DuckDuckGo søkermotor

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#21

Phay skrev:
Ja, både i utvalg av serier og filmer, også lanserings tidspunkt av de forskjellige seriene og sesongene. Thailand ligger som regel etter når det er snakk om samme serier og filmer.
Og hvis du svitsjer til USA så får du enda mer innhold på Netflix.

Sent from my JKM-LX2 using Tapatalk

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#22

anmeno skrev: 23 sep 2019, 17:03 Og hvis du svitsjer til USA så får du enda mer innhold på Netflix.

Sent from my JKM-LX2 using Tapatalk
En har jo muligheten til alle verdens kanaler og leverandører med VPN ja, men for min del så blir det alt for mye å hollde følge med. Må ha det litt i porsjoner, og se noen få serier av gangen.

Akkurat nå følger jeg ikke med på noen ting av serier eller filmer. Nok med å eksistere i nuet :D
🌞
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#23

fotomannen skrev: 07 mai 2019, 18:13 Den store forskjellen et at Google tracker alt vi gjør, og presenterer treff basert på sporene vi etterlater oss på www, mens DuckDuckGo lar oss søke som en anonym bruker hver gang. Den tar altså ikke hensyn til våre interesser (som Google har full kontroll på), hvor vi befinner oss (Google tracker hvert skritt vi tar), osv. DuckDuckGo kan dermed sies å være en mer objektiv søkemotor enn Google, da den ikke tar hensyn til hva den tror vi vil ha. Google, derimot, gir oss treffene den tror vi vil ha. Det er egentlig ganske ille, men vi har vel blitt så vant til å legge igjen informasjon om oss selv at vi ikke lenger tenker på det. Ikke engang når algoritmer brukes for å vinne valg eller kludre det til med Brexit, bryr vi oss, men prinsippet bak algoritmene til Google er det samme - dog med økonomiske motiver. De kamuflerer det bare med ord som brukervennlighet, og det føles jo sånn - for det er ingen tvil om at algoritmene deres funker så godt at man nesten skulle tror Google var inni hodene våre. Bare se på søkeforslagene som dukker opp når dere lurer på noe. Trenger knapt å skrive 4 bokstaver før de riktige forslagene kommer.
I det store og hele synes jeg duckduck er bra. Har oppdaget at det kan være lurt å skrive norge bak det jeg søker. Ellers når det gjelder googel har jeg oppdaget at dem dukker opp som venne forslag på Fb
You Never walk Alone :D
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»