inntil 10.000 bath, mens det ikke gis fradrag for dennes helseforsikring.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#7

AIA viser ikke på engelsk..selv om man kan velge engelsk..typisk thai.

Uansett..hvordan gjorde du forsikringen hos AIA?
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#8

Kolami skrev: 20 apr 2022, 13:35 Jeg har vært I thailand i ca 2 år--så det går nok ikke..jeg har riktignok en thai reiseforsikring..men jeg vil ha en helseforsikring som dekker tannlege også.. De ligger ca på samme prisnivå-

Disse har jeg fått så langt. Med tannlege.

www.pacificcrosshealth.com

https://www.lumahealth.com

https://www.axa.co.th/en/
Hadde forsikring fra luma for covidvaksine.
Var greie og kjappe å forholde seg til :-)
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#9

Kolami skrev: 21 apr 2022, 15:30 AIA viser ikke på engelsk..selv om man kan velge engelsk..typisk thai.

Uansett..hvordan gjorde du forsikringen hos AIA?
Det er jo mange agenter overalt. Tok kontakt med som som tidligere var kollega med kona (sykepleier som heller selger forsikringer). Da satte vi opp en forsikring hvor vi bestemte størrelsen på livsforsikringsandelen. Normalt krever de en helsesjekk i tillegg til egenerklæring, men jeg slapp det - de trodde meg på mitt ærlige åsyn :).
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#10

Geir Rasch skrev: 24 apr 2022, 07:53 Det er jo mange agenter overalt. Tok kontakt med som som tidligere var kollega med kona (sykepleier som heller selger forsikringer). Da satte vi opp en forsikring hvor vi bestemte størrelsen på livsforsikringsandelen. Normalt krever de en helsesjekk i tillegg til egenerklæring, men jeg slapp det - de trodde meg på mitt ærlige åsyn :).
Har den samme som deg men tror jeg har et altfor ærlig åsyn :D Det gikk sånn ca. en ukes tid før jeg var godtatt. Har i tillegg en ulykkesforsikring som gir bra utbetaling ved funksjonshemmelse / død.Denne har en årlig premie på ca.10000 Baht.
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»